Μακριά από τα μέτωπα της φωτιάς παρέμειναν το κρίσιμο διάστημα μεταξύ 11 π.μ. και 12.30 μ.μ. τα 7 πυροσβεστικά αεροσκάφη που συμμετείχαν στην επιχείρηση κατάσβεσης. Η αιτία, σύμφωνα με την Πυροσβεστική ήταν οι ισχυροί άνεμοι, που ξεπερνούσαν κατά τόπους σε ένταση τα 8 μποφόρ και:
α) δυσχέραιναν τις πτήσεις και τις επιτυχείς ρίψεις νερού στα μέτωπα τις φωτιάς,
β) εμπόδιζαν τον ανεφοδιασμό με νερό των Canadair, λόγω του ύψους του κυματισμού στα σημεία υδροληψίας.
«Επρεπε να αναζητήσουμε νέα σημεία απ’ όπου τα αεροσκάφη θα μπορούσαν να ανεφοδιάζονται με νερό. Τα αεροπλάνα σταμάτησαν προσωρινά να επιχειρούν» δήλωσε στην «Κ» ο αρχιπυραγός του Πυροσβεστικού Σώματος, κ. Ν. Διαμαντής.
Αντίθετα με την πρόγνωση της ΕΜΥ που έκανε λόγο για ανέμους εντάσεως 6 – 7 μποφόρ, οι αξιωματικοί της Πυροσβεστικής επισήμως υποστήριξαν ότι εξαιτίας της πυρκαγιάς αυξήθηκε η ένταση των ανέμων στο σημείο φτάνοντας ακόμα και τα 9 μποφόρ(!), γεγονός που κατέστησε απαγορευτικές τις πτήσεις αεροσκαφών πάνω από τα μέτωπα της φωτιάς.