Τα ινστιτούτα αδυνατίσματος στο επίκεντρο καταγγελιών

Τα ινστιτούτα αδυνατίσματος στο επίκεντρο καταγγελιών

1' 44" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ. Τα ινστιτούτα αδυνατίσματος, οι αυξήσεις των τιμών, οι πιστωτικές κάρτες και τα δάνεια κατέχουν τις πρώτες θέσεις στον κατάλογο των παραπόνων των καταναλωτών.

Σύμφωνα με συγκεντρωτικά στοιχεία που έδωσε χθες στη δημοσιότητα το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ) και αφορούν 14.000 καταγγελίες που έγιναν το 2003 σε Ενώσεις Καταναλωτών από 12 πόλεις της χώρας, τα ινστιτούτα αδυνατίσματος είναι για δεύτερη συνεχή χρονιά οι… πρωταθλητές στις καταγγελίες, με ποσοστό 21,39% επί του συνόλου.

Συγκριτικά με το 2002 έγιναν 4.000 περισσότερες καταγγελίες (αύξηση 40%), «που αποδεικνύει ότι οι Ελληνες καταναλωτές συνειδητοποιούν τη δύναμή τους και διεκδικούν τα διακαιώματά τους αλλά και ότι έχουν αυξηθεί τα προβλήματα στην αγορά», σχολίασε στην «K» ο πρόεδρος του ΚΕΠΚΑ κ. N. Τσεμπερλίδης. Το 2003 διπλασιάστηκαν οι καταγγελίες για πιστωτικές κάρτες και δάνεια (από 6,68% το 2002 στο 15,05% πέρυσι). H αύξηση αυτή αποδίδεται κυρίως στην πρακτική που ακολουθούν ορισμένες επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών, να εκδίδουν πιστωτική κάρτα χωρίς να έχουν ενημερώσει τον πελάτη τους και κατόπιν να μην παρέχουν τις υπηρεσίες που αναφέρονται στα συμβόλαια, μολονότι οι δόσεις «τρέχουν» κανονικά.

Επίσης, το τελευταίο διάστημα καταγράφεται πληθώρα καταγγελιών για γυμναστήρια που λειτούργησαν με τη μέθοδο του franchise. Ορισμένα από αυτά έκλεισαν ή άλλαξαν επωνυμία, με αποτέλεσμα οι πελάτες που είχαν συνάψει συμβόλαια 2-3 ετών (υποκύπτοντας στη δελεαστική έκπτωση που αυτά πρόσφεραν) να βρίσκονται εκτεθειμένοι. Στο 99% των περιπτώσεων, οι καταναλωτές «βρήκαν το δίκιο τους» μετά παρέμβαση του ΚΕΠΚΑ. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η περίπτωση καταναλώτριας από την Κρήτη που είχε συνάψει συμβόλαιο 21.000(!) ευρώ με ινστιτούτο αδυνατίσματος για γενική περιποίηση σώματος κ.λπ. H γυναίκα ζήτησε να ακυρώσει το συμβόλαιο λόγω σοβαρών προβλημάτων υγείας. Το Ινστιτούτο, όμως, απαιτούσε την αποπληρωμή όλου του ποσού. Επειτα από παρέμβαση του ΚΕΠΚΑ, επιτεύχθηκε η πληρωμή μόνο των υπηρεσιών που της παρασχέθηκαν μέχρι τη διακοπή του συμβολαίου.

Η ανταπόκριση των προμηθευτών ύστερα από παρέμβαση του ΚΕΠΚΑ οφείλεται, όπως σχολίασε ο κ. Τσεμπερλίδης, κυρίως στην ανάγκη διατήρησης του «καλού ονόματος» από την πλευρά της επιχείρησης.

Γι’ αυτόν τον λόγο, άλλωστε, ελάχιστες από τις υποθέσεις με τις οποίες ασχολήθηκε το ΚΕΠΚΑ το 2003 παραπέμφθηκαν προς επίλυση σε Επιτροπή Φιλικού Διακανονισμού που λειτουργεί σε επίπεδο νομού.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή