ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Γης Μαδιάμ από κύματα βουνά η μαρίνα Ζέας

Τη μανία της φύσης δοκίμασε η μαρίνα της Ζέας -η πιο ενδεικτική εικόνα καταστροφής της χθεσινής ημέρας- η οποία επλήγη από ανέμους εντάσεως 11 μποφόρ και κύματα ύψους 12 μέτρων τα οποία κομμάτιασαν τον 60χρονο κυματοθραύστη και παρέσυραν όσα σκάφη βρίσκονταν «δεμένα» στα σημεία που αυτός κατέρρευσε. Επί δυο ολόκληρες ώρες, από τις 7 έως και τις 9 χθες το πρωί, τα πελώρια κύματα, το ένα μετά το άλλο, χτυπούσαν τον κυματοθραύστη και στη συνέχεια υψώνονταν, για να πέσουν στη συνέχεια με σφοδρότητα πάνω στα σκάφη και στα πληρώματά τους που έδιναν μάχη να τα απομακρύνουν και να τα «δέσουν» σε ασφαλέστερα σημεία.

Από τη δύναμη των κυμάτων ο κυματοθραύστης, μήκους 500 μέτρων, που κάλυπτε τη νότια πλευρά της μαρίνας έσπασε σε τέσσερα σημεία, παραχωρώντας «διόδους» στους τεράστιους όγκους νερού να μπουν ανεξέλεγκτα μέσα την μαρίνα προκαλώντας τεράστια προβλήματα.

Από τα πελώρια κύματα βυθίσθηκε η θαλαμηγός «Σερφ», με σημαία Αγγλίας, η οποία ανήκει στην εταιρεία «Γκόλντεν Γιούνιον», ημιβυθίσθηκε η θαλαμηγός «Ετζίαν Σπίριτ», η οποία ανήκει στην εταιρεία «Τραντίσιον Ναυτιλιακή» ενώ προκλήθηκαν υλικές ζημιές σε δεκατρία ακόμη σκάφη. Μεταξύ αυτών και το σκάφος «Πανόραμα», το οποίο βρισκόταν σε ένα από τα σημεία που έσπασε ο κυματοθραύστης και χάρη στις προσπάθειες των μελών του πληρώματος που βρισκόταν στο σκάφος απομακρύνθηκε αλλά τελικώς προσάραξε στην απέναντι πλευρά λόγω του ισχυρού κυματισμού.

Αξιωματικοί του Λιμενικού ανέφεραν ότι κατά το κρίσιμο δίωρo, η ένταση των ανέμων ήταν 55 κόμβοι, δηλαδή άνω των δέκα μποφόρ, κάτι που σπανίως συμβαίνει σε κλειστή περιοχή όπως είναι ο Σαρωνικός. «Ο,τι κι αν κάναμε τέτοια δύναμη του ανέμου δεν ελέγχεται και επιπλέον κανείς δεν περίμενε παρόμοια ακραία κατάσταση σε κλειστή θαλάσσια περιοχή» ανέφερε στην «K» αξιωματικός του Λιμενικού και συμπλήρωσε: «Το θετικό είναι ότι δεν υπήρξαν ανθρώπινες απώλειες, παρά μόνο δυο τραυματίες που νοσηλεύονται στο νοσοκομείο εκτός κινδύνου».

«Μαρίνα Ζέας AE»

H εκμετάλλευση της Μαρίνας Ζέας έχει παραχωρηθεί από τα ETA στην Κοινοπραξία «Μαρίνα Ζέας AE» η οποία είχε την ευθύνη να υλοποιήσει σειρά έργων υποδομής έως και τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας τα οποία, όμως, δεν ολοκληρώθηκαν διότι ξέσπασε «βεντέτα» μεταξύ της εταιρείας και ομάδας κατοίκων της περιοχής, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι αλλοιώνεται η μορφή της Μαρίνας με τα έργα που είχαν προγραμματισθεί να γίνουν. Αποτέλεσμα όλων αυτών ήταν να ολοκληρωθεί μόνο το 85% των έργων και σήμερα η υπόθεση να εκκρεμεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ).

Ο αντιπρόεδρος της εταιρείας «Μαρίνα Ζέας AE» κ. Σταύρος Κυριακούλης υποστήριξε στην «K» ότι εάν δεν είχαν σταματήσει τα έργα υποδομής που επρόκειτο να γίνουν, ύστερα από δικαστική παρέμβαση της συγκεκριμένης ομάδας κατοίκων, θα υπήρχε η δυνατότητα να μεταφερθούν τα σκάφη, που βρίσκονταν «δεμένα» κοντά στα σημεία του κυματοθραύστη που κατέρρευσαν, σε ασφαλέστερη περιοχή της Μαρίνας. «Ομως, επειδή δεν είχαν γίνει τα έργα, τα σκάφη αυτά «έδεσαν» προσωρινά σε σημεία που επηρεάζονται από την κακοκαιρία», ανέφερε ο κ. Κυριακούλης.

Ο νέος διευθύνων σύμβουλος των ETA κ. K. Ζαχαρόπουλος έδωσε εντολή στη διαχειρίστρια εταιρεία να προχωρήσει στην επανεξέταση του κυματοθραύστη. Από σήμερα αναμένεται να αναλάβουν μελετητές για να παρουσιάσουν, εντός δυο εβδομάδων, νέα πρόταση για την κατασκευή ασφαλέστερου κρηπιδώματος στη θέση αυτού που διαλύθηκε από την κακοκαιρία. Επίσης ο υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης κ. Δημήτρης Αβραμόπουλος έδωσε εντολή να κινητοποιηθεί ο μηχανισμός και να παρασχεθεί κάθε δυνατή βοήθεια προς τους ιδιοκτήτες σκαφών που ελλιμενίζονται στη μαρίνα. Ωστόσο, από την πλευρά ορισμένων χρηστών της μαρίνας εκφράσθηκαν παράπονα, παρά το γεγονός ότι όλοι αποδέχθηκαν ότι επρόκειτο για ένα ακραίο καιρικό φαινόμενο.

«Θα έπρεπε η μαρίνα να διέθετε έστω ένα ρυμουλκό για την παροχή βοήθειας, αλλά και άλλου είδους υπηρεσίες που να εξασφαλίζουν ασφάλεια για τα σκάφη», ανέφερε στην «K» ο πρόεδρος της εταιρείας «Τραντίσιον Ναυτιλιακή» κ. Κώστας Σταθόπουλος.