O εγωισμός κακός σύμβουλος του οδηγού

O εγωισμός κακός σύμβουλος του οδηγού

2' 41" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Χαλαρώστε, βάλτε ζώνη ασφαλείας, «οπλιστείτε» με υπομονή και ξεκινήστε. Αυτό συνιστά η Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας του υπουργείου Υγείας σε όσους πρόκειται να ξεκινήσουν οδικώς τις καλοκαιρινές τους διακοπές, προκειμένου να φθάσουν -και μάλιστα χωρίς δυσάρεστα απρόοπτα- στον προορισμό τους.

Ο εκνευρισμός, η βιασύνη και ο εγωισμός είναι οι χειρότεροι σύμβουλοι για έναν οδηγό. Μεγάλος αριθμός των ατυχημάτων που συμβαίνουν στους ελληνικούς δρόμους, οφείλονται στην κακή κοινωνική συμπεριφορά των οδηγών των αυτοκινήτων που κάνουν επικίνδυνες προσπεράσεις και δεν υποχωρούν στα άλλα αυτοκίνητα σε μια προσπάθεια να επιβεβαιωθούν ως προς τις οδηγικές τους ικανότητες. Το αποτέλεσμα τραγικό: το 2002 σημειώθηκαν στη χώρα μας 16.736 τροχαία ατυχήματα, που είχαν ως αποτέλεσμα 1.651 νεκρούς και 22.164 τραυματίες.

Ο εγωισμός δεν έχει θέση στην οδήγηση. O άλλος οδηγός δεν είναι αντίπαλος ούτε εχθρός, και η παράλογη προσπέραση δεν σημαίνει καλύτερες οδηγικές ικανότητες. Αντίθετα, ο κανόνας που λέει ότι «ο δυνατός υποχωρεί» θα πρέπει να εφαρμόζεται και στην τροχαία κίνηση. Αλλωστε, όσον αφορά τα αστικά κέντρα, τα αυτοκίνητα ανεξαρτήτως πόσες προσπεράσεις κάνουν ή πόσο γρήγορα κινούνται, θα συναντηθούν στο επόμενο φανάρι ή μποτιλιάρισμα.

Παράγοντες εκνευρισμού

Ενας παράγοντας εκνευρισμού, ειδικά στα μεγάλα ταξίδια, μπορεί να είναι και τα παιδιά-επιβάτες. Ετσι, τα παιδιά χρειάζονται διάλειμμα κάθε δύο ώρες για να μην γίνουν ανήσυχα και εκνευρίσουν τον οδηγό. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τα παιδιά πρέπει να μην κρατάνε αιχμηρά αντικείμενα και να μην μασάνε τσίχλες ή να καταλανώνουν καραμέλες, καθώς αυτό μπορεί να αποβεί μοιραίο σε περίπτωση ατυχήματος.

Ζώνη ασφαλείας

Απαραίτητο αξεσουάρ ενός οδηγού είναι η ζώνη ασφαλείας. Σύμφωνα με την Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας, εάν όλοι φορούσαμε ζώνη ασφαλείας θα είχαμε κάθε χρόνο 500 – 10.000 λιγότερους τραυματίες. Ζώνη θα πρέπει να φοράνε όλοι οι επιβαίνοντες σε όχημα ακόμη και όσοι κάθονται στις πίσω θέσεις του αυτοκινήτου. Αλλωστε δεν υπάρχει κανένας ιατρικός λόγος να μην φοριέται η ζώνη ασφαλείας. Ιδιαίτερα μάλιστα θα πρέπει να χρησιμοποιείται από τις έγκυες. Δεν υπάρχουν υψηλές και χαμηλές ταχύτητες όσον αφορά στη χρήση ζώνης. Είναι ενδεικτικό ότι η σύγκρουση με ταχύτητα 50 χιλιομέτρων ισοδυναμεί με πτώση του αυτοκινήτου από τον 4ο όροφο μιας πολυκατοικίας. Και συνεπώς δεν θα πρέπει το άτομο να θεωρεί ότι η ζώνη χρησιμοποιείται μόνο στα ταξίδια και στις εθνικές οδούς, καθώς τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα γίνονται εκτός των εθνικών οδών και με μικρές ταχύτητες. Οσον αφορά τους μοτοσικλετιστές, απαραίτητο αλλά και σωτήριο κρίνεται το κράνος, αφού όποιος φοράει κράνος έχει έξι φορές περισσότερη πιθανότητα να επιζήσει ύστερα από ατύχημα. Σημειώνεται ότι εννέα στους 10 θανάτους από κρανιοεγκεφαλική κάκωση θα είχαν αποφευχθεί εάν οι μοτοσικλετιστές φορούσαν κράνος.

Κατανάλωση αλκοόλ

Αλκοόλ και οδήγηση δεν συμβαδίζουν και δεν υπάρχει ακίνδυνη ποσότητα αλκοολούχων ποτών. Κάθε χρόνο χάνονται στις χώρες της E.E. περισσότερα από 17.000 άτομα και τραυματίζονται πάνω από 560.000 εξαιτίας της κατανάλωσης αλκοολούχων ποτών είτε από οδηγούς είτε από πεζούς.

Σύμφωνα με τους ειδικούς η καθυστέρηση πατήματος του φρένου για ένα δευτερόλεπτο ισοδυναμεί με 14 μέτρα δρόμου όταν το αυτοκίνητο τρέχει με 50 χιλιόμετρα. Εάν ο οδηγός έχει καταναλώσει αλκοόλ και ένα παιδί πεταχτεί στα 30 μέτρα μπροστά από το αυτοκίνητό του, την ώρα του ατυχήματος ο οδηγός δεν θα έχει προλάβει να ακουμπήσει το πετάλι του φρένου. Δεν υπάρχει καμία ουσία που να εξουδετερώνει το αλκοόλ. O καφές, στη πραγματικότητα χειροτερεύει την ικανότητα οδήγησης μετά τη λήψη αλκοολούχων ποτών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή