Τετ α τετ πρυτάνεων με Καραμανλή

Τετ α τετ πρυτάνεων με Καραμανλή

2' 31" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η σημασία που αποδίδει ο πρωθυπουργός στην Παιδεία, ως κυβερνητική προτεραιότητα, καταδείχθηκε χθες από τη συνάντηση που είχε ο κ. Κ. Καραμανλής με τους πρυτάνεις των 22 ελληνικών πανεπιστημίων παρουσία της υπουργού Παιδείας κ. Μαριέττας Γιαννάκου και του υφυπουργού κ. Σπύρου Ταλιαδούρου. «Ο πρωθυπουργός ήταν καλά… διαβασμένος για όλα τα ζητήματα που είναι ανοιχτά στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και σαφώς ήθελε να ακούσει τα αιτήματά μας» ανέφερε στην «Κ» ο πρύτανης του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Γεώργιος Βενιέρης. «Υπήρξε μια πολύ δημιουργική συζήτηση. Θέσαμε τα πραγματικά προβλήματα των πανεπιστημίων και νομίζω ότι αυτά αντιμετωπίζονται με μεγάλη κατανόηση» δήλωσε από την πλευρά του ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Γεώργιος Μπαμπινιώτης.

«Τόσο τα προβλήματα που έθεσαν προς επίλυση, όσο και οι νέες προοπτικές και οι γραμμές που ετέθησαν από τους πρυτάνεις, πραγματικά μας βρίσκουν σύμφωνους. Ανοιχτοί ορίζοντες, διασφάλιση της ποιότητας στα πανεπιστήμια, διεθνοποίηση των πανεπιστημίων, αξιοποίηση των συνεργασιών με ξένα πανεπιστήμια αλλά και αξιοποίηση ελληνικού δυναμικού που βρίσκεται στο εξωτερικό, είναι κατευθύνσεις που θα δώσουν νέα πνοή και νέο αέρα στα πανεπιστήμιά μας» τόνισε από την πλευρά της η κ. Γιαννάκου.

Ειδικότερα, το βασικό αίτημα που έθεσαν οι πρυτάνεις στον πρωθυπουργό ήταν η ενίσχυση της αυτοδιοίκησης των πανεπιστημίων σε επίπεδο ακαδημαϊκό, οικονομικό και διοικητικό. «Λιγότερο υπουργείο – περισσότερο πανεπιστήμια» ήταν το βασικό στίγμα του αιτήματος των πρυτάνεων για μεγαλύτερη αυτοδιοίκηση σε όλα τα θέματα που διατρέχουν την καθημερινή λειτουργία των ιδρυμάτων.

Πρώτα αυτοδιοίκηση

«Η αυτοδιοίκηση των πανεπιστημίων είναι ζήτημα καθοριστικό, το υπ’ αριθμόν ένα πρόβλημα. Απ’ αυτό εξαρτώνται και φωτίζονται όλα τα άλλα» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Μπαμπινιώτης. Ενδεικτικά, οι πρυτάνεις ζητούν μεγαλύτερη αυτοδιοίκηση για ζητήματα όπως η διαχείριση των καθημερινών οικονομικών θεμάτων και οι διαδικασίες εκλογής και εξέλιξης των πανεπιστημιακών, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα περιορισθούν οι προβλεπόμενοι έλεγχοι νομιμότητας από τις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες (του υπουργείου Παιδείας και του υπ. Οικονομικών). «Ζητήσαμε μηχανισμούς μεγαλυτέρων δυνατοτήτων αυτοχρηματοδότησης των πανεπιστημίων. Εχουμε τα κληροδοτήματα, έχουμε τον ειδικό λογαριασμό. Θέλουμε να έχουμε τη δυνατότητα να τα χειριστούμε με μεγαλύτερη ελευθερία, με λιγότερη γραφειοκρατία» πρόσθεσε ο κ. Μπαμπινιώτης.

Τέλος οι πρυτάνεις έθεσαν το αίτημα αύξησης της χρηματοδότησης προς τα ιδρύματα λαμβάνοντας από τον πρωθυπουργό τη διαβεβαίωση ότι στο πλαίσιο της δημοσιονομικής δυνατότητας, στο μέλλον θα υπάρξει ενίσχυση κονδυλίων.

Υπό όρους μη κρατικά ΑΕΙ

«Δεν τα φοβόμαστε αλλά αναμένουμε τους όρους και τις προδιαγραφές που θα θέσει η πολιτεία για την ίδρυση και λειτουργία τους». Αυτό ανέφεραν οι πρυτάνεις στον πρωθυπουργό για το θέμα της θεσμοθέτησης μη κρατικών μη κερδοσκοπικών πανεπιστημίων μέσω της συνταγματικής αναθεώρησης. «Μπορεί να αρθεί η συνταγματική απαγόρευση αλλά τα ιδιωτικά πανεπιστήμια θα πρέπει να λειτουργήσουν με προδιαγραφές των δημόσιων πανεπιστημίων για να έχουν κύρος», ανέφερε ενδεικτικά ο κ. Γ. Μπαμπινιώτης τονίζοντας πάντως ότι «τα μη κρατικά πανεπιστήμια δεν θα λύσουν το πρόβλημα της ανώτατης παιδείας». Την άποψη αυτή υιοθετεί σύσσωμη η σύνοδος των πρυτάνεων, μέλη της οποίας -μιλώντας χθες στην «K»- εκτίμησαν ότι στη χώρα μας δεν θα ιδρυθούν πανεπιστήμια (που θα καλύπτουν με αντίστοιχες σχολές ευρεία γκάμα επιστημών) αλλά απλώς θα ιδρυθούν μεμονωμένες σχολές, που θα προσιδιάζουν στο μοντέλο των σημερινών κέντρων ελευθέρων σπουδών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή