Audi A8: η ναυαρχίδα της τεχνολογίας

Audi A8: η ναυαρχίδα της τεχνολογίας

5' 56" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στον τομέα της σχεδίασης, το Α8 ακολουθεί τα πρότυπα υπαρχόντων μοντέλων, και πιο συγκεκριμένα του Α6. Ο προσεκτικός παρατηρητής θα διακρίνει κάποιες ομοιότητες σε σημεία όπως η αψιδωτή οροφή με τη φαρδύτερη πίσω κολόνα, τα εμπρός παραλληλόγραμμα φωτιστικά σώματα, τα εμπρός φτερά με τη χαρακτηριστική ακμή στο τελείωμα των φαναριών και τα διογκωμένα τόξα των θόλων. Το τελικό αποτέλεσμα είναι ένα καθ’ όλα σύγχρονο και ξεχωριστό για τα μέτρα της κατηγορίας του μοντέλο, πράγμα διόλου εύκολο εάν αναλογιστεί κανείς τις διαστάσεις του. Με μήκος άνω των 5 μέτρων, πλάτος λίγο κάτω από τα 2 μέτρα και σχεδόν 1,5 μέτρο ύψος, το Α8 είναι αναμφισβήτητα ένα πολύ μεγάλο όχημα.

Στα μέσα της δεκαετίας του ’80, το Audi 100 ξάφνιασε με το σχεδιασμό του, επιτυγχάνοντας έναν εκπληκτικό για τα δεδομένα της εποχής του αεροδυναμικό συντελεστή. Το νέο Α8 δεν πάει πίσω, καθώς ο αντίστοιχος συντελεστής είναι της τάξεως του 0,27, κάτι που μεταφράζεται σε 8% βελτίωση έναντι του προγενέστερου μοντέλου.

Δύο είναι τα βασικά στοιχεία που συνεισφέρουν σε αυτό. Καταρχάς, η αυτοματοποιημένη ανάρτηση, που μειώνει την απόσταση από το έδαφος πάνω από μια ορισμένη ταχύτητα, καθώς και το αεροδυναμικά μελετημένο δάπεδο, που περιορίζει δραστικά τους στροβιλισμούς του αέρα κάτω από το αμάξωμα.

Ενα από τα πλέον καινοτόμα και ενδιαφέροντα σημεία του Α8 είναι το αλουμινένιο πλαίσιο ή ASF (Audi Space Frame) concept, όπως το ονομάζει η εταιρεία. Πρόκειται για μια υψηλής αντοχής αλουμινένια κατασκευή, όπου έχουν ενσωματωθεί τα διάφορα μεγάλα αλουμινένια πάνελ. Με βάρος μόλις 215 κιλά, το πλαίσιο του Α8 επιτυγχάνει υψηλές τιμές ακαμψίας, τη στιγμή που ζυγίζει σχεδόν το μισό από ένα αντίστοιχο ατσάλινο πλαίσιο. Το αποτέλεσμα αντικατοπτρίζεται με τον καλύτερο τρόπο στο γεγονός ότι ένα όχημα με τις διαστάσεις του Α8, κινητήρα 3,7 λίτρων, αυτόματο κιβώτιο, σύστημα μετάδοσης σε όλους τους τροχούς και, φυσικά, πλήρως εξοπλισμένο, καταλήγει να ζυγίζει συνολικά μόλις 1.770 κιλά, επιτυγχάνοντας έτσι έναν από τους αρχικούς στόχους, που ήταν ο μέγιστος δυνατός περιορισμός του βάρους.

Αν και πρόκειται για υπερπολυτελή λιμουζίνα, το εσωτερικό του νέου Α8 έχει δημιουργηθεί με επίκεντρο τον οδηγό. Η πρώτη εντύπωση προέρχεται από τις εξαιρετικά μεγάλες διαστάσεις της κεντρικής κονσόλας.

Σε ό,τι αφορά τα νέα καθίσματα, δίνεται η δυνατότητα ηλεκτρικής ρύθμισης διάφορων παραμέτρων (στήριξη οσφυικής χώρας, ώμων, γωνίας του πάνω μέρους της πλάτης, αλλά και βάθους). Υπάρχουν τρεις διαθέσιμες εκδόσεις (basic, sport και comfort), που εξελίχθηκαν ειδικά για το νέο Α8.

Όπως είναι, βέβαια, αναμενόμενο από ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας, στο εσωτερικό έχουν χρησιμοποιηθεί κορυφαίας ποιότητας υλικά, όπως δέρμα, ξύλο και αλουμίνιο.

Για τους εμπρός επιβάτες έχουν εξελιχθεί νέοι μετωπικοί αερόσακοι δύο σταδίων, οι οποίοι προσαρμόζουν την ανάπτυξή τους στη σφοδρότητα της σύγκρουσης προκειμένου να επιτυγχάνεται ο καλύτερος δυνατός συνδυασμός προστασίας και ασκούμενων δυνάμεων. Ειδικά, μάλιστα, για τον οδηγό υπάρχει ένας νέος αερόσακος σε σχήμα δαχτυλιδιού, που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά παγκοσμίως. Ο τρόπος με τον οποίο φουσκώνει είναι σε θέση να προστατέψει ακόμη και τους οδηγούς που, για παράδειγμα, κάθονται πολύ κοντά στο τιμόνι. Για την πλευρική προστασία των επιβατών φροντίζουν οι αερόσακοι θώρακα, που βρίσκονται ενσωματωμένοι και στα τέσσερα καθίσματα, ενώ υπάρχουν και αερόσακοι τύπου κουρτίνας που καλύπτουν ολόκληρη την επιφάνεια των παραθύρων, από τις εμπρός μέχρι τις πίσω κολόνες.

Ανετη οδήγηση

Εκεί που το νέο Α8 διαφοροποιείται ριζικά σε σχέση με τον προκάτοχό του είναι στην υιοθέτηση, ως στάνταρ εξοπλισμού, ενός συστήματος αερανάρτησης. Το βασικό πλεονέκτημα ενός τέτοιου συστήματος είναι η αποτελεσματικότερη διατήρηση της χρυσής τομής μεταξύ άνεσης και κρατήματος. Παράλληλα με τον έλεγχο της απόστασης από το έδαφος στις υψηλές ταχύτητες, το κέντρο βάρους τοποθετείται χαμηλότερα, κάτι που ωφελεί την κατευθυντικότητα και τη ροή του αέρα κάτω από το δάπεδο του αυτοκινήτου. Επίσης, διασφαλίζεται η σταθερή απόσταση από το έδαφος και η ομαλή ταλάντωση των αναρτήσεων, ανεξαρτήτως του φορτίου (σε επιβάτες και αποσκευές) που μεταφέρει ανά πάσα στιγμή το αυτοκίνητο.

Το Α8 διαθέτει μια μεταβλητής υποβοήθησης κρεμαγιέρα, πράγμα που σημαίνει ότι στις υψηλές ταχύτητες το τιμόνι γίνεται πιο βαρύ.

Σημαντικά ενισχυμένο σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο είναι το σύστημα πέδησης του Α8. Εχουν τοποθετηθεί αλουμινένιες δαγκάνες σε δίσκους διαμέτρου 360 χλστ. εμπρός και 310 χλστ. πίσω.

Την εικόνα συμπληρώνουν το ABS, το σύστημα ελέγχου της δυναμικής συμπεριφοράς (ESP) και της πρόσφυσης (ASR), ο ηλεκτρονικός κατανεμητής της δύναμης πέδησης, ο ενισχυτής σε περίπτωση φρεναρίσματος πανικού (brake assist) και η λειτουργία του ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού (ΕDL).

Τα κινητήρια σύνολα

Ξεκινώντας την καριέρα του, το νέο Α8 θα εξοπλίζεται αρχικά με δύο V8 κινητήρες. Ο «μικρός» των 3,7 λίτρων αποδίδει 280 ίππους και 36,7 χλγμ. ροπής, ενώ ο μεγαλύτερος έχει χωρητικότητα 4,2 λίτρων και αποδίδει 335 ίππους και 43,8 χλγμ. ροπής. Αυτές οι τιμές αντιπροσωπεύουν μια βελτίωση της ιπποδύναμης κατά 20 και 25 ίππους αντίστοιχα, σε σύγκριση με τα ίδιας χωρητικότητας μηχανικά σύνολα που τροφοδοτούσαν την προηγούμενη γενιά του Α8. Η επίδοση για τα 0-100 χλμ./ώρα είναι 7,3 και 6,3 δευτερόλεπτα αντίστοιχα, ενώ και στις δύο περιπτώσεις η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα. Στα κοινά στοιχεία και των δύο μονάδων συγκαταλέγονται οι κεφαλές με 5 βαλβίδες ανά κύλινδρο και ο μεταβλητός χρονισμός των βαλβίδων εισαγωγής. H ουσιαστικότερη διαφορά εντοπίζεται στο μεταβλητό μήκος των αυλών εισαγωγής, διαδικασία η οποία στον 4,2 είναι δύο σταδίων, ενώ στον 3,7 είναι τριών σταδίων.

Ενα ακόμη νέο στοιχείο είναι η πλήρως αυτοματοποιημένη διαδικασία εκκίνησης, από τη στιγμή που η μονάδα ελέγχου θα πάρει εντολή από το σύστημα αναγνώρισης οδηγού. Ετσι ο οδηγός δεν χρειάζεται πλέον να κρατά γυρισμένο το κλειδί στη μίζα, αφού ένα απλό πάτημα του μπουτόν εκκίνησης είναι αρκετό.

Τετρακίνηση

Οι λέξεις Αudi και Quattro είναι άμεσα συνυφασμένες και η υιοθέτηση της τετρακίνησης δίνει το στίγμα για μέγιστη δυνατή ενεργητικά ασφάλεια και οδηγική ευχαρίστηση. Η καρδιά του συστήματος αποτελείται από ένα διαφορικό Τόρσεν, που βρίσκεται τοποθετημένο στο πίσω μέρος του κιβωτίου ταχυτήτων. Κανονικά, η ροπή μοιράζεται ισόποσα στους δύο άξονες, ενώ ανάλογα με τις συνθήκες και σε ακραίες καταστάσεις μπορεί να μεταφέρει μέχρι και 75% της ροπής σε έναν από τους δύο άξονες. Επιπλέον, υπάρχει και η βοήθεια της ηλεκτρονικής προσομοίωσης ενός μπλοκέ διαφορικού (Electronic Differential Lock), το οποίο αναλαμβάνει να φρενάρει ανεξάρτητα όποιο τροχό σπινάρει.

Στον έξτρα εξοπλισμό του Α8 ανήκει και ένα «έξυπνο» cruise control. Με τη βοήθεια ενός ραντάρ υπερήχων ρυθμίζει συνεχώς την ταχύτητα του οχήματος διατηρώντας, παράλληλα, μια σταθερή απόσταση από προπορευόμενα οχήματα.

Το στάνταρ ηχοσύστημα που τοποθετείται στο Α8 αποτελείται από 8 ηχεία και έναν 5κάναλο ενισχυτή 230W. Ως έξτρα, όμως, προσφέρεται ένα ιδιαίτερα προηγμένο σύνολο εξελιγμένο από την Bose με surround χαρακτηριστικά, 12 ηχεία, 8κάναλο ενισχυτή 350W και σύστημα ηλεκτρονικής αντιστάθμισης του περιβάλλοντος θορύβου.

Η λιμουζίνα της ελληνικής προεδρίας

Για μία ακόμη φορά η Audi πρωτοπορεί συμμετέχοντας, μέσω των πολυτελών λιμουζίνων Α8 της, στο μεγαλύτερο πολιτικό γεγονός της χρονιάς, που είναι η ανάληψη της ελληνικής προεδρίας της Ε.Ε.

Η Audi έχει αναλάβει τη μεταφορά αρχηγών κρατών και ανώτατων αξιωματούχων σε όλες τις εκδηλώσεις της ευρωπαϊκής προεδρίας της Γερμανίας, της Πορτογαλίας, της Ισπανίας, της Δανίας, σε συνόδους υπουργών, σε συνόδους κορυφής του ΝΑΤΟ, σε παγκόσμιες οικονομικές συναντήσεις στο Νταβός κ.ά.

Ο στόλος των αυτοκινήτων Audi, που διατίθενται αυτήν τη στιγμή για την εξυπηρέτηση των μεταφορών της ελληνικής προεδρίας, αποτελείται από 100 νέα Audi Α8 και 25 θωρακισμένα Audi A8 προηγούμενου μοντέλου. Επίσης για τον ίδιο σκοπό διατίθεται ένας στόλος από 100 VW Caravelle Minibuses.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή