Λύση στο κυκλοφοριακό μέσω Πατησίων – Αχαρνών

Λύση στο κυκλοφοριακό μέσω Πατησίων – Αχαρνών

2' 28" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πώς μπορεί στην υπερκορεσμένη από Ι.Χ. Αθήνα να εξασφαλιστεί η εφαρμογή «πράσινου κύματος» σε λεωφόρους συνολικού μήκους 8 χλμ., η δημιουργία λεωφορειολωρίδων συνολικού μήκους 16 χλμ., η κατασκευή ποδηλατοδρόμου μήκους 5,5 χλμ. και η διεύρυνση της επιφάνειας των πεζοδρομίων κατά 20.000 τ.μ. – και όλα αυτά με μία μόνο παρέμβαση; Εάν οι αρμόδιες αρχές λάβουν σοβαρά υπόψη τους την πρόταση τριών επιστημόνων με κύριο στοιχείο τη μονοδρόμηση των παράλληλων αρτηριών Πατησίων και Αχαρνών.

Πρόκειται για μία μελέτη που εκπόνησαν από κοινού οι κ. Αθανάσιος Αραβαντινός, πολεοδόμος, ομότιμος καθηγητής ΕΜΠ, Θάνος Βλαστός, συγκοινωνιολόγος, αναπληρωτής καθηγητής του ΕΜΠ, και Δημήτρης Κονταργύρης, αρχιτέκτων. Η μελέτη αφορά τον νοητό διάδρομο σύνδεσης του κέντρου της Αθήνας με τον αυτοκινητόδρομο Αθηνών – Λαμίας μέσω της Πατησίων και της Αχαρνών. Τι προτείνεται συνοπτικά:

-Για τη ροή καθόδου προς το κέντρο, μονοδρόμηση της Πατησίων από την οδό Χαλκίδος έως την Πανεπιστημίου.

-Για τη ροή ανόδου προς εθνική οδό, μονοδρόμηση της λεωφόρου Αχαρνών από την πλατεία Βάθης έως και τη διασταύρωσή της με την Αγίων Αναργύρων.

-Η λ. Αχαρνών θα διαθέτει σε όλο της το μήκος 4 λωρίδες κυκλοφορίας, δύο για τα Ι.Χ. και δύο για τη δημόσια συγκοινωνία. Από τις δύο λεωφορειολωρίδες, η μία θα έχει αντίθετη κατεύθυνση (όπως συμβαίνει π.χ. σήμερα στην Πανεπιστημίου).

-Η οδός Πατησίων θα διαθέτει επίσης σε όλο το μήκος της μία λεωφορειολωρίδα κατά την κατεύθυνση της γενικής κυκλοφοριακής ροής και μία κατά την αντίθετη κατεύθυνση (από την οδό Μάρνη μέχρι την Αγ. Μελετίου, όπου θα διοχετεύεται στην οδό Δροσοπούλου).

-Παράλληλα, στην οδό Πατησίων, διευρύνονται τα πεζοδρόμια μέσω κατάργησης της διαχωριστικής νησίδας και περιορισμού των λωρίδων κυκλοφορίας.

Τέλος, προτείνεται η κατασκευή αμφίδρομου ποδηλατόδρομου, πλάτους 2 μ., από το τέρμα Πατησιων μέχρι την οδό Σατωβριάνδου.

Οπως τονίζει στην «Κ» ο κ. Κονταργύρης, το όφελος από τις παρεμβάσεις αυτές είναι πολλαπλό. «Κατ’ αρχήν, αναβαθμίζεται ο άξονας της Πατησίων κυρίως με τη διαπλάτυνση των πεζοδρομίων και τη χωροθέτηση του ποδηλατόδρομου. Είναι άλλωστε το μόνο κομμάτι της Αθήνας που σε τόσο μεγάλο μήκος είναι επίπεδο. Παράλληλα, και στην οδό Πατησίων και στην οδό Αχαρνών διευκολύνεται η ροή των αυτοκινήτων καθώς θα υπάρχει το λεγόμενο «πράσινο κύμα»».

«Είναι από τις λίγες περιπτώσεις που επιτυγχάνεται και βελτίωση της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων και εξασφαλίζεται περισσότερος χώρος για τους πεζούς -εξασφαλίζονται συνολικά 20.000 τ.μ. για τους πολίτες- και τους ποδηλάτες», συμπληρώνει ο κ. Βλαστός. «Ο ποδηλατόδρομος μάλιστα μπορεί να καταλήγει στον πεζόδρομο της οδού Αιόλου, επιτρέποντας στον ποδηλάτη να φθάσει στις παρυφές της Ακρόπολης. Για μένα, ωστόσο, το κύριο είναι ότι με αυτόν τον τρόπο επεκτείνουμε το κέντρο με ένα «πλοκάμι» προς τις υποβαθμισμένες περιοχές. Η Αθήνα έχει ανάγκη από ένα πιο διευρυμένο κέντρο». Σύμφωνα με τον κ. Βλαστό, η μονοδρόμηση αποτελεί πάντα μια λύση που βελτιώνει τη ροή των αυτοκινήτων. «Ο κορεσμός της Αθήνας επιβάλλει τις μονοδρομήσεις και μάλιστα σε μεγάλη κλίμακα. Από κάπου πρέπει να ξεκινήσουμε».

«Η δαπάνη είναι ελάχιστη και τα οφέλη τεράστια», σημειώνει στην «Κ» ο κ. Αραβαντινός. «Το βασικό είναι ότι θα αναβαθμιστεί ο δημόσιος χώρος. Αυτό είναι το ζητούμενο στην Αθήνα».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή