Από το σχολείο στο φροντιστήριο για… μελέτη

Από το σχολείο στο φροντιστήριο για… μελέτη

4' 50" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το διάβασμα των παιδιών στο σπίτι… μετακομίζει στο φροντιστήριο. Μία νέα υπηρεσία προσφέρουν στους γονείς τα νεοφανή κέντρα μελέτης, που άρχισαν δειλά δειλά να ανοίγουν σε πρωτεύουσα και περιφέρεια. Ηδη έχουν δημιουργηθεί τα πρώτα κέντρα, ο αριθμός των οποίων πολύ γρήγορα εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κυρίως στην Αττική και στα αστικά κέντρα, όπως προμηνύουν οι έντονοι ρυθμοί εργασίας και ζωής των σημερινών γονιών. Πρόκειται για ένα νέο είδος φροντιστηρίου – εκπαιδευτηρίου, το οποίο προσφέρει διπλή υπηρεσία στους γονείς, τα ωράρια των οποίων -ιδίως εάν εργάζονται στον ιδιωτικό τομέα- φθάνουν έως αργά το απόγευμα. Το νέο εκπαιδευτήριο, από τη μια, «κρατάει» το παιδιά τις ώρες που οι γονείς ακόμη εργάζονται. Από την άλλη, τα βοηθάει να μελετήσουν συγκροτημένα και χωρίς να αποσπώνται (από την τηλεόραση κυρίως) τα μαθήματα της επομένης ημέρα, ή ακόμη και να καλύψουν τα κενά που έχουν σε διάφορα μαθήματα.

Και οι παιδικοί σταθμοί

Βέβαια, παρότι ο αριθμός αυτών των επισήμως λειτουργούντων κέντρων μελέτης είναι μικρός, δεν είναι τα μόνα που δέχονται τα παιδιά μετά το σχολείο και τα βοηθούν στα μαθήματά τους. Σύμφωνα με πληροφορίες της «K», ανεπίσημα, αρκετοί παιδικοί σταθμοί προσχολικής ηλικίας κατά τις απογευματινές ώρες δέχονται στους χώρους τους παιδιά Δημοτικού, τα οποία εκπαιδευτικοί τα βοηθούν να μελετήσουν τα μαθήματά τους. Οι περισσότεροι ιδιοκτήτες των παιδικών σταθμών επεκτάθηκαν στη νέα δραστηριότητα ύστερα από αιτήματα γονιών, τα παιδιά των οποίων πήγαιναν στον ίδιο παιδικό σταθμό όταν ήταν μικρότερα. Παράλληλα, υπάρχουν και τα ιδιαίτερα μαθήματα, με κύριο στόχο την προετοιμασία/βοήθεια παιδιών Δημοτικού ή μικρότερων τάξεων Γυμνασίου στο σπίτι, τα οποία, ως συνήθως, γίνονται από νέους -προσφάτως αποφοιτήσαντες από το πανεπιστήμιο- εκπαιδευτικούς ή και φοιτητές, που βρίσκουν μία αξιοπρεπή πρόσοδο. Το κόστος τους, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς που μίλησαν στην «K», κυμαίνονται μεταξύ 8 και 10 ευρώ την ώρα, με το ανώτερο να προσεγγίζει τα 15 ευρώ. H δαπάνη αυτή σχηματίζει μια «μαύρη τρύπα» στον οικογενειακό προϋπολογισμό, η οποία προκαλείται τόσο από τις ελλείψεις του εκπαιδευτικού συστήματος, αλλά και από την οργάνωση της σύγχρονης οικογένειας.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα του νέου φαινομένου των κέντρων μελέτης στο χώρο της ελληνικής εκπαίδευσης, είναι δύο περιπτώσεις εκπαιδευτηρίων στην Αθήνα και στην Αργολίδα. Ειδικότερα, η ιδέα να ανοίξουν ένα κέντρο μελέτης στο Χαϊδάρι ήρθε στον 28χρονο Αντώνη Κοντάκη και στον 26χρονο Γιάννη Τρεμούλη μέσα από τις συζητήσεις φίλων, που δεν προλάβαιναν να βοηθήσουν τα παιδιά τους στη μελέτη των σχολικών μαθημάτων τους, και -επίσης- δεν είχαν κάποιον συγγενή (παππού ή για γιαγιά, ως συνήθως) να τα φροντίσει τις απογευματινές ώρες που εκείνοι δούλευαν.

«Το εκπαιδευτήριο εξυπηρετεί τους γονείς, πολλοί εκ των οποίων είτε μετά τη δουλειά είναι κουρασμένοι για να βοηθήσουν τα παιδιά τους στο καθημερινό διάβασμα, είτε δεν έχουν τις απαραίτητες γνώσεις να το κάνουν. Στο Κέντρο τα παιδιά μελετούν συγκροτημένα συγκεκριμένες ώρες με αποτέλεσμα να τους μένει αρκετός ελεύθερος χρόνος», λέει στην «K» ο κ. Αντώνης Κοντάκης. Ταυτόχρονα, οι εκπαιδευτικοί του Κέντρου φροντίζουν -αφού το γνωστοποιήσουν στους γονείς- να έρχονται σε επαφή και με τους δασκάλους των παιδιών στο σχολείο, με στόχο να συζητούν για την πρόοδό τους και να επισημαίνουν τις αδυναμίες τους. Σήμερα, όπως ανέφερε ο κ. Κοντάκης, τα μαθήματα παρακολουθούν 11 μαθητές των τριών μεγαλύτερων τάξεων Δημοτικού και 12 των τριών τάξεων Γυμνασίου. Τα παιδιά του Δημοτικού διδάσκει μία δασκάλα, και του Γυμνασίου μία φιλόλογος και μία μαθηματικός. Τα παιδιά απασχολούνται στο εκπαιδευτήριο για ένα τετράωρο μετά την ολοκλήρωση των σχολικών τους μαθημάτων, με μηνιαίο κόστος 100 ευρώ για τους μαθητές Δημοτικού και 120 ευρώ για εκείνους του Γυμνασίου. Στην Αττική υπολογίζεται ότι υπάρχουν αρκετά ακόμη τέτοια κέντρα.

Και… γυμναστική

Μελέτη για το παιδί, γυμναστική για τον μπαμπά και τη μαμά. Τον… συνδυασμό αυτόν προσφέρει (μεταξύ και άλλων) το εκπαιδευτικό και πολιτιστικό κέντρο για μαθητές αλλά και τους γονείς τους, που έχει δημιουργηθεί στην περιοχή του Αργους. Οι μαθητές μπορούν να μελετήσουν τα μαθήματά τους, να κάνουν μία ξένη γλώσσα, μουσική, χορό ή και να αθληθούν. Ταυτόχρονα, ανάλογες δραστηριότητες προσφέρονται στους γονείς. O εκπαιδευτικός – ιδιοκτήτης του κέντρου Αλέξης Τότσικας, μιλώντας στην «Κ», ανέφερε ότι «θεωρώ ότι αυτού του είδους τα κέντρα θα είναι το επόμενο βήμα. O μαθητής μπορεί να μείνει στο κέντρο όσες ώρες θέλει μετά το σχολείο του, να αξιοποιήσει το χρόνο του όπως αυτός θέλει».

Στο κέντρο, το παιδί μπορεί να μελετήσει τα μαθήματά του με επίβλεψη δασκάλας, να κάνει μαθήματα ξένης γλώσσας, ενώ υπάρχει γυμναστήριο αλλά και η δυνατότητα να παρακολουθήσει προγράμματα πληροφορικής, μουσικής, χορού, κ.λπ. Το κόστος για ένα παιδί κυμαίνεται από 120 ευρώ έως 170 ευρώ μηνιαίως.

Ομως, και οι γονείς μπορούν να απασχοληθούν στο κέντρο, καθώς εκτός του γυμναστηρίου, υπάρχει βιβλιοθήκη ενώ οργανώνονται και πολιτιστικές εκδηλώσεις.

Σημαντικό, βέβαια, ζήτημα είναι οι γονείς με τα έντονα ωράριά τους να μη χάσουν την επαφή με το παιδί. Διότι, μπορεί το διάβασμα του παιδιού στο σπίτι να είναι καθημερινός… πονοκέφαλος, να μην είναι σωστό ο γονιός να κάνει το δάσκαλο, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να είναι απών από τη σχολική καθημερινότητα του παιδιού.

Ειδικά προγράμματα από ομίλους ξένων γλωσσών

Η βοήθεια στο φροντιστήριο δεν περιορίζεται μόνο σε μαθήματα του σχολείου, όπως Μαθηματικά, Φυσική, νέα, κ.λπ. Μεγάλοι όμιλοι ξένων γλωσσών έχουν οργανώσει προγράμματα, στα οποία καθηγητές βοηθούν τους μαθητές στη μελέτη των ξένων γλωσσών, και κυρίως στα Αγγλικά. Και αυτό διότι υπάρχουν πολλά παιδιά που δεν μπορούν να ανταποκριθούν και χωλαίνουν στην ξένη γλώσσα, ενώ δεν μπορούν να έχουν βοήθεια από άλλα μέλη της οικογένειας (γονείς, αδέλφια). Ταυτόχρονα, στόχος των προγραμμάτων αυτών είναι να βοηθήσουν τα παιδιά να οργανώνουν το διάβασμά τους με σύστημα. Κυρίως, τα προγράμματα απευθύνονται σε μαθητές Δημοτικού και Γυμνασίου, διάστημα κατά τη διάρκεια του οποίου τα παιδιά ολοκληρώνουν την εκμάθηση των ξένων γλωσσών, πριν αρχίσουν -στο λύκειο πλέον- να δίνουν βάρος στα βασικά μαθήματα στα οποία θα εξετασθούν στις πανελλήνιες εξετάσεις. Συνήθως, τα σχετικά προγράμματα βοήθειας των μαθητών στις ξένες γλώσσες είναι ολιγόωρα μέσα στην εβδομάδα, αλλά οι όμιλοι οργανώνουν τα καλοκαίρια μαθήματα σε εντατική βάση.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή