Ενιαία «έξυπνη κάρτα» διοδίων για την Ε.Ε.

Ενιαία «έξυπνη κάρτα» διοδίων για την Ε.Ε.

1' 36" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε τέσσερα χρόνια, μια ενιαία «έξυπνη κάρτα» θα αρκεί για να διασχίσεις τα διόδια όλης της Ευρώπης. Κοινοτική οδηγία, με την οποία εναρμονίστηκε προ δεκαημέρου και η χώρα μας, υποχρεώνει όλους τους φορείς είσπραξης διοδίων (όπως λ.χ. στην Ελλάδα το ΤΕΟ και την Αττική Οδό) να εκσυγχρονίσουν τα ηλεκτρονικά συστήματα καταβολής διοδίων, ώστε να είναι συμβατά μεταξύ τους. Αυτό σημαίνει ότι και στην Ελλάδα οι οδηγοί θα μπορούν με ένα «μηχάνημα» να πληρώνουν διόδια χωρίς να περιμένουν σε ουρά σε όλους τους αυτοκινητόδρομους με διόδια, αντί να χρησιμοποιούν διαφορετικά μηχανήματα για κάθε περίπτωση όπως ισχύει σήμερα. Ανάλογα συστήματα είναι ιδιαίτερα διαδεδομένα σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες.

Η χρήση ενός κοινού συστήματος τηλεδιοδίων αποφασίστηκε από την ευρωπαϊκή νομοθεσία (οδηγία 2004/52/ΕΚ), με την οποία εναρμονίστηκε προ δεκαημέρου και η ελληνική (Π.Δ. υπ. αρ. 177/11 Σεπτεμβρίου 2007). Στόχος της οδηγίας είναι να εκσυγχρονιστούν τα συστήματα διοδίων σε όλη την Ευρώπη, ώστε να είναι ηλεκτρονικά και συμβατά μεταξύ τους. «Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι καποιος θα μπορεί να ξεκινάει από την Αθήνα με το αυτοκίνητό του και να πηγαίνει οδικώς λ. χ. στο Παρίσι, χρησιμοποιώντας το ίδιο μηχάνημα για να πληρώσει στα ηλεκτρονικά διόδια κάθε χώρας», εξηγεί στην «Κ» ο επικεφαλής του Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας του ΤΕΕ, κ. Βασ. Ψαριανός. «Σε εθνικό επίπεδο σημαίνει ότι δεν θα χρειάζεται να περιμένεις σε ουρές στα διόδια αν διαθέτεις την ειδική συσκευή, όπως χρησιμοποιεί σήμερα το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας (ΤΕΟ) και η Αττική Οδός. Απλά θα είναι συμβατή με τα διόδια όλων των δρόμων της χώρας». Αυτό που απομένει είναι να ρυθμιστούν κάποιες τεχνικές προδιαγραφές, ενώ καταληκτική ημερομηνία για τον εκσυγχρονισμό των διοδίων είναι το 2012.. Το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας, πάντως, θεωρεί ότι είναι καλή αφορμή να διευθετηθούν και κάποια άλλα ζητήματα που σχετίζονται με τη χρήση των αυτοκινητόδρομων, όπως να δημιουργηθεί κοινός αριθμός έκτακτης κλήσης για όλους τους οδικούς άξονες και να δημιουργηθεί μια ενιαία συχνότητα ραδιοφωνικού σταθμού (RDS), ώστε να ειδοποιούνται οι οδηγοί σε περίπτωση έκτακτου περιστατικού.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή