Με καθυστέρηση τα έξυπνα εισιτήρια

Με καθυστέρηση τα έξυπνα εισιτήρια

2' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Καθυστερημένα» φαίνεται ότι θα είναι τα έξυπνα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών που ήταν προγραμματισμένα να ισχύσουν μέσα στο 2007, σε πρώτη φάση για τους επιβάτες του μετρό. Τα εισιτήρια, που θα προλαμβάνουν τα φαινόμενα της εισιτηριοδιαφυγής και θα υπολογίζουν τη διαδρομή του επιβάτη διαμορφώνοντας και το ανάλογο κόστος, φαίνεται να σκοντάφτουν στη διαδικασία των ενστάσεων των εταιρειών που συμμετέχουν στον σχετικό διαγωνισμό.

Οι εταιρείες

Οι προσφορές από τις έξι εταιρείες για τον διαγωνισμό που αφορούσε το ύψους 35 εκατ. ευρώ έργο της προμήθειας, εγκατάστασης και λειτουργίας του Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου (ΑΣΣΚ) είχαν κατατεθεί στις 23 Οκτωβρίου του 2006 και σκοπός του ΟΑΣΑ ήταν η εγκατάσταση του αναδόχου μέσα στο 2006, έτσι ώστε το ΑΣΣΚ να τεθεί σε λειτουργία έστω και τμηματικά μέχρι το τέλος του 2007. Ωστόσο, ο χρονικός ορίζοντας φαίνεται να μετατίθεται καθώς οι εταιρείες, οι ενώσεις εταιρειών και οι κοινοπραξίες που συμμετέχουν στον διαγωνισμό (1. ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ, ATRON Electronic GmbH, 2. THALES Transp. Syst, THALES Electr. Syst., INFO QUEST, 3. INDRA SISTEMAS S.A, 4. SIEMENS – INTERSAV ΕΠΕ, 5. ELSAG, 6. APT-MARAC-VTI) έχουν ακολουθήσει τη συνήθη πρακτική των ενστάσεων. Καθώς φαίνεται, όλες οι εταιρείες έχουν υποβάλει ενστάσεις έναντι όλων των αντιπάλων τους, με αποτέλεσμα η διαδικασία εξέτασης των ενστάσεων να επιμηκύνει τον χρόνο έναρξης του έργου.

Η εισαγωγή των έξυπνων εισιτηρίων στην καθημερινότητα του επιβάτη θεωρείται τόσο από τον ΟΑΣΑ όσο και από το υπουργείο Μεταφορών – Επικοινωνιών ιδιαίτερα σημαντική, διότι από τη μία θα προλαμβάνονται φαινόμενα εισιτηριοδιαφυγής, ενώ εκτιμάται ότι θα οδηγήσει στη διεύρυνση της χρήσης των μαζικών προϊόντων (μηνιαίες κάρτες, ενιαία εισιτήρια), που επιφέρουν πολύ μεγαλύτερα κέρδη στην εταιρεία. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι η χρήση μεμονωμένων εισιτηρίων αυτή τη στιγμή ξεπερνάει το 60%.

Πλαστική κάρτα

Το πρώτο στάδιο λειτουργίας των έξυπνων εισιτηρίων θα αφορά μαζικά προϊόντα (μηνιαίες κάρτες και ενιαία εισιτήρια), τα οποία θα αποτελούνται από μία πλαστική κάρτα με ενσωματωμένο ένα μικροτσίπ. Η πλαστική κάρτα θα «γεμίζει» με μονάδες όπως ακριβώς μία κάρτα κινητού τηλεφώνου και ο επιβάτης θα μπορεί να προμηθεύεται τις μονάδες σε κεντρικά πρατήρια και σε αυτόματα μηχανήματα που θα τροφοδοτούνται με χρήματα. Ωστόσο, υπάρχει και πρόβλεψη για εισιτήρια περιορισμένης χρήσης (π.χ. 10 διαδρομών), τα οποία θα είναι χάρτινα και επίσης θα έχουν ενσωματωμένο το μικροτσίπ. Το κόστος του μικροτσίπ έχει υπολογιστεί ότι δεν θα ξεπερνά το 0,07 ευρώ και θα ενσωματωθεί στην τιμή του εισιτηρίου. Το πρώτο μέσο μαζικής μεταφοράς που αναμένεται να υποδεχτεί το ΑΣΣΚ είναι το μετρό, οι σταθμοί του οποίου διαθέτουν ήδη την υποδομή, αφού η κατασκευή τους προέβλεπε την τοποθέτηση ΑΣΣΚ. Επόμενα στη σειρά είναι το τραμ, ο προαστιακός, ο Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος, τα 2.500 θερμικά λεωφορεία της ΕΘΕΛ και τα 370 τρόλεϊ των ΗΛΠΑΠ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή