ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Οι τουριστικοί πράκτορες θέλουν να αποτρέψουν το κλείσιμο

Εκστρατεία ενημέρωσης της κοινής γνώμης για τη διάσωση των Ολυμπιακών Αερογραμμών δρομολογεί ο Σύνδεσμος Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (HATTA) προκειμένου να γίνει αντιληπτό απ’ όλους το μείζον -για τον ελληνικό τουρισμό- ζήτημα επιβίωσης του εθνικού αερομεταφορέα. Οπως υποστηρίζουν οι επαγγελματίες του κλάδου, αν οι Ολυμπιακές Αερογραμμές κλείσουν τα φτερά τους τότε:

– Τουλάχιστον πέντε εκατομμύρια (αεροπορικές) θέσεις θα χαθούν, εκ των οποίων ποσοστό που φτάνει το 50% είναι ξένοι επιβάτες.

– Τα μικρά νησιά θα περιέλθουν σε τουριστικό και οικονομικό μαρασμό.

– H χώρα θα πάψει να παίζει ρόλο μητρόπολης των Βαλκανίων.

Οι εκπρόσωποι των τουριστικών και ταξιδιωτικών γραφείων της χώρας υποστηρίζουν ότι το 75% του εισερχόμενου τουρισμού διακινείται αεροπορικώς με τακτικά δρομολόγια ή πτήσεις τσάρτερ, οι οποίες στο σύνολό τους ανήκουν σε ξένους αερομεταφορείς. Αν και τα ποσά που μένουν στη χώρα μας είναι συγκριτικά μικρότερα από τα οφέλη των χωρών από τις οποίες προέρχεται η τουριστική κίνηση, εν τούτοις είναι εμφανές ότι οι συσχετισμοί θα επιδεινωθούν δραματικά αν οι εξελίξεις στο θέμα των Ολυμπιακών Αερογραμμών είναι δυσμενείς. Αν μάλιστα έως τον Δεκέμβριο δεν έχει βρεθεί εταιρικό σχήμα που θα αναλάβει τη διοίκηση της εταιρείας τότε, λένε οι εκπρόσωποι της HATTA, «θα χαθεί η επόμενη τουριστική σεζόν, χρονιά εξαιρετικά κρίσιμη, αφού το καλοκαίρι του 2005 ήταν το πρώτο μετά τέσσερα καλοκαίρια που ο ελληνικός τουρισμός σημείωσε άνοδο και έκλεισε με θετικό πρόσημο».

Ο Σύνδεσμος θέλει όχι μόνο να πιέσει προς πάσα κατεύθυνση, αλλά και να προχωρήσει στη διεξαγωγή… εράνου ώστε να μαζευτεί ένα συμβολικό ποσό και να δοθεί προς ενίσχυσιν των O.A. «Το κενό που θα αφήσουν πίσω τους οι O.A. δεν πρόκειται να καλυφθεί από δεύτερη ελληνική εταιρεία», είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της HATTA κ. Γιαν. Ευαγγέλου, «κάποιες μεγάλες ξένες εταιρείες θα καλύψουν μερικά κενά -με σημαντικές απώλειες για την ελληνική οικονομία- όμως οι ξένες εταιρείες θα… τρέξουν στις ιδιαίτερα κερδοφόρες γραμμές αφήνοντας στην τύχη τους άλλες αγορές και προορισμούς». Οπως είναι γνωστό ο HATTA, που βρίσκεται σε λειτουργία από το 1927, εκπροσωπεί τουλάχιστον 1.500 γραφεία σε ολόκληρη τη χώρα, ενώ ο πρόεδρός της είναι μέλος του παγκόσμιου οργάνου της UFTAA αλλά και μέλος του Δ.Σ. του Πανευρωπαϊκού Συνδέσμου τουριστικών πρακτόρων ECTAA. Οπως τόνισε στην «K» ο κ. Ευαγγέλου, το ενδιαφέρον του Συνδέσμου για την τύχη του εθνικού αερομεταφορέα δεν είναι καινούργιο. «Πριν από τρία χρόνια είχε σταλεί επιστολή στην τότε διοίκηση της O.A. με την οποία ζητούσαμε ακόμη και συμμετοχή στο εταιρικό σχήμα. Ολα τα επόμενα χρόνια ακολουθήσαμε στενά τις εξελίξεις και ξαφνιαστήκαμε με τις δηλώσεις του πρωθυπουργού και το ενδεχόμενο να κλείσει η εταιρεία, παρά το γεγονός ότι το πρόστιμο ήταν αναμενόμενο». Με την πρωτοβουλία του ο Σύνδεσμος θέλησε να κινητοποιήσει όλο το χώρο του τουρισμού που παρά τα όσα δυσμενή συμβαίνουν, δεν θέλησε να πάρει θέση και να τοποθετηθεί δημόσια. «Πληρώνουμε ήδη πολύ ακριβά την κατάργηση των δρομολογίων προς Αυστραλία, Τόκιο και Σικάγο», πρόσθεσε ο κ. Ευαγγέλου, «ενώ δίνει νέες προοπτικές στον τουρισμό η διασύνδεση με την Κίνα».

Για την αντιμετώπιση της παρούσας κρίσης ο HATTA προτείνει:

– Να πεισθεί η E.E. για τις εγχώριες ιδιαιτερότητες της Ελλάδας και τις απρόβλεπτες συνέπειες από το κλείσιμο της Ολυμπιακής.

– Θα πρέπει να αναδειχθεί η πολιτική αλλά και η κοινωνική πλευρά του προβλήματος και να καταβληθεί προσπάθεια για μείωση του προστίμου.

– Οι O.A. και οι άνθρωποί της να συμβάλουν στην εξυγίανση της εταιρείας.

– Οι άνθρωποι του τουρισμού να συμμετάσχουν στο νέο εταιρικό σχήμα.

ΚΕΔΚΕ: Να διατηρηθεί η Ολυμπιακή

Υπέρ της ύπαρξης του Εθνικού Αερομεταφορέα τάσσεται με ανακοίνωσή της και η Κεντρική Ενωση Δήμων και Κοινοτήτων Ελλάδας (ΚΕΔΚΕ) που τονίζει ότι «οι Ολυμπιακές Αερογραμμές θα πρέπει να συνεχίσουν να προσφέρουν το υψηλότερο επίπεδο ασφάλειας πτήσεων και για τούτο θα πρέπει να έχουν στη διάθεσή τους και όλα τα απαραίτητα εργαλεία, δηλαδή τεχνική βάση υψηλής αξιοπιστίας, επιστημονικό και τεχνικό προσωπικό υψηλής εξειδίκευσης και συνθήκες εργασιακής ειρήνης, οι οποίες άλλωστε αποτελούν σημαντική παράμετρο για την αξιοπιστία και την αποδοτικότητα του ίδιου του Φορέα».

Παράλληλα η ΚΕΔΚΕ κρίνει επιβεβλημένη την αεροπορική σύνδεση όλων των περιοχών της χώρας, ώστε να μην απομονωθούν οι απομακρυσμένες περιοχές και τα νησιωτικά συμπλέγματα.