Δημόσιο, ο Κρόνος των ικανών

Δημόσιο, ο Κρόνος των ικανών

2' 5" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τελικά, τι πρέπει να διαθέτει ένας εκπαιδευτικός ώστε να ικανοποιηθεί το αίτημά του να υπηρετήσει εκεί όπου θα αξιοποιήσει πλήρως τις δυνατότητές του; Δεν αρκούν τα πτυχία και οι μεταπτυχιακοί τίτλοι; Δεν είναι αρκετή η συναίνεση των αρμόδιων προϊσταμένων; Δεν αρκεί η τυπικότητα (διαδικαστική και ουσιαστική) στην υποβολή αρμοδίως του αιτήματός του; Τι απαιτείται για να ικανοποιηθεί ένα εύλογο αίτημα στην… εκσυγχρονισμένη Ελλάδα του 2003;

H περιπέτεια του καθηγητή μουσικής, συνθέτη και ειδικευμένου στην Πληροφορική κ. Ανδρέα Καλογερά αποδεικνύει ότι η επαγγελία για μια καλύτερη εκπαίδευση, για έναν δάσκαλο-λειτουργό και όχι «διεκπεραιωτή» των δημοσιοϋπαλληλικών καθηκόντων του, ακυρώνεται πολλές φορές στην πράξη από τους ίδιους τους ανθρώπους της εκπαίδευσης.

Ο κ. Καλογεράς διδάσκει μουσική σε δημοτικό σχολείο της Κέρκυρας. Διαθέτει πανεπιστημιακό πτυχίο στη Μουσική (δεν είναι δηλαδή, όπως συνηθώς γίνεται, μόνο απόφοιτος ωδείου), έχει μεταπτυχιακό δίπλωμα στην Πληροφορική και πτυχίο Αρμονίας, είναι πιστοποιημένος επιμορφωτής Πληροφορικής, έχει τριετή διδακτική εμπειρία στην Ακουστική Αγωγή και τη Μουσική Τεχνολογία-Πληροφορική στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο, έχει δώσει συναυλίες στην Αθήνα (Ηρώδειο) και στην Κέρκυρα. O ίδιος θεώρησε ότι θα μπορούσε να προσφέρει περισσότερα εάν δίδασκε σε υψηλότερο επίπεδο και ζήτησε τη μετάταξή του στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Θα προτιμούσε, βέβαια, η μετάταξη να γίνει στο Μουσικό Σχολείο της Κέρκυρας, όπου από τη νέα σχολική χρονιά θα λειτουργήσει Εργαστήριο Πληροφορικής. O ίδιος ο διευθυντής του σχολείου, κ. Δημήτρης Μάνδυλας, με επιστολή του προς το υπουργείο Παιδείας, συναινεί στη μετάταξη και αναφέρει ότι το εργαστήρι είναι μία σύγχρονη αίθουσα με 16 ηλεκτρονικούς υπολογιστές, όπου θα διδαχθούν σε μαθητές Λυκείου εξειδικευμένα μουσικά μαθήματα, όπως Εφαρμογές Μουσικού Λογισμικού. «Για τη διδασκαλία τους απαιτείται εκπαιδευτικός, ο οποίος αφενός να κατέχει τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα για τον σκοπό αυτό, αφετέρου (και είναι σημαντικός ο παράγοντας αυτός) να διαμένει και να επιθυμεί να παραμείνει στην Κέρκυρα» αναφέρει ο κ. Μάνδυλας, υποδεικνύοντας τον κ. Καλογερά. Παρόλα αυτά, το αρμόδιο κεντρικό συμβούλιο του υπουργείου Παιδείας (ΚΥΣΔΕ), το οποίο αποτελείται από συνδικαλιστές και υπηρεσιακά στελέχη (ανθρώπους, δηλαδή, από το σώμα της εκπαίδευσης) απέρριψε στις αρχές Ιουνίου την αίτηση μετάταξής του. Με ποιο σκεπτικό; Διότι δεν υπάρχουν οργανικά κενά. Και όμως, η Περιφερειακή Διεύθυνση Κέρκυρας διαπιστώνει ότι υπάρχουν τρεις κενές οργανικές θέσεις στο Μουσικό Σχολείο.

Μάλιστα, ο κ. Καλογεράς δεν έχει ενημερωθεί ακόμη τυπικά για την απόφαση του ΚΥΣΔΕ, ώστε να μπορέσει να καταθέσει ένσταση. O ίδιος γνωστοποίησε την ιστορία του ζητώντας τη συνδρομή της «K». Μήπως, όμως, θα έπρεπε να απευθυνθεί στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, η οποία αντί να επαγγέλλεται «επαναστάσεις του αυτονόητου» -όπως κατά καιρούς έχει ειπωθεί- οφείλει να κάνει πράξη το… αυτονόητο;

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή