Δεν θα πιάσουν τιμόνι, πρώτη φορά, σε 108 πόλεις της Κίνας

Δεν θα πιάσουν τιμόνι, πρώτη φορά, σε 108 πόλεις της Κίνας

1' 58" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Κάθε χρόνο στις 22 Σεπτεμβρίου άνθρωποι απ’ όλο τον πλανήτη εγκαταλείπουν μαζικά το αυτοκίνητό τους, έστω και για μια μέρα, ώστε να μην ξεχάσουν ότι η κυριαρχία του αυτοκινήτου στις κοινωνίες, τις πόλεις ή την προσωπική μας ζωή δεν είναι απαραίτητη.

Από τότε που καθιερώθηκε η Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο, στις δεκαετίες του 1970 και του 1980, ο εορτασμός της έχει προσλάβει παγκόσμιες διαστάσεις και εφέτος συμμετέχει σ’ αυτόν για πρώτη φορά και η Κίνα.

Με ζητούμενο τη μεγαλύτερη δυνατή βελτίωση της ποιότητας του ατμοσφαιρικού αέρα, εν όψει και των Ολυμπιακών Αγώνων, το Πεκίνο ανακοίνωσε χθες ότι 108 πόλεις σε όλη τη χώρα θα μετέχουν στην Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο, σε ποικίλα επίπεδα εφαρμογής και ενθάρρυνση του κόσμου να ξαναπάρει το ποδήλατό του, τόσο δημοφιλές άλλοτε στις κινεζικές πόλεις. Τον περασμένο μήνα, το Πεκίνο έκανε ένα 4ήμερο πείραμα, προκειμένου να διαπιστώσει αν η απομάκρυνση 1,3 εκατ. αυτοκινήτων από τους δρόμους θα μπορούσε να μειώσει ουσιαστικά τη μόλυνση του περιβάλλοντος. Τα αποτελέσματα ήταν μάλλον αποθαρρυντικά, αφού το σύνολο των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στο Πεκίνο έφθασε τα τρία εκατομμύρια τον περασμένο Μάιο και καθημερινά κυκλοφορούν πάνω από χίλια νέα αυτοκίνητα, προκαλώντας ασφυξία στους δρόμους, κυριολεκτικά και μεταφορικά.

Μέτρα στην Ολλανδία

Την ίδια στιγμή, η ολλανδική κυβέρνηση δείχνει τον δρόμο για την ανάπτυξη πόλεων πιο φιλικών προς το περιβάλλον, με την ανακοίνωση μέτρων, τα οποία αποθαρρύνουν την επιλογή του αυτοκινήτου για τις μετακινήσεις μέσα στην πόλη. Το σχετικό σχέδιο παρουσιάστηκε στον προϋπολογισμό του 2008 και προβλέπει μεταξύ άλλων αύξηση της φορολογίας του ντίζελ και των αυτοκινήτων που το χρησιμοποιούν. Παράλλληλα, σχεδιάζονται νόμοι οι οποίοι θα εξαρτούν τη φορολογία από την ποσότητα της μόλυνσης που εκλύει ένα αυτοκίνητο. Στο Αμστερνταμ ειδικότερα, όπου σχεδόν οι μισοί κάτοικοι δεν έχουν αυτοκίνητο, μελετάται το ενδεχόμενο υψηλής φορολόγησης των αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού, ώστε να μένουν εκτός πόλης.

Στο μεταξύ, ο ενθουσιασμός με τον οποίο υποδέχθηκε το Μόντρεαλ του Καναδά την Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο, όταν πρωτοεφαρμόστηκε το 2003, φαίνεται ότι δεν είχε συνέχεια. Για τους Καναδούς, η συγκεκριμένη μέρα δεν είναι τίποτα περισσότερο από ένα περιβαλλοντικό σύμβολο. Γι’ αυτό ίσως και κανένα από τα μεγαλεπήβολα σχέδιά τους για τη μείωση του αριθμού των αυτοκινήτων που κινούνται στους δρόμους του Μόντρεαλ δεν έχει προχωρήσει. Παρά τα όσα κατά καιρούς έχουν λεχθεί, δεν έχουν καθιερωθεί πεζόδρομοι με εμπορικά κέντρα, ενώ κάθε χρόνο όλο και περισσότερα αυτοκίνητα κυκλοφορούν, ως συνέπεια και της ανεπάρκειας των μέσων μαζικής μεταφοράς.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή