Mitsubishi Space Wagon 2.0 16V GLX: ο πραγματιστής

Mitsubishi Space Wagon 2.0 16V GLX: ο πραγματιστής

4' 0" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η Mitsubishi έχει τη δική της άποψη για το πώς πρέπει να είναι ένα επταθέσιο πολυμορφικό αυτοκίνητο. Και η άποψή της αυτή δεν είναι μόνον προϊόν του τμήματος μάρκετινγκ, αλλά και της μακρόχρονης εμπειρίας της σε αυτού του είδους τα οχήματα. Βλέπετε, η οικογένεια των Space Wagoβρίσκεται στην αγορά περισσότερα από 12 χρόνια (το πρώτο παρουσιάστηκε το 1991), τότε που η πλειοψηφία των κατασκευαστών δεν θεωρούσε απαραίτητο να έχει στην γκάμα της κι ένα επταθέσιο πολυμορφικό.

Παραδοσιακά συντηρητικό

Η σχεδίαση του Space Wagoσίγουρα δεν διεκδικεί κάποιο βραβείο ευρηματικόητας, έτσι όπως χαρακτηρίζεται από αδρές γραμμές που συνθέτουν ένα τετραγωνισμένο αμάξωμα. Επιπροσθέτως, η αισθητική του ρύγχους του παραπέμπει περισσότερο στη δυτική ακτή του Ατλαντικού. Ωστόσο, αυτός ο σχεδιαστικός συντηρητισμός φαίνεται να είναι μέρος της φιλοσοφίας του συγκεκριμένου αυτοκινήτου, το οποίο δεν «πουλάει» στυλ ούτε σύγχρονο ντιζάιν, όπως άλλα αντίστοιχα σημερινά μοντέλα. Το Space Wagoσε καμιά περίπτωση δεν διατείνεται ότι είναι κάτι άλλο από αυτό που βλέπεις: ένα πρακτικό, επταθέσιο ενός όγκου με κορυφαία ποιότητα κατασκευής. Με την τελευταία, ο οδηγός έρχεται σε επαφή μόλις σκαρφαλώσει στη θέση του οδηγού. Αφού διαπιστώσει πως η σχεδίαση του εσωτερικού του είναι εξίσου συντηρητική με αυτήν του αμαξώματος, ανακαλύπτει πως τουλάχιστον είναι αρκούντως λειτουργική, ενώ δεν παρατηρείται κάποια έλλειψη στον τομέα του εξοπλισμού. Το μόνο που λείπει από το σαλόνι του είναι η πολυτέλεια που θα προσέφερε μια δερμάτινη επένδυση στα καθίσματα και τίποτε παραπάνω. Ο διάκοσμος είναι μάλλον μονότονος και κυριαρχείται από αποχρώσεις του γκρίζου. Πάντως, τα πλαστικά που τον απαρτίζουν είναι πολύ καλής ποιότητας και δείχνουν ότι θα αντέξουν στο χρόνο και στη σκληρή χρήση. Εξυπακούεται πως τίποτε δεν τρίζει και τα πάντα είναι άριστα εφαρμοσμένα στη θέση τους.

Αριστη εργονομία

Η θέση οδήγησης έχει καλή (τυπικά ιαπωνική) εργονομία. Ολοι οι διακόπτες βρίσκονται εκεί όπου περιμένεις να τους βρεις και πολύ χαιρόμαστε που η Mitsubishi διατηρεί τα κλασικά περιστροφικά χειριστήρια του συστήματος θέρμανσης/αερισμού, τα οποία τα βρίσκουμε πολύ πιο εύχρηστα από τα διάφορα ζεύγη πλήκτρων που υιοθετούν όλο και περισσότεροι κατασκευαστές εσχάτως! Ο επιλογέας του κιβωτίου είναι καλά τοποθετημένος πάνω σε μια προέκταση του ταμπλό, ώστε να μην κλέβει ωφέλιμο χώρο ανάμεσα από τα δύο μπροστινά καθίσματα. Για τον ίδιο λόγο και το χειρόφρενο είναι τοποθετημένο πολύ κοντά στη δεξιά πλευρά του καθίσματος του οδηγού. Εδώ θα πρέπει να πούμε πως το Space Wagoδιατίθεται είτε ως εξαθέσιο είτε ως επταθέσιο, ανάλογα με τη διαμόρφωση της μεσαίας σειράς καθισμάτων (αν, δηλαδή, αποτελείται από δύο ξεχωριστά καθίσματα ή είναι ένας ενιαίος τριθέσιος καναπές, όπως στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας). Η τελευταία σειρά αποτελείται από δύο ξεχωριστά καθίσματα που αναδιπλώνονται ή και αφαιρούνται, δημιουργώντας ένα μεγάλο χώρο αποσκευών για τους πέντε επιβάτες που απομένουν. Οπως συμβαίνει πάντα με αυτού του είδους τα οχήματα, όταν ταξιδεύουν επτά, ο χώρος αποσκευών ουσιαστικά καταργείται. Είτε με πέντε είτε με επτά επιβάτες, πάντως, ο διαθέσιμος χώρος είναι υπεραρκετός για όλους, κάτι στο οποίο συνεισφέρει και το ότι το ενιαίο κάθισμα της μεσαίας σειράς είναι συρόμενο σε μια διαδρομή μήκους 180 χλστ., επιτρέποντας έτσι το καλύτερο μοίρασμα του χώρου για τα πόδια ανάμεσα στους πίσω επιβάτες. Επίσης, είναι διαιρούμενο και αναδιπλούμενο, γεγονός που, σε συνδυασμό με την αφαίρεση της τρίτης σειράς καθισμάτων, μετατρέπει το αυτοκίνητο σε… φορτηγό.

Γρήγορο σαν οικογενειακό

Ωστόσο, στο δρόμο το Space Wagoδεν θυμίζει καθόλου φορτηγό, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις του. Επιτυγχάνοντας χρόνο 10,8΄΄ για τα 0-100 χλμ./ώρα και 32,6΄΄ για το πρώτο χιλιόμετρο έχει επιδόσεις ανάλογες με ενός κανονικού δίλιτρου οικογενειακού αυτοκινήτου.

Η ανάρτησή του έχει καλή απόσβεση και δεν κουράζει. Αρχιτεκτονικά, υιοθετεί κλασικές λύσεις, με γόνατα Μακ Φέρσον μπροστά με ημιυστερούντες βραχίονες πίσω. H οδική του συμπεριφορά στις στροφές είναι ουδέτερη έως ελαφρά υποστροφική, ενώ σε κάθε περίπτωση δεν αντιδρά «περίεργα» και δεν αιφνιδιάζει. Παράλληλα, το μακρύ μεταξόνιο του προσδίδει μια ευπρόσδεκτη ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες. Κατά την κίνηση σε αστικό περιβάλλον, ο οδηγός ανακαλύπτει πως το τιμόνι του «κόβει» αρκετά (διάμετρος κύκλου στροφής: 11,0 μ.), κάτι που διευκολύνει πολύ το ογκώδες όχημα στους ελιγμούς παρκαρίσματος ή σε στενούς δρόμους.

Κατά την πορεία, είναι προτιμότερο να λειτουργεί κανείς τον κινητήρα κοντά στις στροφές της μέγιστης ροπής. Στην περιοχή ανάμεσα στις 3.000-5.000 σ.α.λ. επιδεικνύει αξιόλογη ελαστικότητα και είναι σχετικά αθόρυβος, ενώ μετά τις 5.000 σ.α.λ. ο θόρυβος γίνεται αισθητός στην καμπίνα χωρίς ανάλογα αποτελέσματα στην επιτάχυνση.

Το σύστημα πέδησης είναι ικανοποιητικό για τον όγκο και το βάρος του αυτοκινήτου, αλλά η αίσθηση του ποδωστηρίου δεν μας άρεσε, ήταν σπογγώδης και είχε μια σχετικώς μεγάλη αρχική νεκρή διαδρομή.

Προσιτή τιμή

Συμπτύσσοντας όλα τα παραπάνω σε λίγες φράσεις μπορούμε να πούμε πως το Space Wagoείναι ένας ολοκληρωμένος ανθρωπομεταφορέας που προσφέρει όλα όσα προβλέπονται από ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας και μάλιστα σε σχετικά προσιτή τιμή σε σχέση με τον ανταγωνισμό (27.260 ευρώ).

Είναι άνετο, ευρύχωρο, πρακτικό και ανέλπιστα… σβέλτο.

Την έλλειψη πολυτέλειας στο εσωτερικό του και την κάπως απρόσωπη εμφάνισή του εμείς την παραβλέπουμε, εκλαμβάνοντάς την ως προσπάθεια διατήρησης… χαμηλού προφίλ!

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή