Μετά τα βιβλία Ιστορίας, το δίλημμα της ντομάτας

Μετά τα βιβλία Ιστορίας, το δίλημμα της ντομάτας

1' 28" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ. Αν οι ντομάτες που έχετε στο τραπέζι σας εμφανίζονται ζαρωμένες, καφεκόκκινες και γενικώς η εικόνα τους δεν είναι ιδιαίτερα ελκυστική τότε σίγουρα δεν είναι μεταλλαγμένες.

Αν όμως είναι ολοστρόγγυλες, κατακόκκινες και καλογυαλισμένες τότε μάλλον θα είναι γενετικά τροποποιημένες!

Ποιος το λέει; το νέο βιβλίο Βιολογίας της Γ΄ Γυμνασίου, και αυτός ο διαχωρισμός κατά τον καθηγητή ιατρικής του εργαστηρίου βιολογίας-γενετικής του ΑΠΘ (και υποψήφιο βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ) κ. Τ. Κουράκη, δεν είναι παρά μια εκλεπτυσμένη προσπάθεια αποδοχής από τους νέους των γενετικά τροποποιημένων τροφίμων.

Δυο έγχρωμες φωτογραφίες της σελίδας 124 του βιβλίου που εικονίζουν κατ’ αντιπαράθεση μεταλλαγμένες και μη μεταλλαγμένες ντομάτες, με τις γενετικά τροποποιημένες να υπερέχουν σαφώς σε εμφάνιση και ελκυστικότητα, ώθησαν τον κ. Κουράκη να καταγγείλει ότι το σχολικό εγχειρίδιο «αναπαράγει επιχειρήματα» των πολυεθνικών εταιρειών.

«Οσα δεν κατάφεραν οι πολυεθνικές των εταιρειών βιοτεχνολογίας, επιχειρεί να πετύχει το υπουργείο Παιδείας στη χώρα μας, το οποίο στόχευσε μέσα από το βιβλίο Βιολογίας της Γ΄ Γυμνασίου να διαμορφώσει μια στάση αποδοχής της νέας γενιάς γύρω από τα γενετικά τροποποιημένα τρόφιμα», ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Κουράκης.

Επισήμανε δε, ότι «οι φωτογραφίες υποδεικνύουν, όχι απλά μια υπεροχή των μεταλλαγμένων, αλλά τη μοναδική υγιή τροφή», προσθέτοντας ότι και το κείμενο που τις συνοδεύει μοιάζει με «διαφημιστικό εταιρειών βιοτεχνολογίας».

«Είναι αδιανόητο», τόνισε, «ένα σχολικό εγχειρίδιο να αναπαράγει τα επιχειρήματα προώθησης των εταιρειών» και κατέληξε: «Οι ευθύνες της κυβέρνησης και του υπουργείου παιδείας είναι τεράστιες, γιατί δεν πρόκειται περί αβλεψίας και λάθους, αλλά για συνειδητή εφαρμογή υπερατλαντικών οδηγιών».

Ετσι, μετά το βιβλίο ιστορίας της ΣΤ΄ Δημοτικού και τελευταίως το βιβλίο ιστορίας της Γ΄ Λυκείου, στο στόχαστρο βρέθηκε και το βιβλίο Βιολογίας της Γ΄ Γυμνασίου. «Δεν μπορεί για προεκλογικούς λόγους να ασχολούνται διάφοροι με την ιστορία με εθνικιστικές κορόνες και να μην συζητάμε για την ποιότητα ζωής μας», κατέληξε.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή