Τα έργα, τα εγκαίνια και οι εκλογές

Τα έργα, τα εγκαίνια και οι εκλογές

3' 57" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μεσολαβούν περίπου 180 ημέρες έως τον καθοριστικό Ιούλιο του 2004, όταν όλα τα οδικά και ολυμπιακά έργα πρέπει πάση θυσία να έχουν ολοκληρωθεί. Οι πλέον κρίσιμες εξ αυτών είναι οι ημέρες που υπολείπονται έως τις εκλογές. Την περίοδο αυτή, οι Ελληνες και, κυρίως, οι πολίτες της Αττικής, όπου και συγκεντρώνεται η πλειονότητα των έργων, αναμένεται να αντιμετωπίσουν έναν… καταιγισμό εγκαινίων..

Το πλήθος των έργων που θα παραδοθούν τους προσεχείς μήνες είναι τέτοιο που αναμένεται να «επιβαρύνει» το ημερήσιο πρόγραμμα των κυβερνητικών αξιωματούχων ώστε να… προλάβουν να τα εγκαινιάσουν όλα. Αναλυτικότερα τα σπουδαιότερα εξ αυτών:

Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου

Η λειτουργία της έχει αποκτήσει ιδιαίτερο σημειολογικό χαρακτήρα για την κυβέρνηση και προσωπικά για τον πρωθυπουργό. Αλλωστε, είναι από τα έργα που επί έτη ήταν μακέτες και πλέον οδεύει στην ολοκλήρωσή του. H σημασία του έργου δικαιολογεί, ίσως, και τις πιέσεις που ασκήθηκαν το τελευταίο διάστημα στην κατασκευάστρια κοινοπραξία, ώστε το έργο να είναι έτοιμο για να διέλθει από αυτό η Ολυμπιακή Φλόγα αλλά και τα… κυβερνητικά στελέχη. H αφή της Φλόγας προγραμματίσθηκε για τις 25 Μαρτίου και, συνεπώς, κάποια στιγμή θα διέλθει από τη Γέφυρα. Ως προς το ποια θα είναι τα κυβερνητικά στελέχη που θα τη συνοδεύσουν αυτό επαφίεται στην επιλογή των πολιτών εάν και εφόσον οι εκλογές πραγματοποιηθούν νωρίτερα. Οσο για τα αυτοκίνητα -και την ουσιαστική λειτουργία του έργου- υπομονή έως τα τέλη του 2004.

Αττική Οδός, E.O. Αθηνών-Κορίνθου

Οσοι τη χρησιμοποίησαν για την έξοδό τους προς Πελοπόννησο, αντελήφθησαν τη χρησιμότητα ενός εξωτερικού οδικού δακτυλίου. H ολοκλήρωση του κόμβου στον Σταυρό Αγ. Παρασκευής, επίσης, το δίμηνο Μαρτίου-Απριλίου αναμένεται να ολοκληρώσει τη σύνδεση της Αττικής Οδού με την Περιφερειακή Υμηττού, καθιστώντας ακόμη πιο ελκυστικό τον άξονα. Βέβαια, η ολοκλήρωση της Αττικής Οδού θα συνοδευθεί και από νέα ανατίμηση στο κόστος των διοδίων. Ελλείψει, όμως, εναλλακτικών λύσεων, η Αττική Οδός -αν και ακριβή- καθίσταται «μονόδρομος» ιδιαίτερα για όσους διανύουν σημαντικές αποστάσεις σε αυτήν.

Εφόσον, μάλιστα, ολοκληρωθούν -έστω και τμηματικά- τα έργα στο πλέον δύσκολο τμήμα της E.O. Αθηνών-Κορίνθου, στην Κακιά Σκάλα, τότε η πρόσβαση από την Αθήνα στην Πελοπόννησο θα επιταχυνθεί σημαντικά.

Λεωφ. Κηφισού

Η ολοκλήρωση του άξονα, πάνω από τον ποταμό, τοποθετείται στα τέλη της άνοιξης. Θα αποτελεί τη συνέχεια της εθνικής οδού Αθηνών-Λαμίας, χωρίς τη σημερινή συμφόρηση στο ύψος της Πειραιώς, και θα καταλήγει στον πολυεπίπεδο κόμβο του Φαλήρου από τον οποίο θα κατευθύνεται η κίνηση προς Πειραιά, Συγγρού ή Λεωφ. Ποσειδώνος.

Λεωφ. Κηφισίας

Η κατασκευή του ανισόπεδου κόμβου στον Φάρο είναι το μόνο έργο που εκκρεμεί από τον… κουτσουρεμένο, ολυμπιακό προγραμματισμό. Πριν από λίγες ημέρες παραδόθηκε ο ανισόπεδος κόμβος στον Παράδεισο Αμαρουσίου και η ολοκλήρωση του έργου στον Φάρο τοποθετείται επίσης τον Μάρτιο. Εκκρεμούν, για μετά τους Ολυμπιακούς, οι κόμβοι στην Αγία Βαρβάρα και το Χαλάνδρι, ώστε να περιορισθούν ουσιαστικά οι σηματοδοτούμενοι ισόπεδοι κόμβοι της Κηφισίας.

Στα υπόλοιπα οδικά έργα, ολιγότερο προβεβλημένα αλλά αρκούντως σημαντικά για τη μετακίνηση στο Λεκανοπέδιο, τα χρονοδιαγράμματα είναι, λίγο ώς πολύ, οριακά. Αρκετά εξ αυτών θα παραδοθούν λίγες εβδομάδες πριν από την έναρξη των Αγώνων. Ποια είναι αυτά; H Λεωφ. A. Παπανδρέου στον Πειραιά, η οδική σύνδεση του Ιππικού Κέντρου στο Μαρκόπουλο και η αντίστοιχη σύνδεση με το Κέντρο Κωπηλασίας στον Σχινιά. Τα έργα όμως που έχουν ευρύτερο χαρακτήρα και δεν αφορούν στενά την ολυπιακή χρήση είναι η αναβάθμιση της Λεωφ. Μαραθώνος, η Βάρης-Κορωπίου και φυσικά η Σταυρού-Ραφήνας που θα συνδέει την Αττική Οδό με τη Λεωφόρο Πικερμίου-Σπάτων.

Μετρό-Τραμ-Προαστιακός

Το μετρό επεκτείνεται και αυτό, αν και η ουσιαστική ανάπτυξη του δικτύου τοποθετείται για τα έτη που θα ακολουθήσουν. Μέχρι τα τέλη της άνοιξης, πάντως, αναμένεται να παραδοθούν νέες επεκτάσεις. Στα τέλη Φεβρουαρίου, αναμένεται να παραδοθεί ο σταθμός Αλ. Παναγούλης στον Αγ. Δημήτριο, με τον οποίο η γραμμή 2 του METPO επεκτείνεται κατά 1,2 χιλιόμετρα από τον σημερινό τερματικό σταθμό της Δάφνης. Στα τέλη Ιουνίου θα δοθούν οι επεκτάσεις από Εθνική Αμυνα προς Χαλάνδρι και Δουκ. Πλακεντίας (μήκους 6 χιλιομέτρων) και από Σεπόλια προς Αγιο Αντώνιο (ένα χιλιόμετρο).

Τις πρώτες θερινές ημέρες του 2004 θα κάνει την (επαν)εμφάνισή του στους δρόμους της Αθήνας και το τραμ, συνδέοντας το κέντρο της πόλης με τη Νέα Σμύρνη και το Φάληρο και από εκεί θα διακλαδίζεται προς τη Γλυφάδα και προς το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας. Οι δοκιμαστικές διαδρομές που ήδη έγιναν, με τη συνοδεία των τηλεοπτικών συνεργείων, πόρρω απέχουν από την πραγματική λειτουργία του νέου μέσου καθώς σειρά ζητημάτων όπως η σηματοδότηση των κόμβων με τους οδικούς άξονες, η προτεραιότητα και άλλα τυχόν προβλήματα θα αντιμετωπισθούν σε οριακούς χρόνους. Αγνωστη είναι επίσης η ενδεχόμενη θετική του επίπτωση στην κυκλοφορία της πόλης, καθώς επί του παρόντος απ’ όπου περνά προκαλούνται σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα.

Οσο για την πρόσβαση στο αεροδρόμιο, πλην της Αττικής Οδού και των λεωφορείων, από το καλοκαίρι η μετακίνηση θα γίνεται και με σιδηρόδρομο. O «προαστιακός», όπως ονομάζεται, θα αποτελεί, στην αρχή, μία επίγεια επέκταση του μετρό. Ιδωμεν.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή