«Παρκάρω συνεχώς παράνομα, αλλά με τα νέα μέτρα…»

«Παρκάρω συνεχώς παράνομα, αλλά με τα νέα μέτρα…»

3' 57" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τα υψηλά πρόστιμα του νέου ΚΟΚ έχουν ήδη θορυβήσει τόσο τους οδηγούς Ι.Χ. όσο και τους επαγγελματίες. Οι αντιδράσεις ποικίλλουν, ωστόσο η πλειονότητα των απόψεων συγκλίνει στην πεποίθηση ότι τα μέτρα είναι εισπρακτικού χαρακτήρα και εάν δεν εξασφαλιστεί συστηματική αστυνόμευση δεν θα βελτιωθεί η εικόνα της οδικής ασφάλειας. Να τι λένε στην «Κ»:

Μαργαρίτα Κοντογιαννοπούλου, ιδιωτική υπάλληλος – οδηγός Ι.Χ.: Συνεχώς βρίσκω κλήσεις στο αυτοκίνητό μου για παράνομη στάθμευση. Η αλήθεια είναι πως τις περισσότερες φορές καταλαβαίνω ότι παρκάρω παράνομα, ωστόσο δεν έχω άλλη επιλογή. Μένω στο Παγκράτι και δουλεύω στη Βούλα, με αποτέλεσμα τα μέσα μαζικής μεταφοράς να μη με εξυπηρετούν. Αναγκάζομαι κατά συνέπεια να χρησιμοποιώ συνεχώς το αυτοκίνητό μου και αντιλαμβάνεστε ότι δεν βρίσκω χώρο να το παρκάρω νόμιμα. Δεν ξέρω αν θα αλλάξει η συμπεριφορά μου με τον νέο ΚΟΚ, ξέρω ότι σίγουρα θα αρχίσω να φοράω ζώνη συστηματικά και θα σταματήσω να μιλάω στο κινητό τηλέφωνο την ώρα που οδηγώ, ωστόσο για το θέμα της στάθμευσης δεν ξέρω τι μπορεί να γίνει.

Λουλακάκης Γιώργος – οδηγός της ΕΘΕΛ (μπλε λεωφορεία): Η δομή της πόλης της Αθήνας δεν επιτρέπει στη συγκοινωνία να λειτουργεί χωρίς παραβάσεις. Ακόμη και η προσέγγιση των στάσεων δεν γίνεται με την πρέπουσα ασφάλεια. Καθημερινά καλούμαστε να παρανομήσουμε πατώντας τη διπλή διαχωριστική γραμμή στον δρόμο, διότι δεν χωράει το λεωφορείο λόγω των παράνομα σταθμευμένων αυτοκίνητων στους δρόμους και στις στροφές. Προβλέψεις που έχουν να κάνουν με την προτεραιότητα των ΜΜΜ στους δρόμους δεν έχουν εφαρμοστεί ποτέ έως τώρα, δεν νομίζω ότι θα αλλάξει κάτι με τον νέο ΚΟΚ. Οσον αφορά τη μη χρήση κινητών τηλεφώνων, θα προκύψουν προβλήματα. Μέχρι να λειτουργήσει η τηλεματική, χρησιμοποιούμε υπηρεσιακά κινητά τηλέφωνα, τα οποία προς το παρόν έχουμε βγάλει εντολή να μη χρησιμοποιούν οι οδηγοί. Η προμήθεια συσκευών blue tooth δεν θα έχει ολοκληρωθεί πριν από τον Οκτώβριο. Μέχρι τότε δεν θα υπάρχει καμία δυνατότητα επικοινωνίας ούτε με το κέντρο της ΕΘΕΛ ούτε με τα αμαξοστάσια.

Μπαντουράκης Μανώλης – Σύνδεσμος Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής: Οι διατάξεις που έχουν στόχο τη διασφάλιση της ανθρώπινης ζωής και της σωματικής ακεραιότητας δεν μπορούν παρά να μας βρίσκουν σύμφωνους. Ωστόσο, ο διπλασιασμός του προστίμου για την είσοδο σε λεωφορειολωρίδα μάς βρίσκει κάθετα αντίθετους. Δεν είναι δυνατόν να πρέπει να αποβιβάσουμε επιβάτη και να πρέπει να το κάνουμε στη μέση του δρόμου. Από την άλλη, ως σημαντική βελτίωση κρίνουμε το γεγονός ότι εξαιρούμαστε πλέον από τη χρήση ζώνης ασφαλείας στην περιμετρική ζώνη του κέντρου της Αθήνας (ακτίνα περίπου 20 χλμ. από το Σύνταγμα).

Γαζούλης Θεόδωρος – πρόεδρος Μοτοσικλετιστικής Ενωσης Καταναλωτών (ΜΟΤΕΚ): Δυστυχώς ο νέος ΚΟΚ κινείται στο ίδιο πλαίσιο με τον προηγούμενο και στόχος του είναι κατά τη γνώμη μας η εισροή χρημάτων στα δημόσια ταμεία. Δεν είναι δυνατόν το πρόστιμο για τη μη χρήση κράνους να είναι υψηλότερο από αυτό που επιβάλλεται σε οδηγό φορτηγού χωρίς φρένα. Τα υψηλά πρόστιμα είναι πολύ πιθανό να οδηγήσουν σε αντικοινωνική συμπεριφορά, ιδιαίτερα στους νέους οδηγούς.

Γιάννης Μαντάς, διευθυντής Τροχαίας αρχηγείο ΕΛ.ΑΣ.: Οι οδηγοί έχουν ήδη λάβει 3μηνη προθεσμία να ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες του νέου ΚΟΚ, ο οποίος θα εφαρμοστεί κανονικά από την Κυριακή 3 Ιουνίου. Δεν θα προχωρήσουμε σε προφορικές συστάσεις ή παρατηρήσεις προς τους οδηγούς, καθώς επί τρεις μήνες ενημερώνονται. Θεωρούμε ότι κινείται προς τη θετική κατεύθυνση η αναθεώρηση του ΚΟΚ, καθώς τα πρόστιμα έχουν οριστεί βάσει της επικινδυνότητας των παραβάσεων. Είναι ιδιαίτερα σημαντική η εφαρμογή του πόιντ σύστεμ και των διοικητικών μέτρων.

Το τελευταίο πρόβατο να κρατάει… φανάρι

Διατάξεις που έχουν μείνει από την εποχή των… κάρων, αλλά και απαγορεύσεις που αφορούν τη χρήση υψηλής τεχνολογίας, όπως είναι η παρουσία τηλεόρασης μέσα στο αυτοκίνητο, περιλαμβάνει μεταξύ πολλών άλλων ο νέος, σύγχρονος, αναθεωρημένος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας.

Σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι ένα όχημα κινείται χωρίς οδηγό επιβάλλεται -δεν γνωρίζουμε ακριβώς σε ποιον, με δεδομένη την απουσία του οδηγού- χρηματικό πρόστιμο ύψους 100 ευρώ, ενώ αφαιρείται και το δίπλωμα του «άγνωστου» οδηγού για 30 ημέρες. Παράλληλα ο αναθεωρημένος ΚΟΚ περιλαμβάνει σαφείς και συγκεκριμένες οδηγίες για το πού και πώς πρέπει κανείς να σταθμεύει ζωήλατο όχημα, καθώς και για το σύστημα φωτισμού του. Οποιος, λοιπόν, αποφασίσει να πάει βόλτα με το ζωήλατο όχημά του, το οποίο όμως δεν διαθέτει σύστημα τροχοπέδησης (φρένων) θα κληθεί να πληρώσει πρόστιμο 40 ευρώ.

Αντίστοιχο θα είναι και το πρόστιμο στην περίπτωση που το ζωήλατο όχημα δεν διαθέτει δύο λευκά φώτα μπροστά και δύο ερυθρά φώτα στο πίσω μέρος. Παρά το γεγονός ότι ο νομοθέτης αποφάσισε να διαγράψει από τον αναθεωρημένο ΚΟΚ την υποχρέωση κατοχής άδειας κυκλοφορίας για τα ποδήλατα, αυτή παραμένει σε ισχύ για τα ζωήλατα οχήματα. Το καλύτερο, στο τέλος: ο νέος ΚΟΚ προβλέπει ότι το τελευταίο ζώο ενός κοπαδιού πρέπει να διαθέτει ένα μικρό φως στο πίσω μέρος. Για το πώς μπορεί ο βοσκός να φροντίζει ώστε τελευταίο πρόβατο στο κοπάδι να παραμένει το ίδιο, είναι μια ενδιαφέρουσα ιστορία.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή