Ιστορίες νεοελληνικής τρέλας με τα διπλώματα οδήγησης

Ιστορίες νεοελληνικής τρέλας με τα διπλώματα οδήγησης

2' 25" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Και ξαφνικά επιστρέφεις και βρίσκεις το αυτοκίνητό σου παραβιασμένο. «Ευτυχώς», σκέφτεσαι, «είχα τα χρήματα στην τσέπη μου» και ένα μικρό χαμόγελο σκάει στα χείλη σου. Για λίγο όμως, καθώς πολύ γρήγορα συνειδητοποιείς ότι έχεις απολέσει όλα σου τα «χαρτιά» και φαντάζεσαι τη διαδικασία στην οποία θα υποβληθείς.

Το πρόβλημα είναι ότι η φαντασία, συχνά, δεν μπορεί να παραβγεί σε ευρηματικότητα την ίδια την πραγματικότητα.

Οπως, για παράδειγμα, συνέβαινε όλους τους τελευταίους μήνες στις αρμόδιες για την έκδοση διπλωμάτων οδήγησης υπηρεσίες του υπουργείου Μεταφορών.

Η διαδικασία είχε ως εξής: ρωτάς και μαθαίνεις για τα απαραίτητα δικαιολογητικά (μεταξύ αυτών και το παράβολο των 30 ευρώ), τα συγκεντρώνεις και εν συνεχεία αναμένεις στην ουρά για να εξυπηρετηθείς. Κοιτώντας τους υπαλλήλους απορείς και εκπλήσσεσαι για την ψυχική τους υγεία και τις αντοχές, έτσι όπως είναι περιτριγυρισμένοι από φακέλους, χαρτιά, αιτήσεις, φωτογραφίες. Και κυρίως θόρυβο, πολύ θόρυβο.

«Δυστυχώς, δεν έχουμε»…

Με τα πολλά, φθάνει η σειρά σου, δίνεις τα χαρτιά στον υπάλληλο και αναμένεις να πάρεις το ολοκαίνουργο, «ευρωπαϊκού τύπου» δίπλωμά σου. «Δυστυχώς, δεν έχουμε διπλώματα» λαμβάνεις την… αφοπλιστική απάντηση.

Ο υπάλληλος αντιλαμβάνεται την έκπληξή σου και φροντίζει να ολοκληρώσει την ενημέρωση: «Τυπώνονται στη Γερμανία και δεν έχουμε παραλάβει ακόμη»!

Η πρώτη αντίδραση είναι να βάλεις τα γέλια. Μετά, πάλι, αντιλαμβάνεσαι ότι πρέπει να οδηγήσεις και να μην κινδυνεύεις από πρόστιμο.

Η υπηρεσία έχει τη λύση: σε προμηθεύει με ένα απλό έγγραφο που αναφέρει ότι έχεις κάνει αίτηση για αντικατάσταση διπλώματος. Μόνο που δεν αναφέρει ούτε το είδος του διπλώματος ούτε το όχημα που οδηγείς.

Ετσι, κάνοντας χρήση αυτού του εγγράφου, μπορείς να οδηγήσεις από… παπάκι μέχρι τριαξονικό.

Σε περίπτωση, δε, που συναντηθείς με μπλόκο της Τροχαίας ελπίζεις στην καλή διάθεση του τροχονόμου, ο οποίος πάντως σου δηλώνει σαφώς ότι «αυτό το χαρτί δεν αποδεικνύει τίποτε».

Μοναδική λύση για να πάρεις το πραγματικό δίπλωμα είναι, εκτός από παρέμβαση του γνωστού εκ Κορώνης καταγόμενου θείου, και το ενδεχόμενο να ταξιδέψεις στο εξωτερικό και να θέλεις να οδηγήσεις σε χώρες όπου οι ελληνικές ευρεσιτεχνίες δεν περνούν.

Σε αυτή την περίπτωση, πηγαίνεις με το εισιτήριο(!) στην αρμόδια υπηρεσία, η οποία και χρησιμοποιεί ένα από τα διπλώματα σε «απόθεμα ασφαλείας».

Το πρόβλημα, όμως, δεν σταματάει εδώ. Γιατί, στα χρόνια που μεσολάβησαν από τότε που έδωσες εξετάσεις για να γίνεις οδηγός, άλλαξες και τόπο κατοικίας.

Ελα, όμως, που η αρμόδια υπηρεσία δεν γνωρίζει επακριβώς τι είδους εξετάσεις έδωσες και για ποιες κατηγορίες οχημάτων κρίθηκες ικανός από μία άλλη υπηρεσία. Και όμως, υποτίθεται, ότι υπάρχει μηχανογράφηση. Προφανώς, δεν είναι πλήρης.

Ετσι, ο υπογράφων (και εκατοντάδες άλλοι άτυχοι οδηγοί) βρέθηκε τη μία να μπορεί να οδηγήσει μόνο αυτοκίνητο, τη δεύτερη μόνο μηχανή και, εν τέλει, με την τρίτη, το δίπλωμά του αναγνωρίζει ότι μπορεί να οδηγήσει και τα δύο.

Τις ημέρες που μεσολάβησαν, το υπουργείο Μεταφορών -κατά πληροφορίες- παρέλαβε επιτέλους τα τυπωμένα τρίπτυχα διπλώματα από τη Γερμανία και έχει ήδη αρχίσει η διαδικασία αντικατάστασης των «φωτοτυπιών» με τα κανονικά. H υπόλοιπη διαδικασία, όμως, παραμένει η ίδια…

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή