H «Κοινωνία της Πληροφορίας» φθάνει στα Ατομα με Ειδικές Ανάγκες

H «Κοινωνία της Πληροφορίας» φθάνει στα Ατομα με Ειδικές Ανάγκες

1' 35" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τη διάθεση του ποσού των 30 εκατομμυρίων ευρώ, από το πρόγραμμα «Κοινωνία της Πληροφορίας» για την υλοποίηση έργων τηλεπικοινωνιών που αφορούν Ειδικές Ομάδες Πληθυσμού και Ατομα με Ειδικές Ανάγκες ανακοίνωσε χθες ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Χρήστος Βερελής, καλώντας τους ενδιαφερόμενους σε δημόσια διαβούλευση.

Το πρόγραμμα αυτό, που θα αναπτυχθεί σε δύο σκέλη, αποσκοπεί σε παρεμβάσεις μέσω τηλεπικοινωνιακών παροχών (βιντεοτηλεφωνία, συσκευές ειδικών πληκτρολογίων, υπηρεσίες κλήσεων κινδύνου κ.ά.) και συλλογικών φορέων Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες. Πρόκειται για μια εξαγγελία, η οποία βρίσκει τους φορείς απροετοίμαστους αφού αποτελεί ξαφνική πρωτοβουλία η οποία δεν φαίνεται να απαντά στις άμεσες ανάγκες των ατόμων με κινητική αναπηρία. Παρά την έκκληση του κ. Βερελή για συμμετοχή των ενδιαφερομένων στις συζητήσεις για να επιτευχθεί το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, εκείνοι δεν έχουν ενημερωθεί ενώ αντιμετωπίζουν με δυσπιστία την πρόταση διατηρώντας την πεποίθηση ότι υπάρχουν σοβαρότερα προβλήματα που χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης. «Θα ήταν προτιμότερο ο κ. Βερελής να ασχοληθεί πιο ενεργά με την προσβασιμότητα των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, για παράδειγμα, η οποία θα μας έδινε τη δυνατότητα να κινηθούμε ελεύθερα αντί να προσπαθεί να φέρει μέσω της τεχνολογίας τον έξω κόσμο μέσα στο σπίτι μας», καταγγέλλει ο κ. Σπύρος Σταυριανόπουλος πρόεδρος της Ομοσπονδίας Κινητικά Αναπήρων. Αρκεί να αναλογιστεί κανείς ότι μόνο το 56% των κινητικά αναπήρων χρησιμοποιούν Μέσα Μαζικής Μεταφοράς ενώ μόλις το 7% των ατόμων με κινητικά προβλήματα έχουν ανώτατη εκπαίδευση με κύρια αιτία την μη προσβασιμότητα στα σχολεία και τα ανώτερα εκπαιδευτικά ιδρύματα. «H προσβασιμότητα των λεωφορείων αποτελεί μύθο» καταγγέλλει ο κ. Σταυριανόπουλος, ο οποίος εξηγεί ότι οι ειδικές ράμπες που έχουν τοποθετηθεί και οι μηχανισμοί των λεωφορείων στα περισσότερα οχήματα είναι χαλασμένα ενώ σε εκείνα που αυτά λειτουργούν, οι οδηγοί δεν σταματούν σε σημείο επί της στάσης ώστε να διευκολύνεται η επιβίβαση του κινητικά αναπήρου. Αντίστοιχα προβλήματα αντιμετωπίζονται και στα τρένα του ΗΣΑΠ όπου η απόσταση του συρμού από τη ράμπα είναι 16 εκατοστά όταν οι μπροστινές ρόδες του αναπηρικού αμαξιδίου είναι 10 εκατοστά

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή