Είναι πολύ σημαντικό να αρχίσουμε να εξετάζουμε τα τρωτά του νέου ΚΟΚ αμέσως με την εφαρμογή του προκειμένου να έχουμε μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα για την επόμενη αναθεώρηση, η οποία ελπίζουμε να μη γίνει μετά πέντε χρόνια. Καλό θα ήταν η επόμενη αναθεώρηση να μη βασιστεί μόνο σε έναν εξάμηνο διάλογο των φορέων, αλλά σε ένα σχεδιασμό που θα διαμορφωθεί βάσει των παρατηρήσεων της εφαρμογής του νέου ΚΟΚ. Το βασικότερο πρόβλημα που παρατηρείται στον ΚΟΚ είναι οι αδυναμία εφαρμογής του. Αυτό που πρέπει να εξασφαλίζεται είναι η συστηματική αστυνόμευση και ο έλεγχος των παραβάσεων που σχετίζονται με την ταχύτητα, το αλκοόλ, τη χρήση της ζώνης και του κράνους, αφού διεθνώς έχει αποδειχτεί ότι η μείωση αυτών των παραβάσεων οδηγεί και σε μείωση του αριθμού των θυμάτων από τροχαία ατυχήματα. Ακόμη και τα πιο χαμηλά πρόστιμα μπορεί να είναι αποτρεπτικά εάν γνωρίζει ο οδηγός ότι αυτά θα του επιβληθούν.
* Ο κ. Χανδάνος είναι πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων.