Μηχανικός: υψηλοί μισθοί αλλά πολλές ώρες και ανασφάλεια

Μηχανικός: υψηλοί μισθοί αλλά πολλές ώρες και ανασφάλεια

1' 35" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Χίλιες φορές το δημόσιο» αναφωνεί ο μηχανικός του ΕΜΠ με τη δεκάχρονη εμπειρία, που εργάζεται σε κατασκευαστική εταιρεία. «O μισθός μου είναι 2.200 ευρώ. Ομως, οι απαιτήσεις των ωραρίων είναι τέτοιες, που χάνεις τη ζωή σου. Στις εταιρείες δουλεύουμε περίπου 11 ώρες την ημέρα, Σάββατα και τις μισές Κυριακές του μήνα. O μέσος μισθός ενός μηχανικού, που εργάζεται 6-7 χρόνια είναι 1.760 ευρώ το μήνα. Εάν. όμως, αφαιρέσεις τις υπερωρίες, κυμαίνεται στα 900 ευρώ».

Ο αντίστοιχος μισθός ενός μηχανικού στο Δημόσιο είναι περίπου 800 ευρώ το μήνα. Ομως οι μηχανικοί του Δημοσίου μπορούν επιπλέον να αξιοποιήσουν τα απογεύματά τους, καθώς μετά από επτά ώρες εργασίας είναι ελεύθεροι. Αυτό δεν μπορεί να το κάνει ένας μηχανικός ιδιωτικής εταιρείας. Συγχρόνως, οι μηχανικοί του δημοσίου διαθέτουν το πλεονέκτημα της μονιμότητας. Αντίθετα, όπως συμπληρώνει ο μηχανικός του ιδιωτικού τομέα, «το δεύτερο μεγάλο θέμα είναι η ανασφάλεια. Σήμερα οι εταιρείες για κάθε έργο φτιάχνουν μια ξεχωριστή εταιρεία. Τελειώνει το έργο, τελειώνει η εταιρεία, τελειώνεις κι εσύ ως εργαζόμενος».

Το αντίτιμο της ασφάλειας στο Δημόσιο «πληρώνεται» με χαμηλές αμοιβές και μη αξιοποίηση των προσόντων (μόνιμη πηγή δυσαρέσκειας όσων απασχολούνται στο δημόσιο τόμεα). Στον ιδιωτικό τομέα, η πιο ενδιαφέρουσα δουλειά «πληρώνεται» με την αγωνία της επιβίωσης σε έναν δύσκολο χώρο. Επιπλέον, οι μηχανικοί του ιδιωτικού τομέα που φθάνουν σε υψηλές θέσεις αντιμετωπίζουν ένα άλλο πρόβλημα. Οπως δηλώνει μηχανικός που βρίσκεται σε θέση προϊσταμένου σε μεγάλη κατασκευαστική εταιρεία, «όταν είσαι 45 χρόνων και έχεις υψηλή θέση, οι επιλογές είναι δυο: ή γίνεσαι υπεύθυνος σε όλο και μεγαλύτερα έργα, σε όλο και πιο υπεύθυνες θέσεις ή φεύγεις. Το πρώτο μπορεί να συνεπάγεται μεγάλες αποδοχές, όμως είσαι υποχρεωμένος να δουλεύεις από το πρωί ώς το βράδυ και μπορεί να βρεθείς από την Αθήνα στην Αλεξανδρούπολη και μετά στα Σκόπια ή την Αλβανία. Καλείσαι να μπεις σε ένα συνεχή αγώνα δρόμου για να επιπλεύσεις σε αυτό που ονομάζουν ανταγωνιστικό περιβάλλον, το οποίο γίνεται όλο και περισσότερο ένα εξουθενωτικό περιβάλλον».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή