H εκλογή απαιτεί… πολλές-πολλές θυσίες

H εκλογή απαιτεί… πολλές-πολλές θυσίες

2' 45" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Θέλω να γίνω βουλευτής. Μπορείτε να με βγάλετε;» Τάδε έφη πολιτευτής όχι ζητώντας την ψήφο του Ελληνα πολίτη, αλλά την προβολή του από εταιρεία πολιτικού μάρκετινγκ, ώστε να διασφαλιστεί η εκλογή του… Πολιτικοί επικοινωνιολόγοι, διαφημιστές, αναλυτές, εταιρείες δημοσίων σχέσεων εργάζονται πυρετωδώς, για να δημιουργήσουν εικόνες, με στόχο να κερδίσουν τις εντυπώσεις των ψηφοφόρων.

Τα μέσα που χρησιμοποιούν; Από απλές ενδυματολογικές συμβουλές για το χρώμα της γραβάτας που θα επιλέξει να φορέσει ο υποψήφιος σε κάποια εκδήλωση έως και εξασφαλισμένη πρόσβαση σε «δυνατά» τηλεοπτικά παράθυρα υψηλών τηλεθεάσεων

Αυτό το τελευταίο αποτελεί ειδικότητα εταιρειών που επιδίδονται στις επαφές μεταξύ δημοσιογράφων και πολιτικών. Είναι μια παράμετρος που… ξεφεύγει από την αμιγή διαφήμιση και κοστίζει ακριβά, οπότε είναι μάλλον απαγορευτικό για υποψηφίους που δεν διαθέτουν υψηλά βαλάντια…

Οι τηλεοπτικές εμφανίσεις υποψηφίων βουλευτών έχουν τον δικό τους προϋπολογισμό. Το κόστος της προβολής κυμαίνεται ανάλογα με την εκλογική δαπάνη που δικαιούται ο κάθε υποψήφιος, με το είδος και το μέγεθος της… προώθησής του στα ΜΜΕ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, πάντως, μία εκ των εταιρειών πολιτικής επικοινωνίας έχει εισπράξει από τον περασμένο Σεπτέμβριο έως σήμερα περισσότερα από 120.000 ευρώ για τη… θερμή υποστήριξη συγκεκριμένων πολιτικών, ενώ οι τιμές κατά την προεκλογική περίοδο ξεκινούν από 50.000 ευρώ και φθάνουν ακόμα και τα 80.000 για κάθε πελάτη – υποψήφιο.

Το αλισβερίσι της δημοσιότητας διεξάγεται με όρους όχι και τόσο fair play, καθώς την πρωτοκαθεδρία της επαφής με τα MME έχουν οι πλέον αναγνωρίσιμοι κι εκείνοι που βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη. Κατά συνέπεια, ο πολιτικός λόγος και η αξία των σχετικά ασήμων για το ευρύ κοινωνικό σύνολο δεν φθάνει σχεδόν ποτέ στους δέκτες. Οι ρομαντικοί εξακολουθούν να υποστηρίζουν ότι «το μέσο δεν είναι το μήνυμα» και δίνουν έμφαση στο σύστημα αξιών που αντιπροσωπεύει ο κάθε πολιτικός.

Το πακέτο της προεκλογικής εκστρατείας περιλαμβάνει δημιουργία και σύνταξη πολιτικού φυλλαδίου, έρευνα αγοράς, οργάνωση εκδηλώσεων, εύρεση και διαχείριση χορηγιών, στήσιμο πολιτικών γραφείων, «χτένισμα» ομιλιών, ενημέρωση για τη δράση του υποψηφίου και πρόσβαση στα MME. Οι ειδικοί των εταιρειών ασχολούνται ακόμη και με τη θεματολογία των εκπομπών, ώστε ο πελάτης τους να είναι σε θέση να απαντήσει ακόμη και στις πιο… σκληρές ερωτήσεις.

«Μπορεί ακόμη να του προτείνουμε να περιοδεύσει στις λαϊκές αγορές, γιατί καλό το γυαλί αλλά χρειάζεται και η προσωπική άμεση επαφή με τον λαό», λέει στην «K» διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας Image Makers Team Ltd κ. Μάρω Μπανάκου.

Το προφίλ χτίζεται με πολλά υλικά: άσκηση ρητορικού λόγου, κινησιολογία, βλέμμα στον φακό, αντιδράσεις και χειρονομίες σε περίπτωση που ο υποψήφιος δεν γνωρίζει επαρκώς το θέμα, ακόμη και δημιουργία γλωσσαρίου (ειδικό λεξιλόγιο ανάλογα με το κοινό, στο οποίο απευθύνεται ο πολιτικός).

Το σχολείο της πολιτικής επικοινωνίας ωστόσο δεν είναι πανάκεια και σε καμία περίπτωση δεν υποκαθιστά το πολιτικό και ανθρώπινο περιεχόμενο του υποψηφίου.

– Μπορεί να είναι σημαντική η δική μας συμβολή αλλά το 85% της δουλειάς παράγεται από τον ίδιο τον υποψήφιο», λέει στην «K» ο κ. Σταύρος Λεούσης, πρόεδρος του επικοινωνιακού ομίλου Solid Communications και εξηγεί:

«Προσπαθούμε να εντοπίσουμε τον χώρο της αλήθειας και της δύναμης του υποψηφίου και να εισέλθουμε στο σύστημα αξιών του. Είναι μια μαθηματική διαδικασία, που στοχεύει στο ξεκαθάρισμα των προθέσεών του. Αν τον βάλουμε να υποδυθεί κάτι που δεν είναι, είναι βέβαιο ότι θα αποτύχει. Επίσης δεν πρόκειται να σταθεί πολιτικά αν υποτιμά τη νοημοσύνη του λαού και δεν διέπεται από την έννοια του υπηρετείν», καταλήγει ο κ. Λεούσης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή