Σύνταγμα – αεροδρόμιο κάθε μισή ώρα με το μετρό

Σύνταγμα – αεροδρόμιο κάθε μισή ώρα με το μετρό

3' 45" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε δύο εβδομάδες από σήμερα το μετρό θα μεταφέρει τους επιβάτες από το Σύνταγμα στον Διεθνή Αερολιμένα των Σπάτων μέσα σε 37 λεπτά, με επτά υπερσύγχρονους κλιματιζόμενους συρμούς, που θα κινούνται με ταχύτητα 120 χιλιομέτρων την ώρα, ενώ το (ομολογουμένως «αλμυρό»…) εισιτήριο θα κοστίζει 8 ευρώ. Χθες ο υπουργός Μεταφορών κ. Μιχάλης Λιάπης ήταν ο επίσημος επιβάτης της πρώτης δοκιμαστικής διαδρομής, από την οποία όμως δεν έλειψαν τα απρόοπτα.

«Χωρίς πολλά λόγια, αλλά με πολλή δουλειά, μπορέσαμε να θέσουμε σε λειτουργία τα μεταφορικά μέσα σταθερής τροχιάς» δήλωσε ο κ. Λιάπης, συμπληρώνοντας ότι «την επόμενη Δευτέρα 19 Ιουλίου θα δοθεί σε εμπορική χρήση και το τραμ».

Η εξυπηρέτηση των πολιτών που κινούνται από και προς το αεροδρόμιο στο εξής θα είναι ταχύτατη, αφού κάθε 15 λεπτά της ώρας θα αναχωρούν οι συρμοί του μετρό και του προαστιακού. Ειδικότερα τα δρομολόγια του μετρό, που θα καλύπτουν την διαδρομή προς το «Ελ. Βενιζέλος», θα είναι δύο ανά ώρα και ανά κατεύθυνση, όπως δύο ανά ώρα και ανά κατεύθυνση θα είναι και τα δρομολόγια του προαστιακού. Οι συρμοί του μετρό, που θα κινούνται με κατεύθυνση το Αεροδρόμιο, θα ξεκινούν από το Μοναστηράκι και θα φτάνουν στον Διεθνή Αερολιμένα με ενδιάμεσες στάσεις σε όλους τους σταθμούς της Γραμμής 3. H πλήρης διαδρομή θα έχει, εκτός από τις 8 στάσεις μέχρι τον σταθμό της Εθνικής Αμυνας και τους σταθμούς του Χαλανδρίου, της Δουκίσσης Πλακεντίας και του Αεροδρομίου. Στο τμήμα Δουκίσσης Πλακεντίας-Αεροδρόμιο θα λειτουργούν τρεις σταθμοί του Προαστιακού (Παλλήνη, Κάντζα και Κορωπί) από τους οποίους όμως το μετρό θα διέρχεται χωρίς να κάνει στάση. O σταθμός της Δ. Πλακεντίας θα είναι σταθμός μετεπιβίβασης μεταξύ των δύο μέσων, ενώ ο σταθμός του Αεροδρομίου θα είναι κοινός και για τα δύο μέσα. Το κόστος του εισιτηρίου του μετρό για διαδρομή από οποιοδήποτε σταθμό του δικτύου των Γραμμών 2 και 3 προς το Αεροδρόμιο καθώς και το αντίστροφο θα είναι 8 ευρώ. Από πολλούς η τιμή χαρακτηρίστηκε ιδιαιτέρως τσουχτερή, αλλά oι αρμόδιοι υποστηρίζουν ότι είναι αντίστοιχη με τα ποσά που καταβάλλονται σε αντίστοιχες διαδρομές από τα αεροδρόμια της Ευρώπης προς το κέντρο των μητροπόλεων.

Τα απρόοπτα

Με πολλά απρόοπτα συνοδεύτηκε η πρώτη δοκιμαστική διαδρομή του μετρό. Λίγο πριν τις 11 π.μ., στο τρένο που είχε επιβιβαστεί ο κ. Λιάπης και ο διευθύνων σύμβουλος της Εταιρείας Λειτουργίας του Μετρό κ. Βασίλης Οικονομόπουλος σημειώθηκε διακοπή ρεύματος, η οποία δεν είχε καμία σχέση με το μπλακ άουτ που σημειώθηκε αργότερα. Αμέσως έφτασαν ντιζελοκίνητες μηχανές το έσπρωξαν και η βλάβη αποκαταστάθηκε. Ομως στην επιστροφή, λίγο πριν από το σταθμό του Ευαγγελισμού, ο συρμός ακινητοποιήθηκε λόγω της γενικευμένης πια διακοπής και ο κ. Λιάπης αναγκάστηκε να εγκαταλείψει το βαγόνι, να περπατήσει μέσα στο τούνελ και να βγει στον επόμενο σταθμό.

Λίγο αργότερα, στη συνάντηση του υπουργού Μεταφορών με τον πρωθυπουργό, ο κ. Λιάπης πρότεινε να ενισχυθεί ο σταθμός της ΔΕΗ που παρέχει ρεύμα στο μετρό, τους ΗΣΑΠ και τα τρόλεϊ, προκειμένου να αποφευχθούν τέτοια φαινόμενα κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων.

Το αλμυρό εισιτήριο των 8 ευρώ

Επτά νέοι διρευματικοί συρμοί των έξι οχημάτων, με χαμηλό επίπεδο θορύβου, κλιματιζόμενοι, θα είναι αυτοί που θα καλύπτουν την απόσταση από το Σύνταγμα στο Αεροδρόμιο μέσα σε 37 λεπτά, με ταχύτητα 120 χιλιομέτρων την ώρα. Οι συρμοί θα μεταφέρουν 998 άτομα εκ των οποίων οι 158 καθήμενοι, θα διαθέτουν χώρο αποσκευών σε κάθε όχημα, δύο ειδικές θέσεις για πρόσδεση αμαξιδίων για Ατομα με Ειδικές Ανάγκες καθώς και ηχητικό και οπτικό σύστημα αναγγελιών στάσεων. Οι ειδικοί συρμοί του μετρό που θα εκτελούν το συγκεκριμένο δρομολόγιο θα τροφοδοτούνται με ισχύ έλξης 750V συνεχούς ρεύματος με δυνατότητα να κινούνται και στο δίκτυο του Προαστιακού τροφοδοτούμενοι μέσω παντογράφου με ισχύ έλξης 25 KV εναλλασσόμενου ρεύματος. Οπως ανακοινώθηκε η χρονική διάρκεια της διαδρομής Σύνταγμα-Αεροδρόμιο θα είναι 37 λεπτά, αλλά μετά την πλήρη εγκατάσταση των συστημάτων ρύθμισης κυκλοφορίας στο δίκτυο του Προαστιακού, η διάρκειά της θα συντομεύσει περαιτέρω. Οι αεροδυναμικοί συρμοί είναι κορεατικής προέλευσης, κατασκευασμένοι από ανοξείδωτο χάλυβα.

Πάντως, αντιδράσεις αναμένεται να προκαλέσει η τιμή του εισιτηρίου των 8 ευρώ. Σύμφωνα με τις απόψεις των συγκοινωνιολόγων, το ποσό αυτό μπορεί να είναι μικρότερο από τα χρήματα που πληρώνουν οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι σε αντίστοιχα μέσα σταθερής τροχιάς, όμως στη χώρα μας θα λειτουγήσει αρνητικά. Εν ολίγοις, θα είναι δύσκολο, τόσο το νέο τμήμα του μετρό, όσο και ο προαστιακός, να ενταχθούν στο αστικό σύστημα μετακινήσεων, αφού θα είναι ασύμφωρο να πληρώνει κάποιος 16 ευρώ ημερησίως, προκειμένου να εισέλθει στην πόλη. Ως εκ τούτου θα επιστρέψει στην κλασική επιλογή του ιδιωτικού μέσου, πράγμα που ακυρώνει και τη δαπάνη κατασκευής αλλά και τον σύγχρονο σχεδιασμό μετακίνησης, καταλήγουν οι συγκοινωνιολόγοι.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή