ΠΕΤΡΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΥ: Στα σκαριά και συνεργασία με γερμανικά πανεπιστήμια

ΠΕΤΡΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΥ: Στα σκαριά και συνεργασία με γερμανικά πανεπιστήμια

2' 16" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μετά τη συνεργασία με τα γαλλικά πανεπιστήμια στην υλοποίηση κοινών μεταπτυχιακών προγραμμάτων, η Ελλάδα -μέσω της Συνόδου των Πρυτάνεων- προωθεί τη συνεργασία και με τα γερμανικά πανεπιστήμια. Αυτό ανέφερε ο υπουργός Παιδείας κ. Πέτρος Ευθυμίου, ο οποίος -μιλώντας στην «K»- εκτίμησε ότι η οργάνωση κοινών προγραμμάτων, που οδηγούν σε κοινούς ή διπλούς τίτλους σπουδών, αποτελεί στοιχείο της γενικότερης ευρωπαϊκής πολιτικής για την ανώτατη εκπαίδευση. Ειδικότερα, ο κ. Ευθυμίου ερωτηθείς από την «K» για την προοπτική των συνεργασιών των ευρωπαϊκών πανεπιστημίων ανέφερε τα ακόλουθα:

– Είναι έτοιμα τα ελληνικά AEI να αναπτύξουν συνεργασίες με υψηλού επιπέδου ξένα πανεπιστήμια;

– Τα ελληνικά πανεπιστήμια είναι έτοιμα όχι μόνο να αναπτύξουν συνεργασίες με υψηλού επιπέδου ξένα πανεπιστήμια, αλλά και να πρωτοστατήσουν στην ανάπτυξη τέτοιων συνεργασιών. Απόδειξη τούτου είναι το γεγονός ότι έχουμε ήδη τις πρώτες συνεργασίες ελληνικών και γαλλικών πανεπιστημίων με την ανάπτυξη κοινών προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών επιπέδων master’s τα οποία λειτουργούν και σε πιλοτική βάση όχι μόνο για τις δύο συνεργαζόμενες χώρες, αλλά και γενικότερα για τον ευρωπαϊκό χώρο, όπου οι συνεργασίες με κοινά προγράμματα που οδηγούν σε κοινούς ή και σε διπλούς τίτλους σπουδών διανύουν τα πρώτα τους βήματα. Παράλληλα, τα ελληνικά πανεπιστήμια βρίσκονται ήδη σε επαφή και με τη Γερμανική Σύνοδο Πρυτάνεων προκειμένου να προωθηθούν ανάλογες συνεργασίες μεταξύ ελληνικών και γερμανικών πανεπιστημίων. Οπως άλλωστε είναι γνωστό, τα Ελληνικά AEI και τα τμήματα πανεπιστημίων, τα οποία αξιολογήθηκαν από εξωτερικούς αξιολογητές με τους κανόνες της EUA (Ενωση Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων) εκτιμήθηκε ότι κινούνται στα ίδια ακριβώς επίπεδα με τα ομόλογα ευρωπαϊκά ιδρύματα.

– Σε ποια επιστημονικά πεδία και πώς θα εφαρμοστεί αυτό που ονομάζουμε ευρωπαϊκή παιδεία και κοινοί στόχοι των κρατών-μελών;

– H οργάνωση κοινών προγραμμάτων, που οδηγούν σε κοινούς ή διπλούς τίτλους σπουδών, αποτελεί στοιχείο της γενικότερης πολιτικής για την ανάπτυξη της ευρωπαϊκής διάστασης στην ανώτατη εκπαίδευση. Πρόκειται δε για μία πολιτική, η οποία δεν έχει περιορισμούς ως προς τα γνωστικά πεδία στα οποία θα αναπτυχθεί. Ολα τα γνωστικά πεδία προσφέρονται εξίσου. H προτεραιότητα, όμως, θα δοθεί αυτονόητα σε εκείνα τα γνωστικά πεδία, στα οποία τα πανεπιστήμια μιας χώρας είναι έτοιμα και ώριμα να αναπτύξουν τέτοιας μορφής συνεργασίες.

– H αξιολόγηση των πανεπιστημίων, που ήδη προωθείται για τα ελληνικά AEI και TEI, σε ποιο βαθμό θα συμβάλει στη διαμόρφωση του κοινού εκπαιδευτικού ευρωπαϊκού χώρου;

– H διασφάλιση και η αξιολόγηση της ποιότητας της ανώτατης εκπαίδευσης αποτελεί παράγοντα για τη διαμόρφωση του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης. Είτε ο χώρος αυτός εκφράζεται μέσω της ανάπτυξης κοινών δράσεων είτε αυτός εκφράζεται μέσω της κινητικότητας των φοιτητών, της συγκρισιμότητας των σπουδών, κοινός παρονομαστής σε κάθε περίπτωση είναι η ύπαρξη σε κάθε χώρα ενός έγκυρου και αξιόπιστου εθνικού συστήματος διασφάλισης και αξιολόγησης της ποιότητας της ανώτατης εκπαίδευσης, η οποία παρέχει ακριβώς τις απαιτούμενες πλέον εγγυήσεις για το ποιοτικό επίπεδο της ανώτατης εκπαίδευσης μιας χώρας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή