Ιστορία δεν είναι μόνο αυτό που διδάσκεται στο σχολείο. Ιστορία είναι αυτό που «διαχέεται» στον κοινωνικό χώρο. Και με αυτό συνήθως ασχολείται η επιστημονική κοινότητα. Την ίδια στιγμή που η έκδοση του διορθωμένου βιβλίου της Ιστορίας της Στ’ Δημοτικού έχει μετατραπεί σε… θρίλερ, ένα επιστημονικό συνέδριο στη Θεσσαλονίκη στοχεύει να δώσει ένα σαφές αποτύπωμα για τις σύγχρονες τάσεις της διδακτικής της Ιστορίας.
Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», το διορθωμένο βιβλίο της Ιστορίας οδεύει προς το ατελιέ της εταιρείας που έχει αναλάβει την εκτύπωσή του. Η συγγραφική ομάδα μέχρι την τελευταία στιγμή ήλεγξε τα πάντα, ώστε να αποφευχθούν τυχόν παροράματα. Η εκτύπωση και η βιβλιοδεσία του βιβλίου αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί εντός της επόμενης εβδομάδας.
Ταυτόχρονα, οι αντιδράσεις που έχει προκαλέσει το βιβλίο ενισχύουν το ενδιαφέρον γύρω από το συνέδριο της Διεθνούς Ενωσης Διδακτικής της Ιστορίας που θα οργανωθεί στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης από 19 έως 22 Σεπτεμβρίου. Το θέμα του αφορά τις «Δημόσιες χρήσεις της ιστορίας» και θα συμμετάσχουν σημαντικοί ξένοι ιστορικοί (μεταξύ αυτών ο Jean-Pierre Charland από τον Καναδά, η Nicole Tutiaux-Guillon από την Γαλλία, ο Charles Heimberg από την Ελβετία, ο Masayuki Sato από την Ιαπωνία και ο Falk Pingel από τη Γερμανία) αλλά και Ελληνες όπως ο κ. Αντώνης Λιάκος, η κ. Χριστίνα Κουλούρη και η κ. Μαρία Ρεπούση, επικεφαλής της συγγραφικής ομάδας του επίμαχου διδακτικού εγχειριδίου.
Αξονας
Σύμφωνα με τους διοργανωτές, άξονας του συνεδρίου είναι η παραδοχή ότι οι δημόσιες χρήσεις της ιστορίας, όπως είναι ο δημόσιος διάλογος για την ιστορία, ο κινηματογράφος, η τηλεόραση, το ίντερνετ, τα ντοκιμαντέρ, τα λογοτεχνικά βιβλία, οι συζητήσεις στην τηλεόραση, επηρεάζουν τις εικόνες των παιδιών για το παρελθόν. Ταυτόχρονα, διαμορφώνουν την ιστορική συνείδηση της κοινωνίας, μέρος της οποίας είναι και οι εκπαιδευτικοί αλλά και οι γονείς, και με αυτήν την έννοια επεμβαίνουν δυναμικά στη διαδικασία της μάθησης της ιστορίας.