Τρία πλήγματα κατά των Πανελλαδικών

Τρία πλήγματα κατά των Πανελλαδικών

2' 21" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τρία αλλεπάλληλα πλήγματα δέχθηκε φέτος η αξιοπιστία των πανελλαδικών εξετάσεων, με αποτέλεσμα η περιπετειώδης θητεία της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας να ολοκληρώνεται με εξαιρετικά άτυχο τρόπο. Ο θεσμός, που θεωρείται από τους πιο αδιάβλητους της κρατικής μηχανής, υπέστη σημαντικές ρωγμές από λάθη του μηχανισμού των πανελλαδικών εξετάσεων που όλα τα προηγούμενα χρόνια λειτούργησε άψογα. Σε «σύμπτωση γεγονότων πολλά από τα οποία δεν ήταν ελέγξιμα» απέδωσε ο γενικός γραμματέας του υπ. Παιδείας, αρμόδιος για τη διεξαγωγή των πανελλαδικών εξετάσεων κ. Ανδρέας Καραμάνος, τα φετινά γεγονότα που εξέθεσαν το υπουργείο στην κοινή γνώμη. Ειδικότερα, το γεγονός ότι το υπουργείο Παιδείας αναγκάστηκε να εκδώσει για δεύτερη φορά βάσεις εισαγωγής, ύστερα από το λάθος στην κατάταξη των υποψηφίων για τις στρατιωτικές σχολές, είναι η κορύφωση των ατυχών γεγονότων, που συνέβησαν πρώτη φορά φέτος στην ιστορία των πανελλαδικών εξετάσεων.

Η αρχή έγινε με την «διαρροή» θεμάτων προς φροντιστές σε αρκετά μαθήματα νωρίτερα από τον προκαθορισμένο ελάχιστο χρόνο εξέτασης των μαθητών. Σε βάρος του προέδρου της Ομοσπονδίας των Φροντιστών κ. Γεώργιου Χατζητέγα, που πήρε τα θέματα, ασκήθηκε δίωξη, ωστόσο ακόμη -δύο μήνες μετά την ολοκλήρωση των εξετάσεων- δεν έχουν εντοπιστεί εκείνοι (κάποιος πρόεδρος εξεταστικού κέντρου, κάποιος καθηγητής, κάποιος υπάλληλος της κεντρικής διοίκησης;) που έδωσαν τα θέματα.

Πολύ ισχυρότερο ήταν το πλήγμα στον θεσμό όταν αποκαλύφθηκε ότι αλλοιώθηκαν βαθμολογίες στα αγγλικά σε βαθμολογικό κέντρο της Πυλαίας Θεσσαλονίκης. Ως κατάληξη, υπήρξαν διώξεις κατά της προέδρου του βαθμολογικού κέντρου και των εκπαιδευτικών που κατήγγειλαν την πράξη. Ομως και πάλι δεν δόθηκαν πειστικές απαντήσεις στους γονείς που αναρωτιούνται «μήπως το δικό μου παιδί αδικήθηκε από την λαθροχειρία;». Πολύ χειρότερα: αποδείχθηκε ότι ένας θεσμός απόλυτα αδιάβλητος έχει «παράθυρα» που κάποιοι μπορούν να τα εκμεταλλευθούν. Διότι, τι θα γινόταν εάν οι εκπαιδευτικοί δεν κατήγγειλαν τη λαθροχειρία; Ούτε… γάτα, ούτε ζημιά.

Η τρίτη πράξη παίχθηκε την προηγούμενη εβδομάδα. Η ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής, τη Δευτέρα, έφερε χαμόγελα στους επιτυχόντες και ανακούφιση στο υπουργείο Παιδείας, καθώς είχαν ολοκληρωθεί οι σημαντικότερες, ετήσιες εξετάσεις που δίνει ο μηχανισμός του υπουργείου. Ομως, γρήγορα το κλίμα άλλαξε όταν έγινε γνωστό ότι υπήρχε λάθος στις λίστες που έστειλε το ΓΕΕΘΑ με τους επιτυχόντες στις στρατιωτικές σχολές. Εισήχθησαν κάποιοι που δεν έπρεπε στη θέση άλλων.

Μήπως αυτό έγινε σκόπιμα και -όπως υποστηρίχθηκε- όχι από μηχανογραφικό σφάλμα; Μένει να το εξετάσει η ΕΔΕ που διετάχθη. Πάντως, η διόρθωση του λάθους προκάλεσε καραμπόλες και αλλαγές στις βάσεις σχεδόν 170 σχολών, και μεταβολές θέσης σε 300 εισακτέους του Ενιαίου Λυκείου (σε αυτούς περιλαμβάνονται υποψήφιοι που διεκδίκησαν μέσω των πανελλαδικών το 90% των θέσεων και παλαιότεροι απόφοιτοι που χωρίς εξετάσεις διεκδίκησαν το 10% των θέσεων). Αριθμός μικρός σε σχέση με τους 57.485 επιτυχόντες των ενιαίων λυκείων, όμως το νέο λάθος ξεχείλισε το… ποτήρι της υπομονής των υποψηφίων και των γονιών τους λόγω της καθυστέρησης που προκάλεσε. Και πολλοί πλέον θυμούνται τη λαϊκή ρήση περί του… δις εξαμαρτείν. Πόσω μάλλον όταν το κακό τριτώσει!

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή