Εισιτήρια και κάρτες με μικροτσίπ κατά… λαθρεπιβατών

Εισιτήρια και κάρτες με μικροτσίπ κατά… λαθρεπιβατών

2' 1" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Εξυπνα» εισιτήρια που θα προλαμβάνουν τα φαινόμενα «εισιτηριοδιαφυγής» και θα υπολογίζουν τη διαδρομή του επιβάτη διαμορφώνοντας και το κόστος της διαδρομής ανάλογα, αναμένεται να πάρουν τη θέση των χάρτινων εισιτηρίων των αστικών συγκοινωνιών. Στόχος του ΟΑΣΑ είναι η αντικατάσταση του συστήματος των χάρτινων εισιτηρίων από το Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου (ΑΣΣΚ), το οποίο, μεταξύ άλλων, θα προβλέπει μια πλαστική κάρτα αντί του χάρτινου εισιτηρίου. Η κάρτα θα έχει ενσωματωμένο ένα μικροτσίπ, ενώ σε πρώτη φάση εκτιμάται ότι θα αφορά τις μηνιαίες κάρτες και τα ενιαία εισιτήρια και όχι τα απλά εισιτήρια. Η χρήση των απλών εισιτηρίων αυτή τη στιγμή ξεπερνά το 60% και στις προσπάθειες του ΟΑΣΑ είναι η διεύρυνση της χρήσης των «μαζικών προϊόντων», τα οποία φυσικά θα φέρουν και πολύ μεγαλύτερα κέρδη. Η πλαστική κάρτα θα μπορεί να «γεμίζει» με μονάδες όπως ακριβώς και μία κάρτα κινητού τηλεφώνου. Τις «μονάδες» της κάρτας θα μπορεί να προμηθεύεται ο επιβάτης είτε σε κεντρικά πρατήρια είτε σε αυτόματα μηχανήματα που θα τροφοδοτούνται με χρήματα. Αυτό βέβαια αφορά τα «μαζικά προϊόντα», ωστόσο υπάρχει και πρόβλεψη για τα εισιτήρια περιορισμένης χρήσης (π.χ. 10 διαδρομών) τα οποία θα είναι χάρτινα και θα έχουν ενσωματωμένο το μικροτσίπ, το κόστος του οποίου εκτιμάται ότι δεν ξεπερνά το 0,07 ευρώ και θα ενσωματωθεί στην τιμή του εισιτηρίου.

Μηχανές ανάγνωσης

Το Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου περιλαμβάνει, εκτός από το έξυπνο εισιτήριο, μηχανές ανάγνωσης οι οποίες θα «διαβάζουν» τη διαδρομή που έχει κάνει ο επιβάτης και θα αφαιρεί τις αντίστοιχες μονάδες, για το οποίο φυσικά πρέπει να γίνει νέα πρόβλεψη τιμολογιακής πολιτικής. Κατά την είσοδο του επιβάτη στον σταθμό θα ακυρώνεται το εισιτήριο, ενώ κατά την έξοδο ειδικός αισθητήρας θα καταγράφει τις πληροφορίες του τσιπ και θα μειώνει τις ανάλογες μονάδες. «Εξυπνάδες», βέβαια, δεν θα υπάρχουν, καθώς σε περίπτωση που το εισιτήριο δεν έχει ακυρωθεί στην είσοδο του σταθμού, δεν θα ανοίγουν οι αυτόματες μπάρες του ειδικού μηχανήματος με αποτέλεσμα να μην μπορεί να εξέλθει του σταθμού ο επίδοξος «τζαμπατζής».

Ο διαγωνισμός για την προμήθεια και εγκατάσταση του εξοπλισμού, ένα έργο ύψους 35-37 εκατ. ευρώ, αναμένεται να πραγματοποιηθεί τον Σεπτέμβριο. Το πρώτο μέσο που θα υποδεχτεί το ΑΣΣΚ είναι το μετρό, το οποίο διαθέτει ήδη την υποδομή καθώς η κατασκευή του προέβλεπε και ΑΣΣΚ, και εκτιμάται πως ενδέχεται να τεθεί σε λειτουργία μέχρι το τέλος του 2007. Θα ακολουθήσει ο Ηλεκτρικός (ΗΣΑΠ) και σε τρίτη φάση αναμένεται να τοποθετηθεί το σύστημα στον προαστιακό και στο τραμ και τέλος στα λεωφορεία και τρόλεϊ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή