Η Αθήνα «ζητεί» πεζοδρομήσεις

Η Αθήνα «ζητεί» πεζοδρομήσεις

1' 23" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εναλλακτικούς τρόπους διαχείρισης του κυκλοφοριακού φόρτου, όπως είναι οι πεζοδρομήσεις σημείων της πόλης ώστε να αποτρέπεται η «διαμπερής» κυκλοφορία οχημάτων προτείνει, μεταξύ άλλων, ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων. Στο πλαίσιο του 3ου Σταθμού του «Οδοιπορικού για τις Μετακινήσεις στην Αθήνα της Επόμενης Δεκαετίας» με θέμα τη «Διαχείριση της Κινητικότητας», που πραγματοποιείται σήμερα, προτείνεται δέσμη μέτρων για τη βελτίωση του κυκλοφοριακού προβλήματος της πρωτεύουσας. Απαραίτητη προϋπόθεση για την επιβολή διαχειριστικών μέτρων, τα οποία έχουν και ιδιαίτερα χαμηλό κόστος, είναι το πολιτικό σθένος, σύμφωνα με την άποψη των συγκοινωνιολόγων, το οποίο είναι απαραίτητο για την επίτευξη του περιορισμού της χρήσης των Ι.Χ.

Κατασκευή ποδηλατόδρομων

Η ανάπτυξη ποδηλατόδρομων αποτελεί την πιο διαδεδομένη μέθοδο προώθησης εναλλακτικών μετακινήσεων, που σύμφωνα με την ευρωπαϊκή εμπειρία απαιτεί συγκεκριμένο και αυστηρό σχεδιασμό. Συγκεκριμένα η γαλλική νομοθεσία προβλέπει την εκπόνηση Σχεδίων Αστικών Μετακινήσεων για την υποκατάσταση του αυτοκινήτου σε όλες τις πόλεις, άνω των 100.000 κατοίκων. Παράλληλα σε κάποιες περιοχές υπάρχει δυνατότητα αυτόματης ενοικίασης ποδηλάτων μέσω ηλεκτρονικών καρτών. Στο Παρίσι έχουν κατασκευαστεί 33 χλμ. ποδηλατόδρομων καθώς και άλλα 314 χλμ. στα οποία προβλέπεται η συνύπαρξη αυτοκινήτων και ποδηλάτων. Το ποδήλατο αποτελεί το δεύτερο δημοφιλέστερο μέσο μετακίνησης στη Δανία μετά το αυτοκίνητο, ενώ στην Κοπεγχάγη η χρήση του ποδηλάτου αγγίζει το 34% των καθημερινών μετακινήσεων.

Το μέτρο των πεζοδρομήσεων από την άλλη κρίνεται από τους συγκοινωνιολόγους ιδιαίτερα αποτελεσματικό καθώς από τη μία αποτρέπει την είσοδο Ι.Χ. και από την άλλη διαμορφώνει ένα περιβάλλον εξαιρετικά φιλικό προς τον πεζό. Πέραν των εμπορικών περιοχών οι ειδικοί προτείνουν τη δημιουργία δικτύων πεζόδρομων και σε άλλα σημεία των πόλεων. Τα δίκτυα πεζόδρομων θα διαμορφώνουν μια μορφή δακτυλίου στον οποίο δεν θα επιτρέπεται η είσοδος οχημάτων και θα αποτρέπεται η «διαμπερής» κυκλοφορία.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή