«Δεν πρέπει να καταργηθούν, αλλά να αλλάξουν μορφή»

«Δεν πρέπει να καταργηθούν, αλλά να αλλάξουν μορφή»

1' 52" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι εξετάσεις είναι απαραίτητες στο εκπαιδευτικό σύστημα, όχι όμως με τη μορφή που γίνονται σήμερα στην Ελλάδα. Σε αυτήν την άποψη συγκλίνουν οι εκπαιδευτικοί παράγοντες που μίλησαν στην «Κ». «Αξιολόγηση πρέπει να υπάρχει στα σχολεία. Είναι προς όφελος των ίδιων των μαθητών. Αυτό που πρέπει να συζητήσουμε είναι τι είδους εξετάσεις πρέπει να έχουμε, εάν η σημερινή μορφή των εξετάσεων εξυπηρετεί τους στόχους του σχολείου και εάν όχι, τι πρέπει να αλλάξει» τόνισε, μιλώντας χθες στην «Κ», ο αντιπρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και αντιπρύτανης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κ. Ναπολέων Μήτσης. «Συμφωνώ. Ο ρόλος των εξετάσεων κατά τη διάρκεια ή στο τέλος της σχολικής χρονιάς είναι να διαπιστώνεται εάν οι στόχοι του σχολείου έχουν επιτευχθεί. Είναι όμως έτσι με το ισχύον σύστημα;» προσθέτει, από την πλευρά του, μιλώντας στην «Κ», ο καθηγητής Παιδαγωγικών στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων κ. Χαρ. Κωνσταντίνου.

Ειδικότερα, ο κ. Κωνσταντίνου παρατηρεί ότι «ο ρόλος των εξετάσεων είναι να εντοπίσουν τις αδυναμίες και τις ελλείψεις των μαθητών, αλλά και μέσω αυτής της διαδικασίας ο εκπαιδευτικός μπορεί να δει πού χωλαίνει η δική του δουλειά και να τη βελτιώσει». Και συμπληρώνει: «Στην Ελλάδα όμως οι εξετάσεις έχουν πάρει ένα ρόλο ιεραρχικής αξιολόγησης των μαθητών, κατάταξής τους σε άριστους, καλούς, μέτριους. Εχουν δηλαδή έναν ελεγκτικό ρόλο, κάτι που δεν θα έπρεπε να γίνεται. Ολοι, και κυρίως οι μαθητές και οι γονείς, ξεχνούν τα συμπεράσματα των εξετάσεων, μόλις δουν απλώς ένα βαθμό στο χαρτί της προαγωγής του».

«Στόχος των εξετάσεων δεν είναι να ταλαιπωρούν τους μαθητές. Δεν πρέπει να έχουν αυτή τη λογική» τονίζει ο κ. Μήτσης. «Η κατάργησή τους, όμως, δεν είναι ορθή κίνηση. Εκτιμώ ότι το σωστό είναι να αλλάξει η φιλοσοφία και η στάση όλων γύρω από το θέμα των εξετάσεων. Οι μαθητές δεν πρέπει να έχουν άγχος γι’ αυτές, αλλά ούτε και να αδιαφορούν. Πρέπει να κατανοούν ότι οι εξετάσεις γίνονται όχι γιατί οι δάσκαλοι θέλουν να τιμωρήσουν τους μαθητές, αλλά γίνονται προς όφελός τους. Από την άλλη, το ίδιο το σύστημα πρέπει να πάψει να είναι τόσο εξεταστικοκεντρικό, όπως συμβαίνει σήμερα.

Για παράδειγμα, τα φώτα κάθε χρονιά στρέφονται προς τους μαθητές που εξετάζονται για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο. Μπορεί να μη σχετίζονται οι πανελλαδικές εξετάσεις με εκείνες του γυμνασίου ή του λυκείου, όμως δίνουν ένα στίγμα», καταλήγει ο αντιπρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή