H οργή καταναλωτών για την ακρίβεια στα ύψη

H οργή καταναλωτών για την ακρίβεια στα ύψη

1' 46" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

H ακρίβεια είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές, σύμφωνα με τα στοιχεία των καταγγελιών που έφθασαν στην ΕΚΠΟΙΖΩ (Ενωση Καταναλωτών για την Ποιότητα Ζωής) το 2003. Μάλιστα, η «ακρίβεια» δεν αφορά στις τιμές των προϊόντων, αλλά κυρίως στο κόστος των υπηρεσιών όπως η ανεξέλεγκτη αύξηση των ασφαλίστρων. Ακολουθούν τα παράπονα που αφορούν στις τράπεζες και στα κέντρα αδυνατίσματος. Το 2003 έγιναν πάνω από 25.000 καταγγελίες στην ΕΚΠΟΙΖΩ, το 23,9% των οποίων αφορούσαν στην ακρίβεια. Μάλιστα, όπως επισημαίνουν οι υπεύθυνοι, συχνά οι καταναλωτές καταφεύγουν στην ΕΚΠΟΙΖΩ, χωρίς να έχουν συνειδητοποιήσει ότι είναι δυσαρεστημένοι από τις παρεχόμενες υπηρεσίες ακριβώς επειδή έχουν υποχρεωθεί να τις πληρώσουν ακριβά. Αν και με απόφαση του Αρείου Πάγου οι ασφαλιστικές εταιρείες έχουν δικαίωμα να αυξάνουν τα ασφάλιστρά τους, ωστόσο είναι παράλληλα υποχρεωμένες να διευκρινίζουν από την αρχή τα κριτήρια βάσει των οποίων θα γίνεται η αύξηση. Συχνά λοιπόν οι καταναλωτές αντιμετωπίζουν υπέρογκες αυξήσεις των ασφαλίστρων για τις οποίες κανείς δεν τους είχε ενημερώσει ή προειδοποιήσει.

Μεγάλο ποσοστό των καταγγελιών, το 22,8%, αφορά τις τράπεζες και τις υπηρεσίες που παρέχουν. Μάλιστα, αν και το ποσοστό των παραπόνων που αφορούν τις τράπεζες μειώθηκε, ο αριθμός των καταγγελιών αυξήθηκε το 2003. Παρά την απόφαση του Εφετείου 5253/2003 η οποία εκδόθηκε έπειτα συλλογική αγωγή της ΕΚΠΟΙΖΩ και η οποία ορίζει ότι οι τράπεζες δεν πρέπει να χρεώνουν «προμήθεια» κατά τη σύναψη ενός δανείου, τα γνωστά έξοδα φακέλου, οι περισσότερες τράπεζες δεν συμμορφώνονται. Ακόμα επιβάλλουν «ποινή προεξόφλησης» σε περίπτωση που κάποιος αποφασίσει να εξοφλήσει το δάνειό του, με κυμαινόμενο επιτόκιο πριν από την καθορισμένη ημερομηνία, δηλαδή αυξανουν το εξοφλούμενο ποσό κατά ένα ποσοστό.

Στην τρίτη θέση στον κατάλογο των καταγγελιών των καταναλωτών που έφτασαν στην ΕΚΠΟΙΖΩ βρίσκονται τα κέντρα αδυνατίσματος. Συχνότατα οι καταναλωτές αναγκάζονται να πληρώσουν συμβόλαια που έχουν υπογράψει με κέντρα αδυνατίσματος, ακόμα κι αν τελικά δεν ακολουθήσουν το πρόγραμμα. Οι καταγγελίες που αφορούν την ασφάλεια και την ποιότητα των τροφίμων αγγίζουν το 7,3% του συνόλου των παραπόνων, ενώ ανάλογο είναι και το ποσοστό των καταγγελιών που αφορούν τις διαφημίσεις. Περισσότερες από το 2002 αλλά μειωμένες σε ποσοστό 6,6% σε σχέση με το σύνολο των καταγγελιών, παρουσιάζονται αυτές που αφορούν την ιδιωτική ασφάλιση.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή