Ανεβαίνουν οι βάσεις εισαγωγής σε AEI – TEI

Ανεβαίνουν οι βάσεις εισαγωγής σε AEI – TEI

3' 16" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

O επικοινωνιακός στόχος του υπουργείου Παιδείας, να μην επαναληφθεί στις φετινές πανελλήνιες εξετάσεις η απογοητευτική περυσινή εικόνα, υποψήφιοι να εισάγονται στα πανεπιστήμια με βαθμό 4 ή 5, επετεύχθη. Τα εύκολα θέματα, που ετέθησαν, βοήθησαν τους υποψηφίους να παρουσιάσουν γενικά καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με πέρυσι στην πλειονότητα των μαθημάτων, αμβλύνοντας -κάπως- τις χείριστες εντυπώσεις που άφησαν οι αστοχίες της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων, και κυρίως στα Μαθηματικά κατεύθυνσης Γ΄ λυκείου και τη Φυσική B΄ λυκείου. Φέτος κατά μέσο όρο το 40,89% των υποψήφιων έγραψε σε κάποιο μάθημα κάτω από τη βάση, ενώ το περυσινό αντίστοιχο ποσοστό ήταν 43,99%. Αποτέλεσμα είναι να καταγράφονται σαφείς ανοδικές τάσεις στις φετινές βάσεις εισαγωγής σε όλα τα επιστημονικά πεδία με άνοδο έως και 150 μόρια, εκτός από το 1ο, που περιλαμβάνει τα νομικά, τα φιλολογικά και τα παιδαγωγικά τμήματα.

Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, στις εξετάσεις έλαβαν μέρος συνολικά περίπου 194.000 μαθητές, ενώ πέρυσι συμμετείχαν περίπου 200.000. Φέτος στις εξετάσεις των Ενιαίων Λυκείων συμμετείχαν 166.019 μαθητές εκ των οποίων 75.047 μαθητές της προτελευταίας τάξης και 90.972 της τελευταίας τάξης, οι οποίοι θα διεκδικήσουν τις 65.500 θέσεις AEI και TEI. Αρχικά προβλεπόταν ότι θα συμμετάσχουν συνολικά 95.083 υποψήφιοι για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Ειδικότερα, η εικόνα των βαθμών που προδιαγράφουν και την πορεία των βάσεων εισαγωγής είναι η ακόλουθη:

Γενικής Παιδείας: Στην Ιστορία τα βρήκαν δύσκολα οι περισσότεροι μαθητές, καθώς στο μάθημα κατεγράφη το μεγαλύτερο ποσοστό κάτω από τη βάση (52,88 %), το οποίο μάλιστα αυξήθηκε σε σχέση με πέρυσι (45,50 %). Αντιθέτως, βελτιωμένες σε σύγκριση με το 2002 παρουσιάζονται οι επιδόσεις στα υπόλοιπα 4 μαθήματα γενικής παιδείας. Ξεχωρίζει, πάντως, η εντυπωσιακή άνοδος των αρίστων στα Μαθηματικά και τα Στοιχεία Στατιστικής και στη Βιολογία.

Θεωρητική κατεύθυνση: Αξιοσημείωτη είναι η μείωση των επιδόσεων στη βαθμολογική κλίμακα από 15 και άνω στη Νεοελληνική Λογοτεχνία και στα Αρχαία Ελληνικά. Αντιστοίχως, στα ίδια μαθήματα το ποσοστό των μαθητών, που βαθμολογήθηκαν κάτω από τη βάση, αυξήθηκε,ενώ στην Ιστορία και στα Λατινικά οι επιδόσεις παρουσιάζονται βελτιωμένες σε σύγκριση με το 2003.

Θετική κατεύθυνση: Μικρή μείωση των βαθμών από 18 και άνω καταγράφεται στα Μαθηματικά, όπου υπήρξαν οι ασάφειες με τη βαθμολόγηση του λάθους, του ζητήματος 4γ. Φέτος το 9,72 % των μαθητών αρίστευσε ενώ πέρυσι το 10,12%. Αντιθέτως, αυξήθηκαν τα γραπτά μεταξύ 15-18 (28,48% φέτος – 17,69 % πέρυσι), όπως και τα γραπτά κάτω από τη βάση. Σημαντικά βελτιωμένες ήταν οι επιδόσεις των μαθητών στη Βιολογία, καθώς φέτος αρίστευσε το 17,75%, ενώ πέρυσι το 5,22%. Αντίθετα, «αχίλλειος πτέρνα» της κατεύθυνσης απεδείχθη η Χημεία, όπου φέτος οι αριστούχοι μειώθηκαν (22,95% -29,35% το 2002) και αυξήθηκαν οι βαθμοί κάτω από τη βάση (31,29% – 27,86% το 2002)

Τεχνολογική κατεύθυνση: Οι αριστούχοι στα Μαθηματικά παρέμειναν στα ίδια επίπεδα, ενώ διπλασιάστηκαν (8,09% φέτος – 4,03% πέρυσι) οι επιδόσεις μεταξύ 15-18 στον 2ο -πολυπληθέστερο- κύκλο της κατεύθυνσης. Στον ίδιο κύκλο σημαντική άνοδο παρουσιάζουν οι επιδόσεις από 15 και άνω στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας και στην Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμμ. Περιβάλλον.

Με άξονα τις επιδόσεις στα μαθήματα γενικής παιδείας και κατευθύσεων εκτιμάται, σύμφωνα και με την ανάλυση του διευθυντή του εκπαιδευτικού ομίλου OPION-IdEF κ. Εμμανουήλ Αμαργιαννάκη, ότι θα καταγραφούν ανά επιστημονικό πεδίο οι ακόλουθες τάσεις στις βάσεις εισαγωγής σε AEI και ΤΕΙ:

1ο επιστημονικό πεδίο: Οι βάσεις τόσο των υψηλόβαθμων σχολών όσο και των χαμηλών θα παραμείνουν σταθερές ή θα κινηθούν ελαφρώς πτωτικά.

2ο επιστημονικό πεδίο: Ανοδικά αναμένεται να κινηθούν οι υψηλόβαθμες σχολές (Πληροφορικής, Φυσικής ), ενώ αναμένεται σταθεροποίηση στις χαμηλές βάσεις του πεδίου.

3ο επιστημονικό πεδίο: Ανοδική είναι και η τάση για τις ιατρικές σχολές, που μονοπωλούν το ενδιαφέρον των μαθητών για το πεδίο αυτό.

4ο επιστημονικό πεδίο: Υψηλότερα σε σχέση με πέρυσι θα είναι τα όρια εισαγωγής για τις περιζήτητες σχολές Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και των Πολυτεχνείων. H ίδια πρόβλεψη ισχύει και για τις χαμηλές σχολές του πεδίου.

5ο επιστημονικό πεδίο: Ισχυρή αναμένεται η άνοδος για τις περιζήτητες σχολές του πεδίου, όπως τα τμήματα μάρκετινγκ και χρηματοοικονομικών σπουδών.

Για τους μαθητές της B΄ λυκείου οι βαθμολογίες κινήθηκαν στα περυσινά επίπεδα με μικρές διαφοροποιήσεις.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή