Και ανακύκλωση οδοστρωμάτων

Και ανακύκλωση οδοστρωμάτων

1' 45" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η πλημμελής ή κακή συντήρηση των ελληνικών δρόμων, αλλά και η συστηματική καταπόνησή τους από τα υπέρβαρα φορτηγά ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό για την κακή τους κατάσταση. Ρωγμές, καθιζήσεις και λακκούβες προκαλούνται και από κατασκευαστικά λάθη – χαρακτηριστικό είναι ότι σε πολλά σημεία της εθνικής οδού καθεμία από τις λωρίδες κυκλοφορίας μπορεί να έχει κατασκευαστεί σε διαφορετική χρονική φάση και με διαφορετικό τρόπο, άρα να παρουσιάζει και διαφορετικές φθορές.

Οι εκτιμήσεις των επιστημόνων για τα προβλήματα των ελληνικών δρόμων έγιναν σε ημερίδα του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας για τις νέες μεθόδους ανακύκλωσης-ανακατασκευής των οδοστρωμάτων. «Οι νέες τεχνολογίες δίνουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιείται για την ανακατασκευή του οδοστρώματος το παλαιό οδόστρωμα», λέει στην «Κ» ο κ. Λουκάς Δημητρίου, από την επιτροπή συγκοινωνιακών έργων του ΤΕΕ. «Η μέθοδος αυτή, που χρησιμοποιείται ευρύτατα στο εξωτερικό, είναι η πλέον φιλική για το περιβάλλον, καθώς δεν απαιτεί την εξόρυξη αδρανών υλικών και την κατανάλωση ενέργειας». Οπως επισημαίνει το ΤΕΕ, το ΥΠΕΧΩΔΕ πρέπει να εκδώσει ειδικές τεχνικές προδιαγραφές για να προωθήσει τη νέα αυτή μέθοδο. Η ανακύκλωση οδοστρώματος εφαρμόστηκε πιλοτικά το 2001-02 σε τμήματα συνολικού μήκους 21 χλμ. της εθνικής οδού Υλίκης-Αθηνών-Κορίνθου. Κατά την ανακατασκευή του δρόμου, οι τεχνικοί διαπίστωσαν ανομοιομορφίες στον τρόπο κατασκευής, αλλά και πολλά τεχνικά λάθη. Οπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Dave Collins, μηχανικός στην εταιρεία που ασχολήθηκε με το έργο, «ο αρχικός σχεδιασμός του έργου ήταν κακός, όπως και η κατάσταση του δρόμου», ενώ τα αρχεία κατασκευής του είχαν «εξαφανιστεί».

Ανυπαρξία ελέγχων

Γενικά πάντως, οι ειδικοί εκτιμούν πως οι ελληνικοί δρόμοι «ζουν» λιγότερο από ό,τι αναμένεται (συνήθως 7-8, αντί για 10 χρόνια). «Μια από τις σημαντικότερες αιτίες είναι τα υπέρβαρα φορτηγά, που επιταχύνουν την καταστροφή των δρόμων, αλλά και τυχόν κατασκευαστικά προβλήματα. Κάθε δρόμος κατασκευάζεται με συγκεκριμένες προδιαγραφές, ώστε να αντέχει σε συγκεκριμένες συνθήκες. Δυστυχώς δεν υπάρχουν αρκετοί έλεγχοι – στη Γερμανία ανάλογα φαινόμενα είναι αδιανόητα», εξηγεί στην «Κ» ο προϊστάμενος του τμήματος Αθήνας της ΕΥΔΕ-ΠΑΘΕ κ. Ανδρέας Πολάκις.

Αντίθετα, σημειώνει, έχουν επιβληθεί σημαντικά πρόστιμα για περιπτώσεις κακής κατασκευής. «Για την κακή κατάσταση του οδικού δικτύου, ιδίως του επαρχιακού, ευθύνεται η απουσία έργων συντήρησης», συμπληρώνει ο κ. Ανδρέας Λοΐζος, υπεύθυνος του Εργαστηρίου Οδοποιίας στο ΕΜΠ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή