ΚΟΙΝΩΝΙΑ

O Χρυσός Οδηγός του Αθηναίου

Νέα σχέση δημότη – δήμου εγκαινιάζει ο δήμος Αθηναίων, υιοθετώντας πλήρως την αρχή: «να διακινείται το έγγραφο και όχι ο πολίτης».

Εξι χιλιάδες δημότες, επιδίωξαν να εξυπηρετηθούν – και στη συντριπτική τους πλειονότητα εξυπηρετήθηκαν -μέσα σε ένα μήνα από την υπηρεσία της τηλεφωνικής εξυπηρέτησης του δήμου Αθηναίων, ενώ χιλιάδες είναι και οι πολίτες που απευθύνθηκαν στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών.

Μάλιστα από σήμερα στα 7 Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών θα διανέμεται «O Οδηγός του Δημότη», στον οποίο οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν πλήθος χρηστικών πληροφοριών που αφορούν τις καθημερινές τους συναλλαγές με το δήμο. Στον οδηγό περιλαμβάνεται πλήρης κατάλογος με τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την έκδοση όλων των πιστοποιητικών. Στον ίδιο οδηγό περιέχονται αναλυτικά οι υπηρεσίες που παρέχει ο δήμος στον τομέα καθαριότητας και του πρασίνου, καθώς και ο τρόπος επικοινωνίας με τους υπευθύνους, ενώ παρουσιάζεται αναλυτικά το σύνολο των δικαιολογητικών για έκδοση πιστοποιητικών και αδειών που αφορούν το εμπόριο, την αγορά, την πολεοδομία και την ακίνητη περιουσία.

Ο Οδηγός όμως προσφέρει και γενικότερες πληροφορίες για το δήμο, όπως για παράδειγμα τα Μουσεία της πόλης, τις αθλητικές εγκαταστάσεις και τις δημοτικές επιχειρήσεις.

Πάντως -όπως διαπιστώνει ο δήμος Αθηναίων- το δίκτυο που έχει θέσει σε λειτουργία με την τηλεφωνική γραμμή εξυπηρέτησης και τα ΚΕΠ, γίνεται όλο και πιο δημοφιλές. Το «195», που λειτουργεί ολόκληρη τη βδομάδα από τις 7 π.μ έως τις 11 μ.μ., σε ένα μήνα δέχθηκε 6.200 κλήσεις, που αφορούσαν κυρίως την παροχή πληροφοριών διοικητικού χαρακτήρα, αλλά και για θέματα καθημερινότητας, υποδέχθηκε όμως πολλές καταγγελίες και παράπονα, ζητήθηκε η διαμεσολάβηση για θέματα υπηρεσιών του δήμου, ενώ υποβλήθηκαν και πολλές αιτήσεις για έκδοση και αποστολή πιστοποιητικών.

Συγκεκριμένα το 44% των τηλεφωνημάτων στη «Γραμμή του Δημότη», αφορούσε ζητήματα διοικητικής πληροφόρησης, το 28% αναζητούσε πληροφορίες για πολιτιστικές εκδηλώσεις του δήμου, ενώ το 16% αφορούσαν θέματα ηλεκτροφωτισμού, οδοποιΐας και πρασίνου.

Πολλές επίσης από τις κλήσεις αφορούσαν την νέα υπηρεσία, για την κράτηση θέσεων στάθμευση, στο 1ο, 6ο και 7ο διαμέρισμα. Ηδη 75 από τους ιδιοκτήτες εντάχθηκαν στο σχετικό πρόγραμμα και έχουν τη δυνατότητα τηλεφωνικής κράτησης, οποιαδήποτε ώρα της ημέρας.