Δέκα απαντήσεις για την κυκλοφορία

Δέκα απαντήσεις για την κυκλοφορία

3' 59" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σχεδιάσθηκαν επί χάρτου, δοκιμάσθηκαν αποσπασματικά μέσα από ασκήσεις, παρουσιάσθηκαν στο κοινό, προκαλώντας ποικίλα σχόλια. Ηρθε η ώρα της εφαρμογής στην πράξη. Για τις μετακινήσεις και τις μεταφορές κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων ο λόγος, στον ρυθμό των οποίων καλούμαστε να προσαρμοσθούμε από αύριο, με κεντρικό άξονα την «ανάγκη» εγκατάλειψης του I. X. και τη χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Από την εικόνα που θα παρουσιάσει η λειτουργία της πόλης αυτές τις 12 ημέρες εφαρμογής των μέτρων πριν από την τελετή έναρξης, θα εξαρτηθεί εάν αποφασισθεί ότι για την ομαλή μετακίνηση αθλητών, επισήμων και θεατών θα χρειασθεί η λήψη ακόμα πιο αυστηρών κυκλοφοριακών μέτρων.

Από αύριο λοιπόν, 2.086 αξιωματικοί και αστυνομικοί της Τροχαίας, 395 άτομα από τις Ενοπλες Δυνάμεις, 812 εθελοντές ασφαλείας και 57 εργατοτεχνίτες, ρίχνονται στη μάχη για την εφαρμογή του Ολυμπιακού Σχεδιασμού Οδικών Μεταφορών. Στους δρόμους για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας θα βρεθούν 217 περιπολικά και 295 μοτοσικλέτες της Τροχαίας, 50 γερανοί και 52 ραντάρ.

Θάλαμος επιχειρήσεων

Η «καρδιά» του συστήματος χτυπάει στο ισόγειο της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Αττικής, όπου βρίσκεται ο Θάλαμος Επιχειρήσεων Παρακολούθησης και Ελέγχου Κυκλοφορίας (ΘΕΠΕΚ). Εκεί φθάνει εικόνα από 293 κάμερες που έχουν τοποθετηθεί στο οδικό δίκτυο, από 3 ελικόπτερα και από το αερόπλοιο τύπου Ζέπελιν. Οι χειριστές του κέντρου θα συντονίζουν τη δράση του προσωπικού της Τροχαίας, ενώ έχουν δυνατότητα για αυτόματη ρύθμιση σηματοδοτών ανάλογα με τον κυκλοφοριακό φόρτο και για διοχέτευση πληροφοριών προς του οδηγούς, μέσω των πινακίδων μεταβλητών μηνυμάτων, που έχουν τοποθετηθεί στις κεντρικές οδικές αρτηρίες. Ας θυμηθούμε ορισμένες βασικές οδηγίες για το πώς θα κυκλοφορούμε το επόμενο χρονικό διάστημα:

1 Πού θα υπάρξουν περιοριστικά μέτρα για την κίνηση των οχημάτων;

– Για την ταχεία μετακίνηση αθλητών, επισήμων και θεατών έχουν σχεδιασθεί οι Ολυμπιακές Λωρίδες. Πρόκειται ουσιαστικά για την αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας σε κεντρικές λεωφόρους και μεγάλες οδικές αρτηρίες. Στην Ολυμπιακή Λωρίδα επιτρέπεται η κίνηση των διαπιστευμένων οχημάτων, των ειδικών λεωφορείων μεταφοράς θεατών και των οχημάτων εκτάκτων αναγκών (ασθενοφόρα, περιπολικά κ. λπ.). Σε πολλούς από αυτούς τους δρόμους η δεξιά λωρίδα είναι λεωφορειόδρομος. Ετσι, για την κίνηση των I. X. μένει μια λωρίδα. H αστυνόμευση των Ολυμπιακών Λωρίδων και των λεωφορειολωρίδων θα είναι ιδιαίτερα αυστηρή.

2 Τι θα ισχύσει περιμετρικά των Ολυμπιακών Εγκαταστάσεων;

– Περιμετρικά των εγκαταστάσεων, σε απόσταση 50 – 400 μέτρων έχουν ορισθεί οι Ζώνες Ελεγχόμενης Εισόδου και Κυκλοφορίας (ZEEK) και περιμετρικά αυτών, σε απόσταση από 100 έως 1.000 μέτρα, έχουν ορισθεί οι Ζώνες Ελεγχόμενης Στάθμευσης (ΖΕΣ). Στις ZEEK θα επιτρέπεται η είσοδος σε διαπιστευμένα οχήματα και όσοι ζουν ή εργάζονται εντός αυτών θα πρέπει να προμηθευθούν άδειες από τους οικείους δήμους. Στις ΖΕΣ επιτρέπεται η κυκλοφορία οχημάτων, απαγορεύονται όμως η στάση και στάθμευση. Για κάθε ZEEK απαιτείται ξεχωριστή άδεια.

3 Επιτρέπεται η πρόσβαση στο λιμάνι του Πειραιά και το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος»;

– Δεν υπάρχει περιορισμός, με βάση τα μέχρι τώρα ισχύοντα, στην κίνηση των οχημάτων και στην πρόσβαση στους χώρους αυτούς.

4 Οι περιορισμοί στην κυκλοφορία θα ισχύουν συνεχώς;

– Στις Ολυμπιακές Λωρίδες Κυκλοφορίας τα μέτρα θα ισχύουν από τις 6.30 π. μ. μέχρι τα μεσάνυχτα. Δεν αποκλείεται, ωστόσο, να υπάρξουν μετατροπές στον σχεδιασμό.

5 Πώς θα αντιμετωπίζονται όσοι εισέρχονται στις Ολυμπιακές Λωρίδες;

– Το προσωπικό της Τροχαίας έχει εκπαιδευθεί μέσα από ειδικά σεμινάρια, προκειμένου να διασφαλίσει ότι τόσο οι Ολυμπιακές Λωρίδες όσο και οι λεωφορειολωρίδες θα παραμένουν συνεχώς ελεύθερες, ώστε να διασφαλίζεται η ανεμπόδιστη κίνηση των οχημάτων που προβλέπεται να κινούνται σε αυτές. Το πρόστιμο για είσοδο σε Ολυμπιακή Λωρίδα είναι 156 ευρώ, ενώ άμεσα θα απομακρύνονται τα οχήματα που καθ’ οιονδήποτε τρόπο εμποδίζουν την κυκλοφορία.

Οι πεζοί

6 Υπάρχουν περιοριστικά μέτρα για τους πεζούς;

– Οχι, οι πεζοί μπορούν να κινούνται ελεύθερα τόσο στον Ολυμπιακό Δακτύλιο, όσο και στις ζώνες περιμετρικά των αθλητικών εγκαταστάσεων. Στις ζώνες αυτές, ωστόσο, θα είναι αυξημένη η αστυνομική προστασία και θα υπάρχουν αυστηροί έλεγχοι σε όσους προσεγγίζουν τις εγκαταστάσεις.

7 Θα υπάρξουν αλλαγές στις μετακινήσεις με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς;

– H μόνη αλλαγή πέρα από την εντατική αστυνόμευση στους σταθμούς και την προγραμματισμένη αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων, είναι ότι οι κάτοχοι εισιτηρίων για κάποιο αγώνισμα μπορούν να μετακινηθούν δωρεάν με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς την ημέρα διεξαγωγής του αγωνίσματος, αρκεί να έχουν μαζί τους το εισιτήριο.

8 H πρόσβαση στις Ολυμπιακές εγκαταστάσεις μπορεί να γίνει με I.X.;

– Οχι. Για λόγους ασφαλείας, για την αποφυγή κυκλοφοριακής συμφόρησης, αλλά και λόγω ανεπάρκειας χώρων στάθμευσης, οι θεατές θα φθάνουν στις εγκαταστάσεις μόνο με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

9 Με τον δακτύλιο, τι θα γίνει;

– Παρατείνεται έως τις 27 Αυγούστου η ισχύς του μικρού δακτυλίου στο κέντρο της πόλης.

10 Υπάρχει δυνατότητα πρόσβασης στις Ολυμπιακές εγκαταστάσεις σε ώρες που δεν διεξάγονται αγωνίσματα, από κάποιον που απλώς θέλει να δει τις εγκαταστάσεις;

– Οχι. Οι εγκαταστάσεις, για λόγους ασφαλείας, είναι προσπελάσιμες μόνον στους κατόχους εισιτηρίου, που προσέρχονται για να παρακολουθήσουν κάποιο αγώνισμα και σε όσους διαθέτουν ειδική διαπίστευση.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή