Δύο παραδείγματα τουριστικής ανάπτυξης

Δύο παραδείγματα τουριστικής ανάπτυξης

2' 41" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΧΙΟΣ: Ενα όμορφο νησί που δεν εξαρτάται από τον τουρισμό, είδε πέρσι τα ποσοστά της τουριστικής της κίνησης να αυξάνονται κατά 28%. Ετσι, η φετινή μείωση δεν αναμένεται να «αναταράξει» την οικονομική ζωή του τόπου. Ναυτικοί, αγρότες, βιοτέχνες γλυκών του κουταλιού και ηδύποτων, οι Χιώτες έχουν διασώσει το φυσικό περιβάλλον και τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του τόπου τους. Ετσι, ο τουρισμός στο νησί είναι κυρίως «ποιοτικός». Είναι ενδεικτικό ότι μόλις το 28% αποτελεί ο οργανωμένος τουρισμός των πτήσεων charters. Οπως σημειώνει στην «K» ο κ. Γ. Μισετζής, μέλος της Ενωσης Ξενοδόχων και Ενοικιαζομένων Δωματίων και εκδότης της εβδομαδιαίας εφημερίδας «Σύγχρονος Λόγος», «η μείωση του τουρισμού στο νησί δεν παρατηρείται στους μεμονωμένους επισκέπτες, αλλά στον οργανωμένο τουρισμό. Οι πελάτες που ταξιδεύουν μόνοι τους έχουν σταθερή αγοραστική δύναμη και συνεχίζουν να ταξιδεύουν όπως πριν από ένα ή δύο χρόνια. Εμείς εμμένουμε στην προσπάθεια να προσελκύουμε πελατεία διαφορετική από αυτήν που αναζητά όλο και φθηνότερες λύσεις στη Μεσόγειο. Στη Χίο, για παράδειγμα, έχουμε αρχίσει να προσελκύουμε φυσιολάτρες από τη Βρετανία και περιπατητές από τη Γερμανία». Σε ό,τι αφορά τον επαγγελματισμό των Ελλήνων σημειώνει: «Οι μικροί επαγγελματίες του τουρισμού στην Ελλάδα θα πρέπει να μάθουν να αφιερώνουν χρόνο στον πελάτη. O καθένας θα πρέπει να ξέρει την ιστορία και τον πολιτισμό του τόπου του. Εμείς προσπαθούμε να φτιάξουμε το πρόγραμμα του πελάτη μας. Αν του αρέσουν οι παραδοσιακές γιορτές, θα του κλείσουμε τραπέζι σε ένα πανηγύρι, χωρίς να πάρουμε προμήθεια. Αν θέλει να μάθει για τα λιμάνια της Χίου θα του δείξουμε βιβλία. Οταν φεύγει ο πελάτης δεν πρέπει να αισθάνεται ότι έχει χάσει λεφτά από την τσέπη του αλλά ευφροσύνη στην καρδιά του»…

ΠΑΡΟΣ: Κι αν ο κ. Μισετζής πιστεύει στην επένδυση της καρδιάς και έχει επιτύχει, εξίσου επιτυχημένη είναι η υπερπολυτελής απόπειρα του Astir of Pallas στην Πάρο. Στην τουριστική Πάρο, το ξενοδοχειακό συγκρότημα των 230 – 500 ευρώ τη βραδιά έχει πληρότητα 100%. Εργα τέχνης, ελικοδρόμιο, λιμουζίνες, σουΐτες και υψηλού επιπέδου παροχή υπηρεσιών έχουν κατατάξει αυτό το ξενοδοχείο, που λειτουργεί από Απρίλιο έως Οκτώβριο, σε ένα από 100 καλύτερα του κόσμου. Λίγο παραπέρα, στη λιγότερο πολυτελή Πάρο, τα περισσότερα ξενοδοχεία άνοιξαν τον Ιούνιο και δεν αναμένεται να επιμηκύνουν την τουριστική «σεζόν» πέρα από τα τέλη Σεπτεμβρίου. Οπως σημειώνει ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Πάρου κ. Σπ. Φωκιανός, «οι μισθοί είναι στάσιμοι, τα νοικοκυριά έχουν χρεωθεί, το ευρώ ανεβαίνει και με όσα λεφτά μπορεί να περάσει κάποιος δέκα ημέρες στην Τουρκία, χρειάζεται για μεταφορικά από και προς την Πάρο».

Ο αγώνας που δίνεται σήμερα στο νησί από τον δήμαρχο κ. Γ. Ραγκούση είναι «να συνειδητοποιήσουν οι επιχειρηματίες ότι οι τιμές πρέπει να μείνουν στα ίδια επίπεδα με τα περσινά και να αυξηθούν οι παρεχόμενες υπηρεσίες. Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι το κρίσιμο δεν είναι η τιμή, αλλά η σχέση τιμής – ποιότητας». Μια από τις σημαντικότερες συνιστώσες του προβλήματος αυτού στα νησιά των Κυκλάδων είναι το φαινόμενο της άγρας πελατών από τα «καμάκια» του λιμανιού, «διότι καταστρέφει την εικόνα των νησιών και νοθεύει τον ανταγωνισμό. O κ. Ραγκούσης αποφάσισε να το πολεμήσει και ήδη κατέθεσε μήνυση κατά του αρχηγού των καμακιών. O δήμος ίδρυσε γραφεία υποδοχής, πληροφοριών και κρατήσεων. Στα γραφεία αυτά, ο επισκέπτης μπορεί να ξεκουρασθεί, μόλις κατέβει από το πλοίο, να δοκιμάσει παραδοσιακά προϊόντα και να βρει δωμάτιο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή