ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τα πιο μεγάλα «αγκάθια» του 2004…

Υπό το βάρος της αρνητικής δημοσιότητας για τα πολλά προβλήματα στο Ολυμπιακό Στάδιο και τις μεγάλες καθυστερήσεις στο έργο της Μαραθώνιας Διαδρομής, το υπουργείο Πολιτισμού διένειμε χθες κατάλογο με την πρόοδο στα έργα κατασκευής των αθλητικών εγκαταστάσεων και των Χωριών Τύπου για τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Από τον σχετικό πίνακα του υπουργείου απουσιάζει όμως (…) το ποσοστό προόδου των έργων αισθητικής ανάπλασης στο OAKA (35% στα τέλη Δεκεμβρίου σύμφωνα με τα στοιχεία που το υπουργείο παράδωσε στη ΔΟΕ), αλλά και της Μαραθώνιας Διαδρομής. Το πρόβλημα με την τελευταία δεν περιορίζεται στο γεγονός ότι έχουν σταματήσει τα έργα (ήδη κηρύχθηκε έκπτωτος ο εργολάβος, ο οποίος προσέφυγε στα δικαστήρια), αλλά και στο ότι σημαντικό τμήμα της διαδρομής που κατασκευάστηκε έχει ήδη καταστραφεί…

Με βάση τα στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Ολυμπιακών Αγώνων (ΓΓΟΑ) του υπουργείου Πολιτισμού, το φυσικό αντικείμενο των εργολαβιών για δέκα αθλητικές εγκαταστάσεις έχει ολοκληρωθεί κατά 100% (π.χ. Φάληρο, ανοικτές εγκαταστάσεις Ελληνικού, Νίκαια κ.λπ.). Βεβαίως, έχουν ολοκληρωθεί τα έργα κατασκευής των γηπέδων και όχι του περιβάλλοντος χώρου, ο οποίος ειδικά στο Ελληνικό βρίσκεται σε κατάσταση… οργωμένου χωραφιού. Κατά 100% έχουν ολοκληρωθεί και τα έργα κατασκευής του Διεθνούς Κέντρου Ραδιοτηλεόρασης (IBC) και του Βασικού Κέντρου Τύπου (ΜΡC).

Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει ότι η πρόοδος στις υπόλοιπες αθλητικές εγκαταστάσεις και τα Χωριά Τύπου ξεπερνούσε το 80% στα τέλη Ιανουαρίου, πάντα χωρίς να περιλαμβάνονται τα έργα διαμόρφωσης των χώρων γύρω από τα στάδια (τα οποία σε αρκετές περιπτώσεις είναι διαφορετικές εργολαβίες). Εξαίρεση αποτελεί το «Στάδιο Καραϊσκάκη», όπου η πρόοδος έφτανε το 65% (75% αν συμπεριληφθούν και τα υλικά). Στο 72% εμφανίζεται η πρόοδος στο έργο τοποθέτησης του θόλου Καλατράβα στο Ολυμπιακό Στάδιο καθώς και του σκεπάστρου στο Ολυμπιακό Κολυμβητήριο. Για το τελευταίο έργο (σκέπαστρο κολυμβητηρίου) αναζητείται εναλλακτική λύση καθώς ο εργολάβος που το είχε αναλάβει δήλωσε αδυναμία παράδοσης εντός του χρονοδιαγράμματος.

Στον πίνακα της ΓΓΟΑ δεν περιλαμβάνονται τα έργα μεταφορών για τους Ολυμπιακούς Αγώνες, όπως ο προαστιακός σιδηρόδρομος, το τραμ, η Κηφισού κ.λπ. Πάντως, το άγχος περιορίζεται σε κρίσιμες εγκαταστάσεις (Ολυμπιακό Στάδιο, Μαραθώνια Διαδρομή κ.λπ.), ενώ σε αρκετές περιπτώσεις ακολουθείται η οδός των περικοπών φυσικού αντικειμένου προκειμένου να επιταχυνθούν τα έργα.

Στον προαστιακό

Κάτι τέτοιο συμβαίνει στην περίπτωση του προαστιακού, όπως προκύπτει από όσα τραγελαφικά συνέβησαν προχθές με αφορμή τον σταθμό της Μεταμόρφωσης. Ενώ ο δήμαρχος κ. Δημ. Τζίτζιφας είχε λάβει διαβεβαιώσεις ότι ο συγκεκριμένος σταθμός του προαστιακού θα ολοκληρωνόταν παράλληλα με τους υπόλοιπους, ενημερώθηκε πριν από λίγες ημέρες ότι κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να συμβεί. Προχθές εξέδωσε οργίλη ανακοίνωση, στην οποία περιλαμβάνονταν και περικοπές από δύο έγγραφα με τα οποία η ΕΡΓΟΣΕ τον διαβεβαίωνε ότι θα λειτουργήσει (έστω και κουτσουρεμένος…) ο σταθμός της Μεταμόρφωσης.

Μετά την προχθεσινή ανακοίνωση, υπήρξε συνάντηση του δημάρχου με τη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ, στη διάρκεια της οποίας ανασύρθηκε έγγραφο του 2002 όπου αναφερόταν ότι ο σταθμός θα λειτουργήσει, αλλά μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες, και η δημοτική αρχή επείσθη να μην προχωρήσει σε κινητοποιήσεις όπως είχε εξαγγείλει. Είχε, όμως, κυκλοφορήσει ευρέως η ανακοίνωση του κ. Τζίτζιφα στην οποία γίνονταν λόγος για «παραμύθια και παραμυθιάσματα»…