Πρόστιμα στα ύψη με τον νέο ΚΟΚ

Πρόστιμα στα ύψη με τον νέο ΚΟΚ

1' 27" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Συστηματικούς τεχνικούς ελέγχους στα μικρού κυβισμού δίκυκλα, αυστηροποίηση των ποινών για τη μη χρήση κράνους και αποποινικοποίηση παραβάσεων «ήσσονος σημασίας» ήταν μερικά από τα ζητήματα που απασχόλησαν τους εκπροσώπους των δικυκλιστών και τον υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών Μιχάλη Λιάπη, με αφορμή το διάλογο για την αναμόρφωση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Η χθεσινή συνάντηση σηματοδότησε την έναρξη του διαλόγου του υπουργείου Μεταφορών με τους κοινωνικούς φορείς με στόχο τη σύνταξη του νέου ΚΟΚ. Ο αναθεωρημένος ΚΟΚ αναμένεται να είναι έτοιμος προς εφαρμογή το φθινόπωρο, παρά το γεγονός ότι έχει προαναγγελθεί εδώ και σχεδόν δύο χρόνια. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι προτάσεις για τον νέο ΚΟΚ περιλαμβάνουν τσουχτερά πρόστιμα (ακόμη και διπλασιασμό των υφισταμένων ποινών) για παραβάσεις που μπορούν να προκαλέσουν θανατηφόρο ατύχημα, όπως είναι η οδήγηση χωρίς κράνος ή ζώνη ασφαλείας (σήμερα ανέρχεται σε 83 ευρώ), η ομιλία στο κινητό κατά την οδήγηση και η υπέρβαση του ορίου ταχύτητας.

Οι εκπρόσωποι των μοτοσυκλετιστών υποστήριξαν ότι θα πρέπει τα μικρού κυβισμού επαγγελματικά και ενοικιαζόμενα δίκυκλα να υποβάλλονται σε συστηματικό τεχνικό έλεγχο ΚΤΕΟ, το κόστος του οποίου όμως δεν θα ξεπερνά τα 15 ευρώ, πρόταση που βρήκε σύμφωνο τον κ. Λιάπη.

Παράλληλα, ο νέος ΚΟΚ αναμένεται να προβλέπει τη διαφοροποίηση των προστίμων για παράνομη στάθμευση για τις διάφορες κατηγορίες οχημάτων. «Δεν είναι δυνατόν να επιβάλλεται το ίδιο πρόστιμο σε ένα δίκυκλο που έχει παρκάρει παράνομα και σε ένα φορτηγό που έχει παρκάρει παράνομα», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Θεόδωρος Γαζούλης, αντιπρόεδρος και νομικός σύμβουλος της Μοτοσυκλετιστικής Ενωσης Καταναλωτών.

Οπως τόνισε ο κ. Λιάπης, ο βασικός άξονας πάνω στον οποίο θα κινείται η αναθεώρηση είναι η αποποινικοποίηση σειράς κυρώσεων και η αύξηση των προστίμων για τις επικίνδυνες παραβάσεις, κάτι που μεταφράζεται σε τσουχτερά πρόστιμα για τη χρήση αλκοόλ, την υπερβολική ταχύτητα και τη μη χρήση κράνους.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή