ΧΡ500 T MAX: Σκούτερ κατ’ ευφημισμόν

ΧΡ500 T MAX: Σκούτερ κατ’ ευφημισμόν

2' 34" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Των Στρατή Χατζηπαναγιώτου – Κώστα Δημητρέλη

Ξέρετε ποιο είναι το πιο διασκεδαστικό στην οδήγηση του Τ- ΜΑΧ; Μα φυσικά το απορημένο βλέμμα των οδηγών αυτοκινήτου στη Εθνική Οδό, όταν πηγαίνοντας με 130 τους προσπερνάει μια μεγάλη «βέσπα» με 30 χιλιόμετρα παραπάνω! Και πριν χαμογελάσετε ειρωνικά, θεωρώντας υπερβολή το παραπάνω σκηνικό, θα σας πούμε ότι με το T MAX μπορεί να ταξιδεύεις για ώρες με 140-150 χιλιόμετρα, πολύ πιο ξεκούραστος από τους αναβάτες των περισσοτέρων μοτοσικλετών και χωρίς να σε χτυπάει ανελέητα ο αέρας. Αλλωστε αυτός ήταν και ο σκοπός της Yamaha, όταν παρουσίασε το T MAX πρωτοπορώντας και ανατρέποντας τα κατεστημένα της κατηγορίας: σχεδιαστική φιλοσοφία και πλαίσιο σχεδόν μοτοσικλέτας σε περιτύλιγμα και ανέσεις σκούτερ. Το ότι ακολουθούν σχεδόν και όλες οι υπόλοιπες μεγάλες κατασκευάστριες εταιρείες, παρουσιάζοντας ακόμη και μοντέλα με περισσότερα κυβικά, είναι ενδεικτικό για το τι θα επακολουθήσει στο άμεσο μέλλον.

Καλοστημένο σύνολο

Πατώντας το κουμπί, ο δικύλινδρος 8βάλβιδος κινητήρας των 500 κυβικών υποδηλώνει άμεσα από τον ήχο και μόνο τη διαφοροποίησή του από τους υπόλοιπους. Ανοίγοντας δε και το γκάζι, ο αναβάτης, αλλά και οι διπλανοί παρευρισκόμενοι στο φανάρι μπορεί να βρεθούν προ εκπλήξεων. Το Τ ΜΑΧ σπινάρει εύκολα τον πίσω τροχό του, φθάνοντας με μια γκαζιά τα 80 και οι υπόλοιποι τρέχουν για να προλάβουν. Η αλήθεια είναι πως η δύναμη είναι περισσότερη από αυτήν που θα χρειαστεί η πλειονότητα από τους εν δυνάμει αγοραστές του, χωρίς όμως να τρομάζει. Αρκεί να διαθέτεις σύνεση στο άνοιγμα του γκαζιού, όταν η άσφαλτος γυαλίζει. Αλλωστε το σωληνωτό πλαίσιο και οι σοφά ρυθμισμένες αναρτήσεις μαζί με τα εξαιρετικά φρένα απαρτίζουν ένα τόσο καλοστημένο σύνολο, που πολύ σπάνια θα φέρουν κάποιον σε δύσκολη θέση.

Η συμπεριφορά του είναι ουδέτερη, με ελαφρώς υποστροφική τάση αν το παρακάνει κανείς σε κλειστές στροφές, ενώ η ασάφεια και οι ταλαντώσεις είναι άγνωστες λέξεις για το T MAX 500, ακόμα και αν στρίβει με όσα χιλιόμετρα μπορεί να δείξει η βελόνα του ταχυμέτρου. Το μεγάλο του πλεονέκτημα είναι στη γεωμετρία του, που συνδυάζει άριστη κατευθυντικότητα στα πολλά χιλιόμετρα, αλλά και περισσή ευελιξία στις αστικές μετακινήσεις, κρύβοντας με πολλή χάρη τα 200 + κιλά του και το μεγάλο πλάτος του. Προσοχή στην ελληνική άσφαλτο χρειάζονται τα φρένα, που είναι πανίσχυρα και ακριβέστατα, αν και θα προτιμούσαμε να διέθετε κάποιο σύστημα συνδυασμένης πέδησης εμπρός πίσω ή ΑΒS.

Εύχρηστο και ευχάριστο

Οσο για την άνεση, αυτή προσφέρεται σε υπερθετικό βαθμό, αφού προσφέρει σχεδόν τα πάντα στον αναβάτη του, αλλά και στον συνεπιβάτη. Η… προεδρική σέλα δεν αφήνει περιθώρια κριτικής, η μεγάλη ζελατίνα εμπρός σε προστατεύει πλήρως από αέρα και βροχή και ο χώρος κάτω από τη σέλα με 32 λίτρα πλησιάζει τις δυνατότητες μιας μεσαίας βαλίτσας. Συμπερασματικά αποτελεί μια ευφυέστατη σύλληψη που έχει εφαρμοστεί απόλυτα σωστά και στη πράξη. Είναι τρομερά εύχρηστο και ευχάριστο μέσα, αλλά και έξω από την πόλη, κάνοντας τη συμβίωση μαζί του πραγματική απόλαυση. Μόνο αγκάθι η πανάκριβη τιμή του, που φτάνει τις 9040 ευρώ και… φλερτάρει με τις τιμές αρκετών μικρομεσαίων αυτοκινήτων, βάζοντας δίλημμα στον πιθανό αγοραστή του. Αρκετά κλασικός και πλήρης ο πίνακας οργάνων, δεν διαθέτει στροφόμετρο, έχει όμως προειδοποιητικές λυχνίες για τη αλλαγή λαδιών και ιμάντα στη μετάδοση.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή