Καβγάς για τις πανελλαδικές

Καβγάς για τις πανελλαδικές

2' 40" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Δεύτερη ημέρα των πανελλαδικών εξετάσεων για τους 98.140 υποψηφίους των ημερήσιων Ενιαίων Λυκείων, με γενικά εύκολα θέματα στα μαθήματα Γενικής Παιδείας. Οι εξετάσεις χθες κύλησαν χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα, αν και η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (ΕΜΕ) αλλά και υποψήφιοι ανέφεραν ότι μία διευκρίνιση σ’ ένα θέμα των Μαθηματικών και Στοιχείων Στατιστικής δημιούργησε σύγχυση. Ετσι, ζητείται από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων να δώσει οδηγίες στους βαθμολογητές, ώστε να μην αδικηθούν οι υποψήφιοι. Μάλιστα, αντικείμενο κομματικής αντιπαράθεσης αποτέλεσαν οι… διευκρινίσεις που εκλήθη να δώσει χθες για τα Μαθηματικά η Επιτροπή Γενικών Εξετάσεων. Κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για την επιλογή στελεχών στην εκπαίδευση, ο πρώην πρόεδρος της Βουλής Απ. Κακλαμάνης απέδωσε το πρόβλημα στη «σπουδή της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας να αλλάξει τα μέλη της Επιτροπής», υπονοώντας ότι «επρόκειτο για γαλάζια παιδιά». «Είδαμε το πρόβλημα και πέρυσι, σήμερα αναστατώνεται η ελληνική νεολαία, πάλι θα δώσετε υλικό στα κανάλια» σχολίασε ο κ. Κακλαμάνης, προτείνοντας να μη συμμετέχουν στην Επιτροπή οι επικεφαλής των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης («δίνουν τη γραμμή εάν θα είναι μαλακές ή σκληρές οι εξετάσεις») αλλά «εκπρόσωποι των επιστημονικών εταιρειών».

Εκπληκτη από την κριτική δήλωσε η υπουργός Παιδείας κ. Μ. Γιαννάκου, υπογραμμίζοντας ότι η Επιτροπή Εξετάσεων δεν μεταβλήθηκε από το 2003, πέραν της καθιερωμένης ποσόστωσης «ώστε να μην είναι συνεχώς οι ίδιοι». Σε ιδιαίτερα αυστηρό τόνο δήλωσε ότι «δεν μπορεί να γίνονται παιχνίδια με τις εξετάσεις», χαρακτηρίζοντας το σύστημα ως το πλέον αδιάβλητο.

Τα θέματα σήμερα

Ειδικότερα, οι υποψήφιοι εξετάσθηκαν στο δεύτερο μάθημα Γενικής Παιδείας, που επέλεξαν ανάμεσα στα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής, τη Βιολογία, τη Φυσική και την Ιστορία. Για τα Μαθηματικά η ΕΜΕ ανέφερε ότι «γενικά τα θέματα καλύπτουν το σύνολο της ύλης και είναι περίπου παρόμοιας δυσκολίας με τα περσινά». Συγκεκριμένα, για το 3ο θέμα, στο γ΄ υποερώτημα του οποίου υπήρξε και το πρόβλημα, τονίζεται ότι η διευκρίνιση ουσιαστικά αποτελεί υπόδειξη ενός τρόπου λύσης και ενδέχεται να προκάλεσε σύγχυση σε κάποιους μαθητές. Ετσι, η Εταιρεία εκτιμά ότι «καλό θα είναι η Επιτροπή Εξετάσεων να δώσει οδηγίες στους βαθμολογητές, ώστε να μην αδικηθούν οι μαθητές». Τέλος, για την επιτυχή αντιμετώπιση του 4ου θέματος απαιτείται συνδυασμός γνώσεων από διαφορετικά κεφάλαια.

– Για τη Φυσική, η Ενωση Ελλήνων Φυσικών τόνισε ότι «τα θέματα είναι καλά διατυπωμένα, με ανισομερή όμως κατανομή της ύλης ως προς τα διδασκόμενα κεφάλαια. Επίσης, δίνουν τη δυνατότητα να διακριθούν οι μαθητές που έχουν προετοιμαστεί πολύ καλά κι έχουν καλή κριτική ικανότητα. Από την πλευρά τους, οι καθηγητές του εκπαιδευτικού ομίλου Οριον τόνισαν στην «Κ» ότι «τα φετινά θέματα ήταν αντίστοιχης δυσκολίας με αυτά των ετών πριν από το 2003. Μετά δύο χρόνια δύσκολων θεμάτων, επιστρέψαμε στα φυσιολογικά επίπεδα».

– Για τη Βιολογία ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ενωσης Βιολόγων, κ. Βαγγέλης Ηλιάδης, ανέφερε στην «Κ»  ότι «σε γενικές γραμμές τα θέματα ήταν καλά, χωρίς ασάφειες και σχετικά εύκολα». «Βατά χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες» τα χαρακτήρισε ο καθηγητής του Οριον κ. Γεώργιος Τρίγκας. «Ωστόσο είναι απαιτητικά από την άποψη του όγκου των ζητούμενων πληροφοριών από τον υποψήφιο. Χαρακτηριστικό είναι το τέταρτο θέμα όπου ο μαθητής κλήθηκε να συνδυάσει γνώσεις απ’ όλο το δεύτερο κεφάλαιο της Βιολογίας» είπε.

– Τέλος, τα θέματα της Ιστορίας ήταν σχετικά εύκολα. «Σαφή και κατανοητά, τα οποία θα λέγαμε «sos» κατά τη μαθητική ορολογία» ανέφερε η κ. Ελένη Σιαχάμη του Οριον.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή