Οίκοι ανοχής: αναρμόδια να αποφασίσει η Εκκλησία

Οίκοι ανοχής: αναρμόδια να αποφασίσει η Εκκλησία

2' 57" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

H απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Αθηναίων να εφαρμόσει νόμο του 1999 για τη χωροταξική ρύθμιση, τη λειτουργία και τον έλεγχο των οίκων ανοχής της πρωτευούσης και η αρχική σύγκρουση με την Εκκλησία επί του θέματος -η οποία όμως κατέληξε σε πλήρη αναδίπλωση της Ιεράς Συνόδου- ήλθε για άλλη μια φορά να αναδείξει το σύνδρομο που κατατρύχει τα τελευταία πέντε χρόνια τη νέα ηγεσία της Αρχιεπισκοπής Αθηνών. Πρόκειται για τη διάθεση του κ. Χριστοδούλου να διεκδικεί λόγο και ρόλο επί παντός ζητήματος, εμφανιζόμενος σαν ο μόνος γνήσιος εκφραστής του λαϊκού αισθήματος. Επειδή, δε, προεδρεύει και των οργάνων της Εκκλησίας και με βάση το αναμφισβήτητο γεγονός ότι οι περισσότεροι των Ιεραρχών είναι «υποταγμένοι» στην «ηγετική ομάδα» που δημιούργησε ο Αρχιεπίσκοπος για να μπορεί να «κυβερνάει» όπως επιθυμεί, έχει επιτύχει να χρεώνεται ολόκληρη η Ιεραρχία τις δικές του επιδιώξεις, εκτρέποντας έτσι αρκετές φορές την Εκκλησία από τον δρόμο και τον ρόλο που πραγματικά της αρμόζει.

Η εξέλιξη φυσικά, είναι σχεδόν πάντα η ίδια. H πολιτεία αποφασίζει για ένα συγκεκριμένο θέμα, η Εκκλησία αρχίζει τις «κραυγές», πολώνεται το κλίμα, απορεί και μπαίνει σε διλήμματα ο λαός και στο τέλος η εκκλησιαστική αρχή ανακρούει πρύμνα. Αυτό συνέβη και στην περίπτωση των οίκων ανοχής που εντυπωσίασε την κοινή γνώμη και πήρε μεγάλη διάσταση χάρις στον τρόπο αντιδράσεως της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου.

Πριν ακόμη ενημερωθούν, ο κ. Χριστόδουλος και οι συνοδικοί Αρχιερείς ξεσηκώθηκαν -αλήθεια, γιατί τόσο επιπόλαια βιασύνη;- και ούτε λίγο ούτε πολύ, ζήτησαν χωρίς ιδιαίτερη σκέψη να… αποφασίσουν αυτοί επί του θέματος και… να ακολουθήσει η δημοτική αρχή τις πρωτευούσης τις απόψεις και τα κελεύσματά τους. Εφθασαν μάλιστα στο ακραίο σημείο της εκτόξευσης απειλών ότι θα σαμποτάρουν την κοινή προσπάθεια οργανώσεως των Ολυμπιακών Αγώνων 2004 διά τις αποχωρήσεώς τους από την εθελοντική αλλά και κάθε άλλη πρωτοβουλία, ενώ μίλησαν και για… σεξοτουρισμό ενόψει των Αγώνων, επισημαίνοντας ότι δεν θα πρέπει η Αθήνα να γίνει του χρόνου… Σίδνεϊ! Αντί, δηλαδή, να αντιπαραθέσουν τον θείο λόγο που είναι σαφής για το θέμα της πορνείας, αντί να ζητήσουν -όπως τελικά και έκαναν- να ληφθούν υπ’ όψιν από αυτούς που θα εφαρμόσουν τον νόμο οι προβληματισμοί της Εκκλησίας και, φυσικά, αντί να ανακοινώσουν πώς στρέφουν την ποιμαντική τους προς τον τομέα αυτόν, αναζήτησαν έναν άλλο ρόλο που δεν τους ανήκει και βεβαίως δεν τους αφορά.

Αυτό ήταν όλο

Και όπως ήταν επόμενο μόλις ενημερώθηκαν μια μέρα μετά από εκπροσώπους της δημάρχου κ. Μπακογιάννη, για το πώς έχει πραγματικά το ζήτημα -«έπεσαν» και μερικά… δυναμικά τηλεφωνήματα- κατέβασαν τα… φτερά τους και έβγαλαν μια ήπια και πολύ σωστή ανακοίνωση, τονίζοντας τους φόβους τους για προβλήματα που πιθανόν προκύψουν από την εφαρμογή του νόμου «περί οίκων ανοχής». Και αυτό ήταν όλο. Και φασαρία και σύγκρουση και «τίποτα». Γιατί «τίποτα» είναι ασφαλώς η εξάντληση του θέματος μέχρις εκεί. Θα έπρεπε η Εκκλησία με τη σειρά της να ανακοινώσει ένα ειδικό πρόγραμμα ποιμαντικής παρεμβάσεως στον χώρο της πορνείας, όπως έχει υποχρέωση, αφού κάθε γυναίκα, η οποία έχει εκπέσει ως άνθρωπος και βρίσκεται σ’ αυτήν τη θέση, σέρνει πίσω της και μια δραματική ιστορία. Τον πόνο της, λοιπόν, μπορεί να τον απαλύνει ο θείος λόγος γλυκαίνοντας την ψυχή της, με την ελπίδα πάντα της σωτηρίας. Αυτός είναι ο λόγος και ο ρόλος της Εκκλησίας και αυτόν πρέπει να διεκδικεί πάντα, αντί να προσπαθεί το «καπέλωμα» κοσμικών εξουσιών. Χάθηκαν πέντε χρόνια αρχιεπισκοπίας, γεμάτα λόγια και διεκδικήσεις άλλων ρόλων, ενώ έγινε ήδη… άσχημο ποδαρικό στον έκτο με την αναζήτηση ρόλου και… επί του χοροταξικού προβλήματος των οίκων ανοχής. Μήπως μια έντονη και ειλικρινής αυτοκριτική του κ. Χριστόδουλου είναι ό,τι το καλύτερο για μια πραγματικά καρποφόρα συνέχεια;

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή