ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Greenpeace: Πετρελαιοκίνηση στα Ι.Χ.; Για ξανασκεφτείτε το

Πυκνώνουν οι αντιδράσεις στο ενδεχόμενο άρσης της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Κύριο επιχείρημα η έκλυση από τα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα των «ύπουλων» μικροσωματιδίων (PM10), που ενοχοποιούνται για μια σειρά σοβαρών ασθενειών, όπως τα καρδιαγγειακά και αναπνευστικά προβλήματα και ο καρκίνος.

Σύμφωνα με χθεσινή ανακοίνωση της περιβαλλοντικής οργάνωσης Greenpeace, τα σύγχρονα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα εκπέμπουν 8-10 φορές περισσότερα οξείδια του αζώτου (ένα από τα αέρια που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου) και 10-300 φορές περισσότερα μικροσωματίδια σε σύγκριση με τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα. Ερευνα μάλιστα του τμήματος επιδημιολογίας της Ιατρικής Σχολής Αθηνών έδειξε ότι εάν τα επίπεδα των μικροσωματιδίων στην Αθήνα ήταν κάτω από 20 μg/m³, αντί των 52,12 μg/m³ στα οποία έχουν φθάσει σήμερα, θα είχαμε 5.066 λιγότερους θανάτους κάθε χρόνο.

Οσον αφορά στις «παγίδες μικροσωματιδίων» οι οποίες μπορούν να τοποθετηθούν στα νέας τεχνολογίας οχήματα, η οργάνωση τονίζει ότι η ισχύουσα ευρωπαϊκή νομοθεσία δεν επιβάλλει τη χρήση τους, ενώ ακόμα και όταν εφαρμοστεί η αυστηρότερη ευρωπαϊκή νομοθεσία, μετά το 2010, οι πετρελαιοκινητήρες θα εξακολουθούν να υστερούν σε σύγκριση με τους βενζινοκινητήρες στις περιβαλλοντικές τους επιδόσεις.

Επιπλέον, η Green-peace υπολογίζει ότι για να γίνει απόσβεση της αυξημένης δαπάνης για την αγορά πετρελαιοκινητήρα, θα πρέπει το αυτοκίνητο να διανύει ετησίως περίπου 25.000 χιλιόμετρα. Κατά μέσον όρο, οι Ελληνες δεν διανύουν περισσότερα από 12.500 χιλιόμετρα…

Στο δίλημμα μεταξύ πετρελαίου και βενζίνης, πάντως, οι περιβαλλοντικές οργανώσεις «ψηφίζουν» βιοκαύσιμα, τα οποία εκπέμπουν 40-80% λιγότερα αέρια του θερμοκηπίου σε σχέση με τα ορυκτά καύσιμα.Λινα Γιανναρου