ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Φθηνότερα κράνη, KTEO και για δίκυκλα

Μειωμένο φόρο προστιθέμενης αξίας, άρα και μειωμένη τιμή για τα κράνη, επέκταση της ελεύθερης κυκλοφορίας στους λεωφορειοδρόμους, αλλά και KTEO για τα δίκυκλα φέρνει η δέσμη μέτρων που προωθεί για τους… εραστές των δύο τροχών το υπουργείο Μεταφορών.

Στο πλαίσιο σχετικού νομοσχεδίου, το υπουργείο θέτει ως διττό στόχο αφενός τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων αφετέρου τον περιορισμό της ηχητικής και ατμοσφαιρικής ρύπανσης που προκαλούν, ορισμένα, δίκυκλα. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το περιεχόμενο της συνάντησης που είχε χθες ο κ. Χρ. Βερελής με εκπροσώπους εμπλεκόμενων φορέων, προβλέπεται:

– H προώθηση του περιορισμού του ΦΠΑ επί της αγοράς κράνους εγκεκριμένου τύπου (από 18% σε 8%).

– H χρησιμοποίηση των κινητών ομάδων ελέγχου του υπουργείου Μεταφορών για τον έλεγχο του θορύβου που προκαλείται από την εξάτμιση των δικύκλων.

– H καθιέρωση περιοδικού ελέγχου (τύπου KTEO) για τα δίκυκλα, καθώς και η υποχρέωση τεχνικού ελέγχου πριν την κυκλοφορία εισαγόμενων μεταχειρισμένων.

– H επέκταση του δικαιώματος ελεύθερης κυκλοφορίας των δικύκλων σε όλους τους λεωφοριοδρόμους.

Παράλληλα, προωθείται σειρά πρακτικών και επικοινωνιακών μέτρων για τον έλεγχο της ικανότητας, αλλά και τη βελτίωση της οδηγικής νοοτροπίας των δικυκλιστών. Συγκεκριμένα, προβλέπεται η αναβάθμιση των εξετάσεων για άδεια μοτοποδηλάτου (που σήμερα πραγματοποιούνται από το υπουργείο Δημοσίας Τάξεως), καθώς και η βελτίωση των ερωτηματολογίων που καλούνται να συμπληρώσουν οι υποψήφιοι οδηγοί. Το υπουργείο Μεταφορών θα υλοποιήσει καμπάνια για την οδική ασφάλεια, ενώ προβλέπεται ότι κατά τους θερινούς μήνες θα διανέμεται από τα γραφεία ενοικιάσεως δικύκλων και αυτοκινήτων ειδικό έντυπο στην ελληνική και αγγλική γλώσσα για την ασφάλεια.

Ως προς το φλέγον ζήτημα των προστίμων, τέλος, προβλέπεται η διαβάθμιση των παραβάσεων ανάλογα με το είδος του οχήματος. Ετσι, προφανώς, το πρόστιμο για στάθμευση ενός δικύκλου δεν θα ισούται με αυτό ενός αυτοκινήτου, όπως συμβαίνει σήμερα…