«Επιστρέψαμε από Ευρώπη, μας περίσσεψαν χρήματα»

2' 31" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Γιορτές εκτός των τειχών. Ταξίδι, φυγή, επιστροφή. Οι Ελληνες -περίπου 250.000 άτομα- επέλεξαν φέτος περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά να πάρουν των ομματιών τους και να ακούσουν τα κάλαντα στην Πράγα, το Βερολίνο, τη Βιέννη. Δείγμα ευμάρειας; Οχι απαραίτητα. Μα και στην Αθήνα να έμεναν, όπως λένε, περισσότερα θα ξόδευαν. Για εξόδους, δώρα, τραπέζια…

Οι περισσότεροι επισκέφθηκαν κάποια ευρωπαϊκή πόλη χωρίς να χρειαστεί να καταφύγουν σε εορτοδάνεια και πιστωτικές κάρτες. Χρησιμοποίησαν το δώρο των Χριστουγέννων και το όποιο περίσσευμα διαθέτουν. Οι υπόλοιποι έμειναν πίσω, για να ξεχρεώσουν τις οφειλές τους ή για να περάσουν τις γιορτές με την οικογένεια και τους φίλους τους. Κοινή διαπίστωση το υψηλό κόστος ζωής στην Αθήνα. Στο εξωτερικό, όλοι έφαγαν, ήπιαν και διασκέδασαν φθηνότερα απ’ ό,τι στην ελληνική πρωτεύουσα.

«Το φαγητό και το ποτό στην Πράγα ήταν σαφώς φθηνότερα και πολύ προσιτά. Μόνο τα θεάματα, θέατρο και συναυλίες είχαν τις ίδιες τιμές. Κατά τ’ άλλα η πόλη είναι πανέμορφη, σχεδόν μαγική και οι άνθρωποί της ιδιαίτερα ευγενικοί. Η εκδρομή μάς στοίχισε συνολικά 1.800 ευρώ συμπεριλαμβανομένων των αεροπορικών εισιτηρίων και της διαμονής σε πολύ καλό ξενοδοχείο. Το θετικό είναι ότι δεν ξεφύγαμε οικονομικά και επιστρέφουμε χωρίς άγχος στην καθημερινότητά μας. Αλλωστε και στην Αθήνα να μέναμε, θα τα ξοδεύαμε αλλού και ίσως πιο άσκοπα. Φυσικά, αν μπαίναμε στην διαδικασία να ψωνίσουμε από την Πράγα, το κόστος θα ήταν απαγορευτικό», λέει στην «Κ» η Βικτώρια Καφτάνη, ιδιωτική υπάλληλος.

Τα Χριστούγεννα στο Παρίσι για την Τόνια και τον Γιώργο ήταν μια ωραία ιδέα που υλοποιήθηκε, αλλά υπό συνθήκες άγχους. «Πήγαμε με 1.000 ευρώ έχοντας προπληρώσει το πακέτο της εκδρομής γνωρίζοντας ότι δεν έχουμε περιθώρια ούτε να ψωνίσουμε ούτε να κάνουμε… έξαλλη ζωή. Απλώς είχαμε πολύ καιρό να ταξιδέψουμε στο εξωτερικό και αποφασίσαμε να το κάνουμε συντηρητικά διότι μετά μας περιμένουν τα δύσκολα», λέει η Τόνια. Τις πιο φθηνές διακοπές Χριστουγέννων έκαναν όσοι επισκέφθηκαν τη Βουλγαρία. «Το πακέτο ήταν δελεαστικό. Τετρακόσια ευρώ για 4 διανυκτερεύσεις με πρωινό σε «πεντάστερο» ξενοδοχείο στο κέντρο της Σόφιας. Βέβαια, η κράτηση είχε γίνει δύο μήνες πριν. Μείναμε πολύ ευχαριστημένοι από την ποιότητα των υπηρεσιών, διότι ήταν ευρωπαϊκού επιπέδου. Ηταν εντυπωσιακά χαμηλές οι τιμές παντού. Το ποτό στο καλύτερο κλαμπ της Σόφιας δεν ξεπερνούσε τα τρία ευρώ και το φαγητό τα 6 ευρώ το άτομο. Η αγορά της πόλης πάμφθηνη», αναφέρει η Κλειώ Κόντου, τραπεζικός.

Ικανοποιημένη από το ταξίδι στο Βερολίνο που έκανε με τα παιδιά της η κ. Καίτη Φιλιππακοπούλου, έμπορος. «Ταξιδεύω πολύ συχνά και είμαι μάλλον απαιτητική στα ταξίδια μου. Πήγα με γκρουπ δίνοντας 800 ευρώ για κάθε άτομο, έμεινα σε εξαιρετικό ξενοδοχείο. Βρήκα πολύ καλύτερες τις τιμές στο φαγητό και τη διασκέδαση απ’ ό,τι στην Αθήνα. Αν έμενα, μάλλον θα σπαταλούσα περισσότερα χρήματα».

Η Μαρία Πουλάκη επέλεξε την Αράχωβα για Χριστούγεννα και τη Βιέννη για την Πρωτοχρονιά. Το κόστος της τετραήμερης εκδρομής στην Αράχωβα ήταν συνολικά 1.000 ευρώ για το ζευγάρι, ενώ για 7 ημέρες στην Αυστρία η τιμή αγγίζει τα 1.900 ευρώ για δύο άτομα. «Ευτυχώς, δεν χρειάστηκε να καταφύγουμε σε δάνεια και κάρτες, καθώς αξιοποιούμε το δώρο των Χριστουγέννων συν ό,τι έχουμε αποταμιεύσει».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.