Παραμένουμε «κολλημένοι» με το Ι.Χ. μας

Παραμένουμε «κολλημένοι» με το Ι.Χ. μας

1' 35" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Λύση ανάγκης και όχι επιλογής φαίνεται να αποτελούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς για τους Αθηναίους, καθώς το μεγάλο στοίχημα του υπουργείου Μεταφορών που ήθελε έως το 2008 το 50% των μετακινήσεων να πραγματοποιείται με κάποιο ΜΜΜ φαίνεται ότι χάνεται. Το ανεπαρκές σε πολλές περιπτώσεις δίκτυο συγκοινωνιών, τα παράλληλα δρομολόγια που πραγματοποιούν κάποια μέσα μεταφοράς και τα αναξιόπιστα χρονοδιαγράμματα σε ορισμένες περιπτώσεις -λόγω αυξημένου κυτκλοφοριακού φόρτου- οδηγούν τον Αθηναίο στο Ι.Χ. του.

Η εντυπωσιακή αύξηση της χρήσης ΜΜΜ που παρατηρήθηκε κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων κατέστησε το 2004 μια παρένθεση στην κυκλοφοριακή εικόνα της Αθήνας. Η ολυμπιακή εμπειρεία δεν έχει αποτελέσει γνώμωνα για τη θέσπιση νέων μέτρων. Η τελευταία έρευνα μετακινήσεων κατέδειξε ότι μόλις το 31% των κατοίκων της πρωτεύουσας κάνει καθημερινή χρήση των ΜΜΜ, ενώ δύο στους δέκα μόνο δύο έως τρεις φορές την εβδομάδα. Στην πρώτη προτίμηση παραμένουν όπως πάντα τα λεωφορεία (55,8%) που διαθέτουν άλλωστε και το πιο διευρυμένο δίκτυο, ενώ ακολουθούν το μετρό (47,8%), ο ηλεκτρικός (30,8%), τα τρόλεϊ και το τραμ.

Επέκταση λεωφορειολωρίδων

Σημαντικό όπλο για τη βελτίωση της μετακίνησης των επιβατών αποτελεί το μέτρο των λεωφορειολωρίδων το οποίο επεκτείνεται αργά αλλά σταθερά. Μέσα στο 2006 δόθηκαν στην κυλοφορία δύο ακόμη δρόμοι αποκλειστικής κυκλοφορίας στις οδούς Ερατοσθένους (Παγκράτι) και Παπαδιαμαντοπούλου (Ιλίσια) μήκους 1.100 μέτρων. Ωστόσο, η αστυνόμευση είναι αυτή που μπορεί να εξασφαλίσει τη μείωση του χρόνου μετακίνησης των λεωφορείων, ενώ η συστηματική επιτήρηση των δρόμων αποκλειστικής κυκλοφορίας θεωρείται απαραίτητη για την αποτελεσματικότητα του μέτρου. Μέσα στο 2006 λαμβάνονταν μηνιαίως 400 φωτογραφίες από τις φωτογραφικές συσκευές καταγραφής παραβάσεων των λεωφορειολωρίδων, με βάση τις οποίες εστάλησαν 950 κλήσεις. Οι περισσότερες παραβάσεις κατά τη διάρκεια του 2006 σημειώθηκαν στις λεωφορειολωρίδες που βρίσκονται στο κέντρο της Αθήνας και ακολούθησαν η Αγία Παρασκευή και η Καισαριανή.

Μια αναθεώρηση που είχε προαναγγελθεί προ διετίας δρομολογήθηκε προς το τέλος του έτους, αυτή του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Στις αρχές του 2007 αναμένεται η διαπραγμάτευση του ύψους των προστίμων στη Βουλή.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή