ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Το υπουργείο δεν δίνει γραπτά των ειδικών μαθημάτων

Ενα ακόμη συμβάν, που προστίθεται στα ολισθήματα των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων, καταγράφηκε χθες. Υποψήφιοι που είχαν εξετασθεί σε ειδικά μαθήματα, ενώ ζήτησαν να δουν το τετράδιο εξέτασής τους στο ειδικό μάθημα έλαβαν την απάντηση από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπ. Παιδείας ότι αυτό μπορεί να γίνει αλλά… μετά τις εκλογές. Με δεδομένο το σκάνδαλο της αλλοίωσης βαθμών στο μάθημα των Αγγλικών σε βαθμολογικό κέντρο της Πυλαίας Θεσσαλονίκης -συμβάν για το οποίο έχει κινηθεί ποινική διαδικασία-, πολλοί υποψήφιοι χαρακτήρισαν την άρνηση των υπαλλήλων της αρμόδιας υπηρεσίας «πονηρή» για να μην αποκαλυφθούν νέες μεγάλες αποκλίσεις. Το γεγονός προκάλεσε την έντονη αντίδραση του υπεύθυνου Παιδείας του ΠΑΣΟΚ κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.

«Η βαθμολογία μου ήταν παράξενη. Πήρα 10,4 στο ελεύθερο σχέδιο και 14,9 στο γραμμικό σχέδιο. Οταν ζήτησα από το υπουργείο να δω τα τετράδια των εξετάσεων, μου είπαν ότι μπορώ αλλά μετά τις εκλογές», δήλωσε χθες στην «Κ» η Μαρία Αλπά από το Αγρίνιο, η οποία συμμετείχε στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις, εξετάστηκε στο ειδικό μάθημα του Σχεδίου, και εισήχθη στο τμήμα Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης. Να σημειωθεί ότι κατά πάγια τακτική οι υποψήφιοι μπορούν να δουν τα τετράδια των εξετάσεων στα ειδικά μαθήματα. Τα τετράδια εξετάσεων στα βασικά 6 μαθήματα των πανελλαδικών, ο κάθε υποψήφιος μπορεί να τα δει στο λύκειό του. Πηγές του υπουργείου Παιδείας, που μίλησαν στην «Κ», αρνήθηκαν ότι υπήρξε τέτοια εντολή προς την αρμόδια υπηρεσία, αλλά επίσημη ανακοίνωση που να ξεκαθαρίζει το θέμα δεν υπήρξε.

«Η νέα απαράδεκτη κυβερνητική μεθόδευση, μετά μάλιστα όσα είδαν το φως της δημοσιότητας στο μάθημα των Αγγλικών, οδηγεί εύλογα στο συμπέρασμα πως η έκταση της νοθείας στα ειδικά μαθήματα είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτήν που επισήμως ανακοινώθηκε, και η κυβέρνηση επιχειρεί απεγνωσμένα να αποτρέψει την αποκάλυψη του σκανδάλου κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου», ανέφερε ο κ. Χρυσοχοΐδης. «Αν κάτι τέτοιο δεν ίσχυε, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας θα είχε κάθε λόγο όχι απλώς να επιτρέπει αλλά με κάθε τρόπο να ενθαρρύνει τους υποψηφίους να εξετάσουν τα αποκόμματα των βαθμολογιών τους, προκειμένου να διαλυθεί κάθε ίχνος υποψίας ακόμη και για τους πιο δύσπιστους», πρόσθεσε και κατέληξε ότι «η απόφαση, η οποία ας σημειωθεί δεν αποτυπώνεται σε κανένα επίσημο έγγραφο του υπουργείου, αποτελεί το κερασάκι στην τούρτα του σχολικού έτους που θα μείνει στην ιστορία ως η χρονιά της βίας και νοθείας στην Παιδεία μας».