Κυρίως με πλοία η διακίνηση γυναικών προς τη Δύση

Κυρίως με πλοία η διακίνηση γυναικών προς τη Δύση

3' 36" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το υπό σημαία Μάλτας ελληνικό μότορσιπ απέπλευσε στις αρχές Δεκεμβρίου από το λιμάνι της Κωνστάντζας, μεταφέροντας παλιοσίδερα και τσιμέντο στη Μασσαλία. Στην Κωνσταντινούπολη έκανε μια στάση, νύχτα ήταν, για «ανάπαυση» του πληρώματος, αλλά μαζί με τους ναύτες αποβιβάστηκαν και οχτώ νεαρές γυναίκες από τη Μολδαβία και την Ουκρανία.

Ο άνθρωπος που τις παρέλαβε στην προκυμαία τις μετέφερε σε ξενοδοχείο για ξεκούραση, με σκοπό την επομένη να πιάσουν δουλειά ως χορεύτριες, όπως είχαν συμφωνήσει στην πατρίδα τους με κάποιους συμπατριώτες τους.

Τέσσερις εξ αυτών αναχώρησαν για τα βάθη της Τουρκίας, δύο για τη Συρία και άλλες δύο για την Ελλάδα, όπου πέρασαν με τη βοήθεια κυκλωμάτων, μέσω του ποταμού Εβρου.

Βασανιστήρια

Η τύχη τους παραμένει άγνωστη, αν και μπορεί να υποθέσει κανείς τι απέγιναν, παρακολουθώντας το δράμα της 24χρονης Μολδαβής Ναταλί Γ, η οποία επωλήθη σε σωματέμπορους στη Θεσσαλονίκη έναντι 6.000 ευρώ, παρέμεινε για ένα μεγάλο διάστημα φυλακισμένη σε διαμέρισμα της πόλης, υπέστη βασανιστήρια για να προσφέρει «υπηρεσίες» σε πελάτες, αλλά τελικά κατόρθωσε να δραπετεύσει και να τα καταγγείλει όλα στην αστυνομία, που προέβη σε συλλήψεις. Η μέθοδος της διακίνησης γυναικών από την Ανατολική Ευρώπη προς τις «αγορές» της Δύσης ή της Μέσης Ανατολής με πλοία, επιλέγεται συχνά από τα κυκλώματα σωματεμπορίας, καθώς θεωρείται ως η πλέον ασφαλής, μετά την ένταση των μέτρων για την πάταξη του απαίσιου αυτού εμπορίου, στην οποία υποχρεώθηκαν από την Ευρωπαϊκή Ενωση χώρες – κομβικοί σταθμοί στη μεταφορά των γυναικών, όπως η Βουλγαρία, Ρουμανία κ.ά.

Οπως προκύπτει από αναφορές διωκτικών αρχών των χωρών αυτών, αλλά και εκθέσεις μη κυβερνητικών οργανώσεων, νεαρές κοπέλες μεταφέρονται με φορτηγά πλοία από λιμάνια της Ουκρανίας, της Ρωσίας, της Γεωργίας, της Ρουμανίας και της Βουλγαρίας στην Ελλάδα, στην Τουρκία, στην Ιταλία, όπου τις παραλαμβάνουν άνθρωποι των συμμοριών, οι οποίοι τις προωθούν στα κυκλώματα της πορνείας.

Η θαλάσσια μεταφορά, εκτός του ότι θεωρείται ασφαλέστερη από κάθε άλλη, μη νόμιμη, γιατί υπάρχει και η μετακίνηση με βίζα, αποδεικνύεται και οικονομικά συμφέρουσα για τα κυκλώματα, αφού πολλές φορές πληρώνουν τους καπετάνιους και τα πληρώματα με «υπηρεσίες» των γυναικών που ταξιδεύουν!

Αυστηρά μέτρα στα σύνορα

Οι δρόμοι διακίνησης γυναικών προς την Ελλάδα από τα χερσαία σύνορα αν δεν έκλεισαν, στένεψαν για τις συμμορίες λόγω των αυξημένων μέτρων φρούρησης, τόσο από την ελληνική πλευρά όσο και από τη βουλγαρική που έχει αναπτύξει ειδικό και καλά εξοπλισμένο με τη βοήθεια της Ε.Ε. σώμα συνοριοφυλάκων.

Παράλληλα, οι αρχές της Βουλγαρίας, της Ρουμανίας, αλλά και της FYROM, ευρισκόμενες συνεχώς στο στόχαστρο της Ευρωπαϊκής Ενωσης στο θέμα της πάταξης της διαφθοράς και του οργανωμένου εγκλήματος, αναγκάζονται να δραστηριοποιούνται εντατικότερα καταφέρνοντας ισχυρά πλήγματα και στα κυκλώματα διακίνησης γυναικών.

Μόλις την Τρίτη, στη Σόφια, ο ισχυρός άντρας των υπηρεσιών ασφαλείας της Βουλγαρίας Μπόικο Μπορίσοφ ανακοίνωσε σε συνέντευξη Τύπου, στην οποία παρέστη και ο πρέσβης της Ελλάδας κ. Γιάννης Μαντζουράνης, την εξάρθρωση μεγάλης σπείρας «εξειδικευμένης στις απαγωγές και στη διακίνηση γυναικών προς τη Δύση».

Η Βουλγαρία ήταν και έως ένα βαθμό παραμένει η χώρα – τράνζιτ στην παράνομη δακίνηση γυναικών προς την Ελλάδα, αλλά και τη δυτική Ευρώπη. Εως πέρυσι που δεν είχε καθιερώσει τη βίζα με τις χώρες της τέως Σοβιετικής Ενωσης, χιλιάδες γυναίκες έφταναν νόμιμα μέχρι τη Σόφια, τη Φιλιππούπολη και άλλες πόλεις, με σκοπό να προωθηθούν στην Ελλάδα μέσω των συμμοριών που τις παραλάμβαναν στα σύνορα.

«Σκλαβοπάζαρο»

Σε ξενοδοχείο του Σαντάνσκι μάλιστα λειτουργούσε κανονικό παζάρι, όπου Ελληνες και Αλβανοί σωματέμποροι διάλεγαν το «εμπόρευμα» και το περνούσαν από τα λεγόμενα «πράσινα μονοπάτια» στην Ελλάδα για να το προωθήσουν στη συνέχεια και σε άλλες δυτικές χώρες.

Τώρα που η Βουλγαρία επέβαλε τη βίζα, η μεταφορά των γυναικών από Ρωσία, Ουκρανία, Ρουμανία, Μολδαβία ανακόπηκε, αλλά δεν σταμάτησε εντελώς, καθώς τα κυκλώματα χρησιμοποιούν περάσματα στο Δούναβη ή εφοδιάζουν με πλαστές βίζες και διαβατήρια τις κοπέλες, εκμεταλλευόμενα τη διαφθορά που εξακολουθεί να παρατηρείται σε μεγάλη έκταση στις χώρες αυτές.

Οσο και αν οι διωκτικές υπηρεσίες εντείνουν τα μέτρα για την πάταξη του εμπορίου λευκής σαρκός, τα κυκλώματα επινοούν μεθόδους που τους επιτρέπουν να δραστηριοποιούνται, αποκομίζοντας τεράστια κέρδη. Συζητώντας με εκπροσώπους των αρχών που εμπλέκονται στους σχεδιασμούς και τις επιχειρήσεις για την εξάρθρωση των κυκλωμάτων δακίνησης γυναικών, αλλά και στελέχη ανθρωπιστικών οργανώσεων που δραστηριοποιούνται για την ανάδειξη του ζητήματος και την ευαισθητοποίηση της κοινωνίας, η μόνιμη επωδός είναι: δεν πρόκειται να περιοριστεί και πολύ περισσότερο να εξαλειφθεί το πρόβλημα εάν δεν βοηθηθούν οι χώρες αυτές, ώστε να ανέβει το βιοτικό επίπεδο και να μη φεύγουν οι νεαρές γυναίκες.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή