Πανεπιστημιακοί: Δεν χωράνε άλλοι

Πανεπιστημιακοί: Δεν χωράνε άλλοι

2' 37" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Δύο εισακτέους ζητούν τα Πανεπιστήμια, τρεις… τους στέλνει το υπουργείο Παιδείας. Μπορεί ήδη οι αίθουσες να μην επαρκούν και οι φοιτητές να παρακολουθούν όρθιοι τα μαθήματα, όμως, το υπουργείο Παιδείας αγνοεί τις προτάσεις των πανεπιστημιακών τμημάτων για τον αριθμό των εισακτέων της επόμενης ακαδημαϊκής χρονιάς, υποκύπτοντας στη (μικροπολιτική) λογική του «να βολέψει όσο το δυνατόν περισσότερους». Είναι ενδεικτικό ότι σε ορισμένα Πανεπιστήμια ο τελικός αριθμός των εισακτέων είναι σχεδόν διπλάσιος της πρότασης που έκανε το ίδρυμα, ενώ τα AEI του κέντρου -με σαφώς οξύτερα κτιριακά προβλήματα- επιβαρύνονται ακόμη περισσότερο με τις μετεγγραφές εντός του έτους.

«Πώς θα κάνουμε έτσι μάθημα; Σε ποιες αίθουσες, σε ποια εργαστήρια;» διαμαρτύρονται οι πανεπιστημιακοί, οι οποίοι βλέπουν να ακυρώνεται στην πράξη ο ρόλος τους και να περιφρονούνται οι τεκμηριωμένες προτάσεις τους. Είναι ενδεικτικό ότι η Σύγκλητος του Αριστοτελείου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης αποφάσισε και φέτος να μην αποστείλει στο υπουργείο Παιδείας πρόταση για τον αριθμό των εισακτέων, με το σκεπτικό ότι τελικά θα αγνοηθεί. Ταυτόχρονα, η Σύγκλητος του ΕΜΠ με σκληρή γλώσσα επισημαίνει στην πρότασή της προς το υπουργείο Παιδείας ότι «η υπέρμετρη αύξηση των εισακτέων, πέραν των δυσλειτουργιών και των προφανών επιπτώσεών της στην ποιότητα του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου, οδηγεί καταναγκαστικά και σε σοβαρές παραβιάσεις των κανόνων της ορθής πρακτικής». Είναι αδιανόητο π.χ. για τα δεδομένα της E.E. η πλέον περιζήτητη σχολή των Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών να καλείται να εκπαιδεύσει περισσότερους από 400 νεοεισερχόμενους φοιτητές. Πράγματι οι διδάσκοντες υποχρεούνται να παραβιάζουν, σε πλήθος εργαστηρίων, τους νομοθετημένους κανόνες υγιεινής «οπότε συνακόλουθα πολλαπλασιάζονται οι κίνδυνοι ατυχημάτων λόγω του συνωστισμού σε αυτά πολλαπλάσιων του προβλεπομένου αριθμού φοιτητών, χωρίς την απαραίτητη επάρκεια σε χώρους και υποδομή άσκησης καθώς και σε προσωπικό εποπτείας».

Ειδικότερα, η «K» παρουσιάζει σήμερα τις προτάσεις όλων των λειτουργούντων έως και πέρυσι ιδρυμάτων και τμημάτων για τον αριθμό των εισακτέων το έτος 2004 – 2005. Σε σύνολο 205 τμημάτων, πρόταση προς το υπουργείο υπέβαλαν τα 190. O προτεινόμενος αριθμός ήταν 17.740 φοιτητές και ο τελικός, σύμφωνα με την απόφαση του υπουργείου Παιδείας, έφτασε τους 26.205 νεοεισακτέους. Δηλαδή, το υπουργείο ξεπέρασε την πρόταση των AEI κατά 47,7%. Μάλιστα, στο Πάντειο Πανεπιστήμιο θα εισαχθούν σχεδόν οι διπλάσιοι φοιτητές απ’ όσους το ίδρυμα πρότεινε (1.650 έναντι 835, ποσοστό υπέρβασης 97,6%) ενώ στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας θα εισαχθούν 1.030 υποψήφιοι έναντι 555 της αρχικής πρότασης (ποσοστό υπέρβασης 86%).

«H κυβέρνηση δεν θέλει ποιοτική εκπαίδευση, αποφασίζει με ποσοτικά κριτήρια. Αποτέλεσμα είναι στα αμφιθέατρα να παρακολουθούν το μάθημα όρθιοι οι φοιτητές. Αν δεν μπορούμε, όμως, εμείς που γνωρίζουμε τα προβλήματα να ορίζουμε τον αριθμό, τότε καταλύεται η αυτοτέλειά μας» ανέφερε χαρακτηριστικά στην «K»  ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας κ. Γεώργιος Τσιότρας.

«Η κυβέρνηση επιμένει στη μαξιμαλιστική προσέγγιση, χωρίς να λαμβάνει υπόψη την αρτιότητα των υποδομών και τις πραγματικές δυνατότητες για άνετη φοίτηση. Οι διδάσκοντες δεν μπορούν να κάνουν καλά τη δουλειά τους, ενώ για τα AEI του κέντρου το πρόβλημα εντείνεται λόγω του μεγάλου αριθμού των μετεγγραφών κατά τη διάρκεια του έτους και οι οποίες ξεπερνούν έως και το 25% των αρχικών εισακτέων» τονίζει στην «K» ο πρύτανης του ΕΜΠ κ. Ανδρέας Ανδρεόπουλος. Και καταλήγει: «Το υπουργείο Παιδείας με την τακτική του δείχνει να περιφρονεί τις απόψεις των AEI, που είναι τεκμηριωμένες σε πραγματικά στοιχεία».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή