Το Ιντερνετ αποτελεί μέρος της προεκλογικής διαδικασίας ήδη από τις αρχές της δεκαετίας. Ενώ μέχρι σήμερα, όμως, αντιμετωπίζονταν από τα κόμματα και τους πολιτικούς ως άλλος ένας διαφημιστικός χώρος έκθεσης των απόψεών τους, τώρα αναδεικνύεται στο μέσο που διευκολύνει όσο κανένα άλλο την άμεση επικοινωνία με τους ψηφοφόρους. Αποκτά δυναμικά χαρακτηριστικά. Μπορεί να απέχουμε πολύ από την ηλεκτρονική ψήφο, που έχει καθιερωθεί σε αρκετές Πολιτείες των ΗΠΑ, εν τούτοις η αύξηση των μπλογκ των πολιτικών ή πολιτών που ενδιαφέρονται για την πολιτική, καθώς και η πρωτοποριακή διεθνώς πρωτοβουλία του τηλεοπτικού σταθμού «ΣΚΑΪ» να φιλοξενήσει μαγνητοσκοπημένες ερωτήσεις βίντεο των χρηστών της διαδικτυακής τηλεόρασης YouTube στα πολιτικά του ντιμπέιτ, δείχνουν ξεκάθαρα ότι το μέσο παίζει αυξανόμενα σημαντικό ρόλο.
Από την αρχή της χρονιάς οπότε το Ιντερνετ και ιδιαίτερα το κομμάτι που ονομάζουμε web 2.0 -και αφορά τα κοινωνικά δίκτυα τύπου YouTube και τα μπλογκς- άρχισαν να δημιουργούν ειδησεογραφική επικαιρότητα (π.χ. υπόθεση Αμαλίας Καλυβινού, Αναδάσωση στην Πάρνηθα, βίντεο με βασανισμούς στο Α.Τ. Ομονοίας κ.ο.κ.) έχουν αρχίσει να παρουσιάζονται και συνεντεύξεις πολιτικών. Ανάμεσά τους, ο Βύρωνας Πολύδωρας, ο Κυριάκος Μητσοτάκης, η Αλέκα Παπαρήγα, ο Μίμης Ανδρουλάκης ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης ο Αλέξης Τσίπρας κ.ά. Μπλογκ όπως το «Πολιτικό Blog» φιλοδοξούν να λειτουργήσουν σαν κεντρικοί κόμβοι πολιτικής ενημέρωσης στο Διαδίκτυο. Τα πολιτικά ημερολόγια-περιοδικά αυτών των εκλογών, ενώ μέχρι σήμερα κοπίαζαν για να κερδίσουν την παρουσία των πολιτικών στις ιστοσελίδες τους, τώρα βλέπουν την προσφορά να αυξάνεται εκθετικά. Το πολιτικό Blog έχει ήδη εξαγγείλει συνέντευξη με την υπουργό Εξωτερικών Ντόρα Μπακογιάννη (ερωτήσεις θα θέσουν οι χρήστες του Blog), δύο υποψηφίους του ΠΑΣΟΚ και ενός του ΚΚΕ. Τον χορό άνοιξε αμέσως μετά την εξαγγελία των εκλογών ο βουλευτής της Ν.Δ. Νίκος Γεωργιάδης με συνέντευξη που παραχώρησε στο Blog «Αξιολόγηση Βουλευτών». Σε ένα άλλο blog, το «Μίλα Ελεύθερα» έκανε την εμφάνισή του το πρώτο podcast (ηχητική συνέντευξη) του νεαρού υποψήφιου βουλευτή Ημαθίας του ΠΑΣΟΚ, Αγγελου Τόλκα. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου για την Κοινωνία της Πληροφορίας, οι Ελληνες χρήστες του Ιντερνετ ξεπερνούν πια τα δύο εκατ., κάτι που δίνει μαζικά χαρακτηριστικά σε ένα χαοτικό μέσο.
Στο μαζικό κοινό πρέπει κανείς να απευθύνετα στοχευμένα, εξαιτίας του πολυκεντρικού χαρακτήρα του μέσου, κάτι που εισάγει τους νόμους του μάρκετιγκ στην πολιτική επικοινωνία. Μεγάλο πλεονέκτημα αυτής της νέας μορφής επικοινωνίας; Η διάρκεια. Ενώ η παρουσία σε τηλεοράσεις, ραδιόφωνα και εφημερίδες διαρκεί λίγο, στο Ιντερνετ παραμένει για μεγάλο χρονικό διάστημα.