Ο καλός επιβάτης δεν ξεχνά τα δικαιώματά του

Ο καλός επιβάτης δεν ξεχνά τα δικαιώματά του

2' 18" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μπορεί το μεγάλο κύμα των αδειούχων να έχει εγκαταλείψει την Αθήνα, ωστόσο ο Δεκαπενταύγουστος παραδοσιακά αποτελεί το προσφιλέστερο διάστημα διακοπών. Ενδεικτικά, οι πληρότητες των πτήσεων εσωτερικού κυμαίνονται στην πλειονότητα των προορισμών πάνω από το 90%. Οσοι δεν έχουμε προμηθευτεί ακόμα αεροπορικό εισιτήριο θα δυσκολευτούμε ιδιαίτερα να το εξασφαλίσουμε καθώς οι θέσεις είναι «κατειλημμένες» από όσους έκλεισαν έγκαιρα. Το επόμενο δεκαπενθήμερο, όπως κάθε χρόνο άλλωστε, προβλέπεται καυτό σε επίπεδο πτητικής δραστηριότητας.

Πληρότητα πτήσεων

Σύμφωνα με τα στοιχεία των κρατήσεων των Ολυμπιακών Αερογραμμών, οι πτήσεις προς Κέρκυρα, Ρόδο, Χανιά, Ηράκλειο, Ζάκυνθο, Κεφαλονιά και Μύκονο εμφανίζουν πληρότητα έως και 97%, ενώ πάνω από το 90% των θέσεων για Χίο και Σκιάθο είναι ήδη κλεισμένες. Καλυμμένες κατά 95% είναι και οι θέσεις για προορισμούς όπως είναι η Κάλυμνος, η Αστυπάλαια, η Ικαρία, η Λέρος και η Λήμνος, ενώ ούτε «καρφίτσα» δεν χωρά στις προγραμματισμένες πτήσεις των Ολυμπιακών Αερογραμμών για Πάρο και Μήλο. Αντίστοιχη εικόνα παρουσιάζει και η Aegean Airlines, με τις διαθέσιμες θέσεις μετά βίας να φτάνουν το 10% και τις πτήσεις τα Σαββατοκύριακα να είναι πλήρεις. Συγκεκριμένα, ξεπερνούν το 90% σε πληρότητα οι πτήσεις προς Ηράκλειο, Χανιά, Μυτιλήνη, Χίο, Ρόδο, ενώ έντονη ζήτηση εμφανίζουν και οι πτήσεις από τη Θεσσαλονίκη προς Ρόδο, Ηράκλειο και Μυτιλήνη.

Κίνηση στα λιμάνια

Αντιστοίχως αυξημένη εμφανίζεται, λόγω ημερών, η κίνηση στα κεντρικά λιμάνια της χώρας, όπου μόνο την Πέμπτη εκτελέστηκαν 225 δρομολόγια από και προς τα λιμάνια Πειραιά, Ραφήνας και Λαυρίου. Συνολικά διακινήθηκαν 70.466 επιβάτες, 9.298 Ι.Χ. αυτοκίνητα και 1.582 φορτηγά οχήματα. Από την έναρξη, μάλιστα, της θερινής περιόδου έως προχθές έχουν εκτελεστεί στα τρία παραπάνω λιμάνια 24.183 δρομολόγια πλοίων τα οποία μετέφεραν 5.948.053 επιβάτες, 683.072 Ι.Χ. και 189.928 φορτηγά οχήματα.

Η έντονη επιβατική δραστηριότητα που παρατηρείται κάθε χρόνο τέτοια εποχή συνοδεύεται ορισμένες φορές από προβλήματα και μικροκαθυστερήσεις. Οι περισσότεροι επιβάτες αεροπορικών μεταφορών φαίνεται ότι δε γνωρίζουν τα δικαιώματά τους σε περίπτωση ματαίωσης ή καθυστέρησης της πτήσης. Σύμφωνα, όμως, με τον σχετικό κανονισμό της Ε.Ε. (261/2004), οι αεροπορικές εταιρείες είναι υποχρεωμένες, αν ακυρωθεί μια πτήση, να αναζητήσουν εναλλακτικούς τρόπους για την προώθηση των επιβατών στον τελικό τους προορισμό, να τους προσφέρουν τρόφιμα και ποτά, ακόμη και κατάλυμα εάν αυτό κριθεί απαραίτητο, ενώ προβλέπεται και χρηματική αποζημίωση. Αναλυτικά για τις χρηματικές αποζημιώσεις, το ύψος των οποίων ορίζεται από την απόσταση του ταξιδιού, προβλέπεται:

– 250 ευρώ εάν η πτήση καλύπτει απόσταση μικρότερη των 1.500χλμ. (σε αυτήν την κατηγορία εμπίπτουν όλες οι πτήσεις εσωτερικού).

– 400 ευρώ για τις πτήσεις εντός Ε.Ε. που καλύπτουν απόσταση άνω των 1.500 χλμ. καθώς και για κάθε άλλη πτήση που διανύει απόσταση μεταξύ 1.500 και 3.500 χλμ.

– 600 ευρώ για κάθε άλλη πτήση.

Για κάθε χώρα-μέλος της Ε.Ε. υπάρχει αρμόδια διεύθυνση στην οποία μπορεί ο επιβάτης να απευθυνθεί, προκειμένου να διεκδικήσει την αποζημίωση. Για την Ελλάδα υπεύθυνη είναι η ΥΠΑ (τηλ. 210-89.16.000).

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT