Αναζητούν… το όνειρό τους σε ένα ριάλιτι

Αναζητούν… το όνειρό τους σε ένα ριάλιτι

6' 31" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

O τηλεοπτικός προεκλογικός πυρετός ανεβαίνει, αλλά και εκείνος των ριάλιτι δεν πάει πίσω. Συμπτωματικά, σήμερα που είναι η ημέρα παλλαϊκής ψηφοφορίας για την ανάδειξη του προέδρου στο κυβερνών κόμμα, κάνει πρεμιέρα στο Mega το μουσικό ριάλιτι «Super Idol» («Υπερ-είδωλο»). Ασφαλώς, οι διαφορές ανάμεσα στις δύο καταστάσεις είναι πολλές. Οι υποψήφιοι για το «Super Idol», σύμφωνα με το κανάλι, ήταν περίπου 5.000, ενώ τη θέση του προέδρου διεκδικεί μόνον ένας. Ομως και στις δύο περιπτώσεις μπορεί να ψηφίσει όποιος θέλει, αν και στο ριάλιτι δεν απαιτείται αστυνομική ταυτότητα ή διαβατήριο, παρά μόνον ένα κινητό, με το οποίο οι τηλεθεατές-ψηφοφόροι έχουν εξασκηθεί στην αποστολή μηνυμάτων SMS. Φαίνεται ότι την αγωνία των νέων για το επαγγελματικό τους μέλλον δε συλλαμβάνουν μόνον οι ευαίσθητες κεραίες των συμβούλων επικοινωνίας, αλλά και οι εγκέφαλοι των ριάλιτι ταλέντων ή «talent show», όπως είναι ο… δόκιμος όρος. Τις 7.000 ξεπέρασαν -κατά το κανάλι- οι αιτήσεις για το «Fame Story 2» του ANT1, που αναμένεται να βγει στον αέρα μάλλον μετά τις εκλογές. Οι αιτούντες δεν ονειρεύονται μόνο λίγα ψίχουλα επωνυμίας, αλλά και μια καριέρα στον χώρο της σόου μπιζ.

Οι «καλοί», οι «κακοί» και το κοινό

Πέρυσι ήταν το πρώτο «Fame Story» και οι «Pop Stars» που έδωσαν στο τηλεοπτικό κοινό να καταλάβει ότι στη χώρα μας είναι πολλές οι νέες κοπέλες και τα αγόρια ηλικίας 18 έως το πολύ 26 ετών που θέλουν να κάνουν καριέρα στον χώρο του τραγουδιού. Και αν παλιότερα η ιδέα να γίνει κάποιος τραγουδιστής περνούσε από το μυαλό πολλών στη διάρκεια της εφηβικής ηλικίας ή λίγο αργότερα, αλλά παρέμενε μόνο ιδέα, σήμερα τα ριάλιτι αυτά μοιάζουν να δίνουν τη δυνατότητα στους ενδιαφερομένους να δοκιμάσουν τις ικανότητές τους. Αν, βεβαίως, διαθέτουν τέτοιες. Γιατί τα εν λόγω προγράμματα ποντάρουν και εκεί. Εκτός τού ότι κυνηγούν ταλέντα, καθόλου δεν δυσαρεστούνται και από τα «νούμερα» που φέρνουν… νούμερα.

Το «Super Ιdol»

Κύρια διαφορά του «Super Idol» από το περυσινό «Pop Stars» είναι η ψήφος του κοινού. Στα πρώτα επεισόδια θα δούμε τις ακροάσεις που έγιναν στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη και στη Λευκωσία, όπου γίνεται το μεγάλο ξεσκαρτάρισμα από περίπου 5.000 υποψηφίους, με τους άρρενες να υπερτερούν, ίσως επειδή πέρυσι είχαν «αποκλειστεί» από το «Pop Stars». Κατόπιν, θα προβληθεί η μεγάλη οντισιόν που έγινε τον Ιανουάριο στην Αθήνα, απ’ όπου επελέγησαν 50 από 149.

Σε αυτό το σημείο αρχίζει ο ρόλος του κοινού. Χωρισμένοι σε δεκάδες, οι υποψήφιοι τραγουδούν ένα τραγούδι και το κοινό επιλέγει τους δύο που θέλει να μείνουν. Οταν προκύψει η τελική δεκάδα, οι υποψήφιοι τραγουδούν σε ζωντανές εκπομπές μπροστά στην κριτική επιτροπή και στο κοινό, το οποίο αυτή τη φορά ψηφίζει εκείνον που θέλει να αποχωρήσει. Της κριτικής επιτροπής προεδρεύει ο Ηλίας Ψινάκης (μάνατζερ του Σάκη Ρουβά), με μέλη τη σύμβουλο ψυχαγωγικού προγράμματος του Mega Ελενα Κατραβά, που ήταν και στην επιτροπή των «Pop Stars», και τον Κωνσταντή Σπυρόπουλο, στέλεχος της δισκογραφικής ΕΜΙ Μusic, με την οποία θα υπογράψει πολυετές συμβόλαιο το «είδωλο». Παρουσιαστής θα είναι ο Θέμης Γεωργαντάς από το μουσικό Mad ΤV.

Μια γεύση όσων μέλλεται να δούμε δίνει ανακοίνωση του καναλιού: «Τα σχόλια του Ηλία Ψινάκη δεν αφορούν μόνο στις καλλιτεχνικές επιδόσεις των υποψηφίων αλλά περιλαμβάνουν όλο το «πακέτο» που μπορεί να συγκινήσει έναν τοπ μάνατζερ. Οταν κάνει στυλιστικές ή άλλες παρατηρήσεις, η υπόσχεση για ολοκληρωμένη ανανέωση βγαίνει αβίαστα από τα στόματα όλων». Πιο κάτω, ωστόσο, βγαίνει κάτι άλλο: το συμπέρασμα ότι το έργο του Νίκου Μουρατίδη, ο οποίος πέρυσι επιχείρησε να ακολουθήσει τα χνάρια του συναδέλφου Σάιμον Κάουελ του βρετανικού «Pop Idol» κάνοντας τον «κακό», θα συνεχίσει η κ. Κατραβά: «Ο ανταγωνισμός μεταξύ των διαγωνιζομένων είναι σκληρός, αλλά όχι περισσότερο απ’ ό,τι είναι η Ελενα Κατραβά, η οποία είναι απαιτητική και δεν διστάζει να σχολιάσει κάθε τι αρνητικό που βλέπει».

Το Fame Story 2

«Τα φώτα ανάβουν πάλι. Η σκηνή ανοίγει. Ολα προετοιμάζονται για να υποδεχθούν αυτούς που θα πιστέψουν στους εαυτούς τους. Αυτούς που θα τολμήσουν να πιάσουν την ευκαιρία της ζωής τους και να ακολουθήσουν τον δρόμο προς την επιτυχία. Το «Fame Story» ανοίγει ξανά τις πόρτες του για να κάνει το όνειρο πραγματικότητα». Ετσι ανακοίνωσε λίγο πριν από τα Χριστούγεννα ο ΑΝΤ1 την προετοιμασία του «Fame Story 2». Δεν υπάρχουν ιδιαίτερες διαφορές με το πρώτο. Θα χρησιμοποιηθούν οι ίδιες εγκαταστάσεις, οι δάσκαλοι των παιδιών μάλλον θα είναι πάνω-κάτω οι ίδιοι, ενώ δεν έχει οριστικοποιηθεί η σύνθεση της κριτικής επιτροπής, αν και πριν από λίγο καιρό είχε ακουστεί το όνομα του Σταμάτη Κραουνάκη, ο οποίος είχε κάνει ένα σύντομο πέρασμα στον πρώτο γύρο.

Στον χώρο θα υπάρχουν κάμερες που θα καταγράφουν τη ζωή των παικτών 23 ώρες το εικοσιτετράωρο, όσες θα μεταδίδεται και από τη συνδρομητική Nova. H διαδικασία είναι γνωστή: οι παίκτες παρακολουθούν το πρόγραμμα της «ακαδημίας ταλέντων», με μαθήματα ορθοφωνίας, χορού, γυμναστικής, μελέτη των MME, στάιλινγκ, «και όσα σχετίζονται με την επαγγελματική τους ολοκλήρωση». Κάθε εβδομάδα οι δάσκαλοι προτείνουν προς αποχώρηση αυτούς που σημείωσαν τη μικρότερη πρόοδο, για τους οποίους ψηφίζουν κριτική επιτροπή και κοινό. Ο νικητής θα κερδίσει 200.000 ευρώ και συμβόλαιο με τη δισκογραφική «Heaven» που ανήκει στον όμιλο του ΑΝΤ1.

Και οι ομογενείς

Αυτή τη φορά, όμως, ακροάσεις θα γίνουν και στη Νέα Υόρκη για τους Ελληνες ομογενείς. Σύμφωνα με το κανάλι, συνολικά οι αιτήσεις συμμετοχής ξεπέρασαν τις 7.000 μέχρι τις 24 Ιανουαρίου, οπότε και έληξε η προθεσμία υποβολής. Παρουσιαστής θα είναι ο Ανδρέας Μικρούτσικος και όχι η Ναταλία Γερμανού, αν και υποτίθεται ότι ο σταθμός επιθυμούσε… ραντεβού με τον Νίκο Αλιάγα που παρουσιάζει το αντίστοιχο γαλλικό «Star Academy» και ήταν γκεστ σταρ στον πρώτο κύκλο.

Ποιοι τα παρακολουθούν

Οι νέες γυναίκες είναι κατά κύριο λόγο το πιο «πιστό» κοινό των ριάλιτι. Τα υψηλότερα ποσοστά σημειώνονται συνήθως στις ηλικίες 15-24, 25-44 και 45-64 ετών. Για παράδειγμα, το «Fame Story» (ANT1, φθινόπωρο 2002) σημείωνε κατά μέσον όρο 53,3% τηλεμερίδιο στην κατηγορία γυναίκες 15-24, σύμφωνα με στοιχεία της AGB. Αντίστοιχα, τις «Pop Stars» (Mega, άνοιξη 2003) έβλεπε περισσότερο πάλι η ίδια κατηγορία, με 47,7% τηλεμερίδιο. Τα αμέσως προηγούμενα «Survivor» (Mega) και «Mission» (ANT1, φθινόπωρο 2003) είχαν μεγαλύτερη απήχηση, το μεν πρώτο στις γυναίκες 15-24 ετών (τηλεμερίδιο 47,7%), όμως το δεύτερο στις μεγαλύτερες, 45-64 (26,2%).

Τι απέγιναν οι περσινοί παίκτες

Γνώρισαν τελικά την επιτυχία οι «φεϊμστορίτες και φεϊμστορίτισσες», κατά τον νεολογισμό του Ανδρέα Μικρούτσικου; Προς το παρόν ναι, αν κρίνουμε ότι οι περισσότεροι κυκλοφόρησαν ή ετοιμάζουν δίσκους ενώ παράλληλα αρκετοί εμφανίζονται σε νυχτερινές πίστες δίπλα σε πρωτοκλασάτα ονόματα.

Το άλμπουμ «Φανατικά» του Νότη Χριστοδούλου, νικητή του πρώτου «Fame Story» κυκλοφόρησε από τη «Heaven» τον Οκτώβριο του 2003. O Νίνο Ξυπολιτάς κυκλοφόρησε από την ίδια εταιρεία τον δίσκο του «Νίνο, Νίνο, Νίνο» τον Ιούλιο του 2003. Μέσα σε ένα μήνα είχε γίνει κιόλας χρυσός, δηλαδή είχε πουλήσει τουλάχιστον 20.000 αντίτυπα (στα 40.000 γίνεται πλατινένιος). Τον περσινό Οκτώβριο έκανε την εμφάνισή του στα ράφια των δισκοπωλείων και το CD του Γρηγόρη Πετράκου, «Ολα αρχίζουν», ενώ ο τρίτος των τελικών νικητών, Θάνος Πετρέλης αναμένεται να κυκλοφορήσει τη δική του δουλειά μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου. H… λάμψη του χρυσού άγγιξε και το CD single «Ελα λάμψε» της Ασπας Τσίνα που κυκλοφόρησε τον Μάρτιο του 2003. Και αυτής το νέο άλμπουμ αναμένεται να κυκλοφορήσει μέχρι το τέλος του μήνα.

Σε διαφορετικούς ρυθμούς κινούνται οι δισκογραφικές δουλειές δύο παλαιότερων παικτών ριάλιτι. O Σκοπελίτης «κουμπάρος» Πρόδρομος Καθηνιώτης, όταν ο πρώτος «Big Brother» κατέβασε ρολά την Πρωτοχρονιά του 2001, πήρε το τουμπερλέκι του και μέσα σε τέσσερις μήνες έβγαλε «Το πρώτο παιχνίδι», στην προαναφερθείσα εταιρεία. Τον Δεκέμβριο του 2002 έγινε χρυσό, ενώ ο δεύτερος δίσκος του, «Καθαρός ουρανός», βγήκε τον Ιούνιο του 2003. Και αυτός τραγουδά σε μαγαζί. Ακριβώς έναν χρόνο πριν είχε κυκλοφορήσει ο δίσκος της Δώρας Αρχοντάκη με τίτλο «Της αγάπης σημάδια».

Οσο για τις Hi-5, το συγκρότημα των «Pop Stars», το σινγκλ των οποίων «Ξέρω τι ζητάω» κυκλοφόρησε από τη Warner την άνοιξη του 2003, έγινε χρυσό τον Ιούνιο, ενώ κοντεύει να γίνει πλατινένιο το πρώτο άλμπουμ τους. Ηδη χρυσό είναι το διπλό CD – DVD που κυκλοφόρησε τα Χριστούγεννα με τη συναυλία του Λυκαβηττού.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή